اعتصاب کارگران پیمانکاری در جزیره صنعتی صدرا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اتحادیه آزاد کارگران ایران: روز چهارشنبه هفته گذشته ۴۰۰ نفر از کارگران شرکتهای پیمانکاری مستقر در جزیره صنعتی صدرا در اعتراض به عدم دریافت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند. این کارگران از اردیبشهت ماه سالجاری تا کنون دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند.

بنا بر این گزارش، در پی این اعتصاب مسئولین شرکت به جای پاسخگوئی به کارگران و پرداخت دستمزدهای آنان با هدف جلوگیری از گسترش اعتصاب تا اطلاع ثانوی اقدام به تعطیلی شرکت نمودند.

عدم پرداخت دستمزد کارگران شرکتهای پیمانکاری در جزیره صنعتی صدرا در حالی ادامه دارد که حدود یکماه از واگذاری ۶۳ درصد سهام صدرا به یک شرکت خصوصی میگذرد و کارگران این شرکت امید اینرا داشتند که با این واگذاری، وضعیت نابسامان شرکت رو به بهبودی بگذارد اما نه تنها چنین نشده است بلکه سفره های خالی کارگران شرکت صدرا بیش از هر زمان دیگر خالی تر شده و در این میان زمزمه هایی نیز مبنی بر تعدیل نیروی شرکتهای پیمانکاری شنیده میشود.

در رابطه با وضعیت اسف بار کارگران شرکت صدرا، محسن یکی از کارگران شاغل این شرکت میگوید:

بعد از برگشتن از شرکت با پراید مدل پائینی که دارد مسافر کشی میکند و شب دیر موقع به خانه بر میگردد در حالی که دو دخترش هنوز چشم انتظارش نشسته اند. محسن میگوید اول مهر نزدیک است و دخترانش یکی اول دبستان و دیگری چهارم است و برای خرید کیف وکفش و مانتو و دفترشان عاجز مانده است.

اکبر کارگر دیگر شرکت صدرا است که هیچ منبع درآمد دیگری ندارد .حساب میکند که چقدر بدهکاری بالا آورده است، از سوپر مارکت محله اش تا پیش برادر و پدرش. میگوید که این نابسامانی باعث قهر همسرش شده است. میگوید الان به جایی رسیده که اگر شرکت چهار ماه حقوقش را نیز یکجا بدهد باز عقب است. بنا بر اظهار اکبر وضعیت دیگر کارگران شرکت نیز به همین منوال است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.