اعتراض متقاضیان مسکن مهر به افزایش پیاپی قیمت ها

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دولت در مسکن مهر گرانفروشی می کند؟

متقاضیان مسکن مهر می گویند دائم برای پرداخت پیش از موعد اقساط به آن ها فشار می آورند و تهدید می کنند که اگر پول واریز نکنند از پروژه حذف می شوند.

متقاضیان مسکن مهر از اواخر سال گذشته با تغییر قیمت واحد مسکونی خود در حین اجرای پروژه مواجه شده اند اما این تغییر قیمت ها به حدی غیرمنتظره و در برخی طرح ها قابل توجه است که پرداخت آن از توان آن ها خارج است.

این متقاضیان که بر اساس ضوابط مشخص و نرخ های تعیین شده و با اطلاع از زمان و مبلغ هرکدام از اقساط، در این طرح ها ثبت نام کرده اند نسبت به تغییر شرایط در حین اجرا اعتراض دارند و ادله ای هم برای این انتقاد خود آماده کرده اند. در حال حاضر به نظر می رسد واحدهای مسکن مهر پردیس در آستانه افزایش قیمت مجدد قرار گرفته است و این موضوع موجب اعتراض متقاضیان آن شده است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در این زمینه می گوید: دی ماه سال گذشته یک واحد ۸۰ متری در این طرح ثبت نام کرده ایم که قرار بود مجموع پول دریافتی از ما ۳۲ میلیون باشد. بعد از مدتی نرخ آن را به ۴۲ میلیون رساندند و دائم تهدید کردند که اگر اقساط را به موقع پرداخت نکنیم از پروژه حذف می شویم حالا هم از گوشه و کنار شنیده ایم قرار است نرخ آن ها را ۱۰ میلیون دیگر گران کنند و به ۵۲ میلیون برسانند. در حالی که ما همان ۳۲ میلیون اولیه را هم با قرض از اطرافیان و فروش طلا آماده کرده بودیم.

خانم حسینی ادامه می دهد: آنطور که از دست اندکاران پروژه شنیده ایم، قرارداد دولت با پیمانکار متری ۳۲۰ هزار تومان بوده که الان به ۳۷۰ هزار تومان رسیده است با این حساب یک آپارتمان ۸۰ متری باید ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تمام شود که با حساب ۱۰ میلیون برای زیرساخت و محوطه سازی، نرخ آن می شود ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان. اما در حال حاضر این واحد را ۴۲ میلیون تومان قیمتگذاری کرده اند ضمن اینکه ۲۵ میلیون هم وام این واحد هاست که بعد از تحویل باید قسط آن را پرداخت کنیم. مجموعا ۶۷ میلیون تومان برای یک واحد ۸۰ متری پول می گیرند در حالی که حدود ۴۰ میلیون تومان برایشان خرج دارد.

این متقاضی مسکن مهر معتقد است که دولت بیشتر از ظرفیت برای این واحدها ثبت نام کرده و با افزایش فشار به متقاضیان در پی حذف تعدادی از افراد است.

پس از آنکه اعتراض متقاضیان مسکن مهر نسبت به افزایش قیمت مجدد بالا گرفت، مسوولان راه و شهرسازی استان تهران در جمع متقاضیان اعلام کرده اند که افزایش مجدد قیمت واحدها بین ۲ تا ۶ میلیون خواهد بود.

منبع:اقتصادایرانی-۱۹تیر

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.