افزایش حق سیر کارگران پیمانی رجا در پی اعتراض کارگران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش۳مهرایلنا،یک فعال صنفی کارگران تعمیرکار مولد بخار قطار راه آهن تهران و حومه، از افزایش «حق سیر» کارگران اداره مولد بخار تهران در پی اعتراض صنفی کارگران و خودداری تعدادی از آن‌ها از ادامه کار خبر داد.

این فعال کارگری که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: در ادامه خودداری از ادامه کار بیش از ۵۰ کارگر اداره مولد بخار تهران طی دو روز گذشته، هیات مدیره رجا (شرکت کارفرما) در جلسه ای که عصر روز گذشته تشکیل داد با توافق شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی تصمیم گرفت حق سیر کارگران را از کیلومتری ۱۵ تومان به کیلومتری ۲۲ تومان افزایش دهد.

وی ادامه داد: از سال ۸۹ که رجا با ۴ شرکت پیمانکاری نیروی انسانی «شمس ریل»، «گستره یاس»، «جهان صنعت کاران»، «صنعت گستران ریل» قرارداد دو ساله منعقد کرده تا به امروز که بیش از یک سال است قرارداد این شرکت‌ها در چند نوبت تمدید شده، حق سیر کارگران به ازای هر کیلومتر ۱۵ تومان بوده است.

این فعال صنفی افزود: در حالی که حق سیر پرداختی به اکثریت کارگران، کیلومتری ۱۵ تومان بوده است، کارگران پیمانی شرکت «مه ریل» که شرایط قراردادشان به دلیل برگزاری مناقصه تجدید شده، از سال گذشته کیلومتری ۲۲ تومان حق سیر می‌گیرند.

گفتنی است کارگرانی که همراه قطار به شهرستان‌های دیگر می‌روند مزیتی تحت عنوان حق سیر دریافت می‌کنند که به صورت کیلومتری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه نزدیک به ۲۲۰ کارگر اداره مولد بخار تهران تحت پوشش ۵ شرکت پیمانکاری نیروی انسانی مذکور مشغول به کارند اظهار داشت: قرارداد همه این شرکت‌ها به جز شرکت پیمانکاری مه ریل از سال ۹۱ تا به امروز به جای آنکه به مناقصه گذاشته شود در چند نوبت تمدید شده است.

وی تصریح کرد: تمدید چند نوبته قرارداد شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی و رجا (شرکت کارفرما) به ثابت ماندن مزایای کارگران منجر شده است.

این فعال صنفی ادامه داد: اخباری نگران کننده‌ مبنی بر تمدید مجدد قرارداد شرکت‌های پیمانکاری و رجا تا پایان شهریور ماه سال آینده شنیده می‌شود که در صورت وقوع به زیان کارگران است زیرا مزایای آن‌ها به نرخ سال ۸۹ ثابت می‌ماند.

به گفتهٔ وی، شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی به دلیل شرایطی که رجا در قراردادهای به مناقصه گذاشته شده پیشنهاد می‌کند، تمامی مناقصات برگزار شده در سال جاری را تحریم کرده‌اند.

لازم به ذکر است شرکت پیمانکاری مه ریل نزدیک به ۷۰ کارگر را تحت پوشش دارد و طی مناقصه برگزار شده در دی ماه سال گذشته، جایگزین شرکت پیمانکاری «هجرت گستر جهان آفرین» شد.

این جایگزینی به دنبال انحلال شرکت پیمانکاری هجرت گستر جهان آفرین به دلیل افشای تخلفاتش در پرداخت حق بیمهٔ کارگران و بدهی بالا صورت گرفت.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.