رمضان محمودی از همکاران طومار اعتراضی کارگران بر اثر سقوط از داربست جان باخت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

رمضان محمودی کارگر ساختمانی و از همکاران طومار چهل هزار نفری کارگران، شامگاه سه شنبه ۲۶ شهریور ماه در حالیکه بر روی داربست طبقه چهارم ساختمانی مشغول کار بود بعلت لیزخوردن تخته از روی داربست به پائین سقوط کرد و پس از چند ساعت تحمل درد جانکاه جان خود را از دست داد.

رمضان یکی از کارگران ساختمانی ماهر و زحمتکش در شاهین شهر اصفهان بود که همچون هزاران نفر از همکارانش در سطح کشور و در حالیکه حدود ۳۰ سال بیشتر نداشت با داشتن همسر و دو فرزند خردسال (پسر۲ساله ودختر۶ساله)، قربانی شرایط ناامن کار و سود آوری سرمایه شد.

سوانح ناشی از کار بویژه در کارهای ساختمانی تحت رابطه مستقیم و بدون ضابطه ی کارگر و کارفرما و بعلت عدم وجود هیچگونه کنترل و نظارت قانونی بر ایمنی کار تا بیمه و نبود تشکیلات صنفی کارگری، بطور ساعتی و روزانه بستری برای حوادث تلخ و جبران ناپذیر برای کارگران این رشته می باشد و سالیانه صدها و هزاران خانواده کارگری با از دست دادن عزیزانشان بر اثر سقوط از ارتفاع داغدار میشوند.

دختر شش ساله رمضان امسال اولین تجربه آموزشی خود در مقطع پیش دبستانی را بدون حضور پدر و در میان غم و اندوه خانواده آغاز خواهد کرد و همچون هزاران کودک دیگری که پدرانشان بر اثر سوانح ناشی از کار جان باخته اند با کوهی از درد و رنج بزرگ خواهد شد. مسئولیت تحمیل این وضعیت دردناک و ضد انسانی بر طبقه کارگر ایران و در این میان کارگران ساختمانی، مستقیما متوجه مجریان و قانون گذاران و تمامی کسانی است که در طول سی سال گذشته نه تنها طبقه کارگر ایران را از ابتدائی ترین حقوق انسانی خود محروم کرده اند بلکه در کمال بیشرمی تازه به فکر بر چیدن حداقلهای قانونی موجود و تحمیل رابطه استاد شاگردی عصر حجری بر طبقه کارگر ایران هستند.

رمضان محمودی از جمله کارگران پرشوری بود که با شرکت پیگیرانه در جلسات کارگری در شاهین شهر اصفهان، همواره بدنبال راه چاره برای معضلات مختلف کارگران ایران بطور اعم و کارگران ساختمانی بطور اخص بود. وی ضمن استقبال گرم از آشنائی با اتحادیه آزاد کارگران ایران از جمله فعالین جمع آوری امضا برای طومار چهل هزار نفری کارگران در شاهین شهر اصفهان بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید.

اتحادیه آزاد کارگران ایران و هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران با ابراز تاسف عمیق از جان باختن رمضان محمودی، این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده این عزیز، کارگران ساختمانی و دوستان و یاران رمضان و فعالین کارگری در شاهین شهر اصفهان تسلیت میگوید و خود را شریک غم و اندوه این عزیزان میداند.

یاد و خاطره رمضان محمودی برای همیشه در میان ما کارگران زنده و جاوید خواهد بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دوم مهر ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.