تجمع زنجانی ها مقابل استانداری وراهپیمایی درمرکزشهر در اعتراض به آلودگی‌های سرب و روی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

به گزارش۲۰مردادفارس،مردم زنجان در اعتراض به آلودگی‌های سرب و روی در مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

برپایه این گزارش، این تجمع از دقایقی پیش و با حضور شماری از مردم زنجان در مقابل استانداری زنجان آغاز شده است.

مردم زنجان با حضور پلیس نیروی انتظامی بر اعتراض‌های خود ادامه داده و شعارهایی همچون «کارخانه سرب و روی تعطیل باید گردد»، «نترسیم نترسیم ما همه باهم هستیم»، «همشهری باغیرت اتحاد اتحاد»، «سرب و روی نمی‌خواهیم هوای تازه می‌خواهیم» و… بر اعتراض‌های خود پافشاری کردند.

مردم در ادامه اعتراض خود به آلودگی و پسماندهای کارخانه سرب و روی به سمت چهار راه سعدی و مرکز شهر زنجان حرکت کرده و به شعارهای خود ادامه دادند.

سپس معترضان به سمت چهار راه انقلاب و مسجد جامع این شهر حرکت کردند تا فریاد اعتراض خود را به گوش همه مسئولین برسانند.

یکی از خانم‌های معترض در این تجمع با بیان اینکه تنفس هوای پاک حق مسلم همه مردم است، افزود: با وجود اینکه زنجان در منطقه کوهستانی واقع شده به علت وجود کارخانه سرب و روی هر روز بر آلودگی‌های این شهر افزوده می‌شود و دیگر اثری از هوای پاک باقی نمانده است.

این خانم خانه‌دار اضافه کرد: مردم زنجان بر خواسته خود تاکید دارند و برای عملی کردن این درخواست تجمع خود را ادامه خواهند داد.

خانم شاغل دیگری در این جمع با تاکید بر اینکه مردم به هوای بدون سرب نیاز دارند، گفت: هم اکنون من از بیماری ریوی رنج می‌برم و وجود سرب در هوای زنجان این بیماری را تشدید می‌کند.

وی از مسئولین تقاضا کرد تا فریاد اعتراض مردم را بشنوند و اقداماتی برای جابه‌جایی کارخانه سرب و روی انجام دهند تا از این فاجعه زیست محیطی جلوگیری شود.

در ادامه یکی از آقایان معترض تصریح کرد: این تجمع و اعتراض برای سلامتی مردم جامعه است و مسئولین باید در پی این اعتراض حرکتی برای جابه‌جایی این کارخانه انجام دهند.

همچنین یکی از خانم‌های معترض در این تجمع افزود: مردم زنجان چه گناهی دارند که باید هوایی آلوده به سرب را استشمام کنند.

این خانم شاغل با تاکید بر اینکه مسئولین می‌توانند حداقل قسمتی از درآمدهای حاصل از این کارخانه را صرف هزینه داروهای بیماران سرطانی و بیماری‌های ناشی از سرب اختصاص دهند، گفت: فرزندان ما گناهی ندارند تا در پی آلودگی‌های این کارخانه اسیر تخت بیمارستان شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نمی‌خواهند با ایجاد آلودگی و پسماندهای این کارخانه به مرگ تدریجی بمیرند، اظهار کرد: فرزندان و عزیزانمان در مقابل چشمانمان ذره ذره آب می‌شوند و کاری از دستمان بر نمی‌آید.

همچنین یک خانم کارمند در جمع معترضان افزود: با فعالیت کارخانه سرب و روی جان فرزندان شهرمان در خطر است و مسئولین باید در پی این اعتراض اقدامی موثر انجام دهند.

در ادامه نیز یکی از آقایان معترض با تاکید بر اینکه سلامتی همه مردم در خطر است، گفت: با آلودگی‌های کارخانه سرب زنجان خون مردم در شیشه است.

گفتنی است، از روزهای گذشته پیامک‌هایی در راستای تشویق و دعوت مردم به حضور در اجتماع مردم در مقابل استانداری زنجان در بین مردم پخش شده بود.

وجود کارخانه‌های سرب و روی در اطراف شهر زنجان و به ویژه شرکت سرب و روی در نزدیکی شهر زنجان موجب شده تا مردم در مقابل استانداری تجمع کنند.

تجمع مردم در مقابل استانداری موجب مسدود شدن برخی خیابان‌ها و کندی عبور و مرور در خیابان‌های اطراف استانداری زنجان شده است.

شایان ذکر است، در حال حاضر بیش از ۷۰ شرکت و واحد تولیدی سرب و روی در استان زنجان فعال است و هزاران زنجانی در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.