مراسم گرامیداشت زندانی سیاسی و فعال کارگری افشین اسانلو

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

افشین اسانلو بامداد روز جمعه ۳۱ خرداد به دلیل شکنجه های جسمی و روحی در زندان رجایی شهر درگذشت. مسئولین رژیم یعنی شکنجه گران او تلاش دارند تا مرگ او را یک اتفاق طبیعی جلوه دهند. اما دیگر شیوه های شکنجه گاههای رژیم و دستگاه امنیتی آن برای همه مردم شناخته شده است. همه میدانند که زندان نه فقط شکنجه گاه، بلکه قتلگاه انسانهای شریف و مبارز است. و هر کسی که پایش به زندانهای رژیم بیافتد سایه مرگ هم بالاسرش قرار دارد. افشین یکی از آن هزاران زندانی سیاسی است که در طول عمر رژیم اسلامی چه با دادگاههای ۱ دقیقه ای و چه بدون دادگاه به قتل رسیده اند.

افشین اسانلو از فعالین کارگری است که در سال ۸۸ در تهران دستگیر شد و سپس در بیداگاه رژیم به پنج سال حبس تعزیری به اتهام “اجتماع و تبانی و … “محکوم شده بود. این فعال کارگری در سال گذشته برای گذراندن باقیمانده دوره محکومیت خود به زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت ) اعزام شده بود. دوره محکومیت افشین اسانلو در اسفند سال جاری به پایان می‌رسید، اما به خاطر شکنچه و شرایط دشوار زندان و عدم دسترسی او به امکانات پزشکی حکم پنج سال زندان او عملا تبدیل به حکم مرگ تدریجی در زندان شد.

افشین اسانلو در سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج در محیطی کاملا ایزوله شده که از داشتن ارتباط تلفنی و سایر حقوق اولیه انسانی محروم بود و دائم همانند سایر هم بندیانش تحت فشارهای روحی و غیر انسانی قرار داشت با این وجود بنا به گفته هم بندیانش “روحیه ای شاد داشت و شوخ طبع بود و هیچ گاه از داشتن ناراحتی قلبی شکایتی نداشت” .این گروه از زندانیان سیاسی و فعالین کارگری بدلیل فشارهای جسمی و روحی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه آنها بکار میگیرند در مدت کوتاهی دچار بیماریهای مختلف و گاه بیماری های مرموزی می شوند و به دلیل عدم درمان به موقع ، تدریجا به سوی مرگ سوق داده می شوند.

مرگ مشکوک افشین همانند مرگ های تدریجی بسیاری از زندانیان سیاسی است که در شکنجه گاهای رژیم صورت گرفت ، این خود گواه شرایط دشوار و شکنچه در زندانهای رژیم جنایتکار اسلامی ایران است .

ما از دست دادن این فعال کارگری، این زندانی سیاسی ، این انسان آزاده و عدالت جو را به کارگران ایران، به خانواده داغدار اسانلو بخصوص همسر و فرزندان و مادر فداکار او و منصور اسانلو تسلیت می گوئیم و یاد او را گرامی می داریم .

بدون شک چنبش کارگری ایران شهامت و تلاش تا پای جان افشین اسانلو ، ستار بهشتی و هزاران کارگر اگاه و مبارز را فراموش نخواهد کرد و با عزمی استوارتر در جهت اهداف خود پای می فشارد .

رژیم جمهوری اسلامی از و حشت اعتراض مردمی حتی اجازه نداد تا مراسم یادبود افشین در ایران برگزار شود. ما به یاد افشین اسانلو و به پاس احترام به تلاشها ی او روز شنبه از ساعت۱۷ تا ۲۰ مراسم گرامی داشت او را در محل اتحادیه کارگران ساختمانی در کپنهاک برگزار می کنیم . امیدواریم با شرکت خود در این مراسم یاد او را گرامی بداریم

گرامی باد یاد افشین اسانلو

سرنگون باد رژیم اسلامی ایران . زنده باد آزادی و برابری .

شنبه 6  یولی  2013از ساعت 17 تا 20

محل: اتحادیه کارگران ساختمانی  Lygten 10, 2400 København NV,

 برگزار کننده : اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران – دانمارک ، کانون پوینده  و  کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران در دانمارک .

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.