بهارستان نشین از دشستان:ازتحصن واعتصاب خودداری کنید؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش۱۹تیرفارس،کارگران کارخانه سیمان دشستان،درادامه اعتراضات واعتصاباتشان طی سال های اخیرعصرامروزبابهارستان نشین ازدشستان دیدارکردند.

بنا بهمین گزارش، یکی از کارگران معترض از کاهش شدید حقوق و مزایای کارگران در سال جاری اعلام نارضایتی کرد و گفت: واریز حقوق و تخصیص پاداش‌های سالانه به‌صورت ناعادلانه انجام می‌گیرد که مورد اعتراض و نارضایتی همیشگی پرسنل کارخانه سیمان بوده است.

وی اضافه کرد: تغییرات در چارت و گروه پرسنلی، اصلاح سمت‌ها و به‌کارگیری نیروهای غیربومی غیرمتخصص در پست‌های تخصصی موجب نارضایتی است.

این کارگرتاکید کرد: کارخانه سیمان دشتستان یکی از بالاترین تولیدات کشور را داشته ولی در سال‌های گذشته به دلیل بی‌انگیزگی و اعتراضات پرسنل شاهد افت تولید بوده‌ایم.

یکی دیگر ازکارگران کارخانه سیمان دشتستان نیزبا تشریح دلایل اعتراض کارگران کارخانه سیمان ابراز داشت: عدم پرداخت حق سختی کار و بهره‌وری به پرسنل کارخانه، عدم ارائه بیمه تکمیلی به پرسنل پیمانکاری، کم بودن گروه شغلی و حقوق پرسنل پیمانکاری، استفاده از نیروهای غیربومی و غیرمتخصص در قسمت‌های مختلف و مدیریتی بیش از ۶۰ نفر، بی احترامی به پرسنل و برخوردهای نامناسب و تهدیدآمیز و اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و بدون توجیه در مجتمع از مهم‌ترین محورهای اعتراضات است.

وی از نارضایتی، اعتراضات مکرر و اعتصاب غذاهای پراکنده کارکنان در سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: افت کیفیت و کمیت تولید سیمان در سال‌های اخیر وجود داشته و باعث نارضایتی و شکایت تعدادی از مشتریان نیز شده که دلیل اصلی آن بی‌رغبتی و کم انگیزگی کارگران است.

در این نشست، تعدادی دیگر از کارگران کارخانه سیمان نیز به بیان مشکلات و معضلات موجود پرداختند.

بهارستان نشین از دشستان درپاسخ به اعتراضات کارگران کارخانه سیمان دشتستان گفت: با حفظ آرامش و بدون رفتارهای غیرقانونی می‌توانید پیگیر مطالبات وحقوق خود باشید و از رفتارهایی نظیر تعطیلی کارخانه، تحصن یا تعصب خودداری کنید.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.