تجمع اعتراض آمیز مردم ۵ روستای بندرعباس در اعتراض به بی آبی!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع اعتراض آمیز مردم ۵ روستای بندرعباس در اعتراض به بی آبی!

به گزارش۲۶آذرشبستان،مردم روستاهای شهرو، چاهو، گربند، بلندو و سودرو از توابع بندرعباس در اعتراض به معضل بی‌آبی در این پنج روستا تجمع کردند.

براساس این گزارش از هرمزگان، به گفته مردم این روستاها، مشکل بی‌آبی این پنج روستا از حدود ۱۲ سال است که وجود داشته و تا به الان ادامه دارد.

کودکان و نوجوانان این روستاها با در دست داشتن دبه‌های خالی از آب و برگه‌های دست نویسی که روی آن عبارت:«بابا آب ندارد» نوشته شده بود در این تجمع اعتراضی حاضر بودند.

وظیفه آبرسانی به این پنج روستا به عهده اداره آب و فاضلاب روستایی هرمزگان است اما به علت سطح پایین کمیت و کیفیت آبهایی که این اداره به مشتریان خود واگذار می‌کند مردم مجبور به خرید آب شرب و غیرشرب خود به صورت آزاد و با هزینه‌های بسیار زیاد هستند.

در این تجمع اعتراضی مادری با اظهار نارضایتی شدید از وضعیت بی‌آبی در این پنج روستا بیان کرد: ما حتی برای شستن لباس‌ها و مسواک زدن کودکانمان آب مصرفی و شرب نداریم و مسئولان باید هرچه سریع‌تر به داد مردم بی‌بضاعت و بی‌چاره برسند. هر روستا به صورت جداگانه؛ برای خرید هر تانکر آب قابل‌شرب و غیرشرب به صورت آزاد به ترتیب ۱۲۰ و ۷۰ هزارتومان هزینه پرداخت می‌کنند و این در حالی است که جمعیت مردم این پنج روستا حدود ۸۰۰۰ نفر است. پدری در جمع معترضین با انتقاد شدید از وضعیت بی‌آبی موجود روستای خود اظهار کرد: برای من که فرزندانم در حال تحصیل هستند و خرج‌های دیگر زندگی را دارم سخت است که هر چند روز یکبار برای خرید اولین نیاز ضروری خود و خانواده‌ام یعنی آب هزینه سنگینی بدهم.

همچنین یکی از معترضان با بیان اینکه حتی مقدار آبی که توسط تانکرهای آزاد برای مردم می‌آید جوابگوی جمعیت حاضر در روستا نیست گفت: تقاضای ما از مسئولین محترم این است که هرچه زودتر به مشکلی که مردم را بسیار ناراحت و اذیت کرده خاتمه دهند زیرا مردمی که درآمد بسیار پایینی دارند و حتی بین خانواده‌های این روستا بچه‌های یتیم وجود دارند به هیچ‌وجه قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین خرید آب آزاد نیستند. یکی دیگر از معترضین با بیان اینکه تا به الان مسئولین اداره آب و فاضلاب روستای هرمزگان وعده و وعیدهای خود را عملی نکرده اند و مردم از این وعده‌ دادن‌های پوچ خسته شده‌اند، گفت: مردم روستاهای شهرو، چاهو، گربند، بلندو و سودرو خواستارند که مسئولیت آبرسانی این پنج‌ روستا از آب و فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری منتقل شود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.