با تصمیم دولت ۴۲۵ کارگر معدن البرز غربی بیکار می‌شوند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

با تصمیم دولت ۴۲۵ کارگر معدن البرز غربی بیکار می‌شوند

به گزارش۲۲دی ایلنا،با تصمیم وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و شرکت فولاد ایران به زودی معدن البرز غربی منحل و تمامی ۴۲۵ کارگر معدنچی بیکار خواهند شد.

براساس این گزارش،مقدمات انحلال این معدن، در ۹ آذرماه سال جاری و به بهانه زیان‌ده بودن این معدن استخراج زغال‌سنگ‌ انجام شده است.

قرار است چهارشنبه این هفته در تهران جلسه‌ای قطعی برای رسیدگی به این موضع برگزار شود.طبق اطلاعات بدست آمده در حالی که در این جلسه نمایندگانی از شرکت فولاد و وزارتخانه‌های صنعت و دارایی حضور دارند، جای نمایندگان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی خالی است.

برپایه این گزارش،مسئولان وزارت صنعت و شرکت فولاد درحالی معدن زغال سنگ سنگرود را زیان دیده اعلام کرده‌اند که در حال حاضر پیمانکار این معدن ماهیانه درآمد قابل توجهی کسب می‌کند.

این گزارش حاکیست،مدت ۱۹ ماه و ۱۰ روز از سابقه کار این کارگران به دلیل مخالفت سازمان تامین اجتماعی جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی‌شود.

این مدت سابقه مربوط به سالهای میانه دهه ۸۰ است که در آن زمان مسئولیت استخراج معدن به پیمانکاران متعددی سپرده شده بود و در حالی که کارگران آماده کار بودند فعلیت معدن متوقف شده بود.

سازمان تامین اجتماعی بابت این مدت بالغ بر یک میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده است اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی اکنون این بخش از سابقه کارگران را سخت و زیان آور ثبت نمی‌کند.

به همین دلیل اکنون کارگران معدنچی سنگرود برای بازنشستگی با مشکل کمبود سابقه مواجه‌اند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.