نیمه تعطیلی کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نیمه تعطیلی کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر ،جان باختن ۲کارگربراثرحوادث کاری،اخراج۶۰ کارگر وعدم پرداخت ۵ماه حقوق ۲۴۰کارگر

ایلنا طی گزارشی بتاریخ۱۵مهرازاخراج ۶۰کارگروعدم پرداخت ۵ماه حقوق۲۴۰کارگر کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر،خبرداد.

براساس این گزارش، تعداد کارگران این واحد ۳۰۰نفر است که ۶۰ نفر از آنان با وجود ماهیت استمراری شغل‌شان، از خردادماه سال جاری با اتمام قرارداد کاری‌شان اخراج شده‌اندو در حال حاضر ۸۰ درصد از کارگران شاغل در کارخانه حضور فیزیکی ندارند و تنها تعدادی از آنان که در بخش نگهبانی و تأسیسات کارخانه مسئولیت دارند در محل کار خود حاضر می‌شوند.

در طول شش ماهی که از سال جاری می‌گذرد کارگران فقط یک ماه در قالب مساعده حقوق دریافت کرده‌اند، و۶۰کارگر اخراجی هنوز تسویه حساب نشده‌اندوازخردادماه تاکنون هنوز نتوانسته‌اند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.علاوه بر۵ماه حقوق، عیدی، پاداش و سنوات یک سال گذشته (۹۱) کارگران نیز پرداخت نشده است.

این گزارش می افزاید، بکار گیری کارگران غیر متخصص در بخشهایی از کارخانه که کارگران نیاز به آموزش و مهارت دارند باعث ازدیاد حوادث کارگری در این کارخانه شده است بعنوان نمونه،در ۲۹ بهمن ماه سال ۹۱ کارگری ۲۲ ساله با نام «فرهاد دردی» در قسمت قراضه آهن مشغول به کار بود که هنگام جابجایی «زنبیل قراضه» دچار حادثه شد و پس از اعزام به بیمارستان غرضی ملایر بر اثر شدت خونریزی داخلی جان خود را از دست داد. همچنین، ۴۲ روز پیش از این حادثه ، کارگر دیگری با نام «یاسر می‌آبادی» ۲۹ ساله، که در بخش نورد این کارخانه مشغول به کار بود نیز دچار حادثه شغلی شد و جان خود را از دست داد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.