تجمع اعتراضی کارگران بیکار شده ی کارخانه کرمانیت مقابل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش۸تیرهجرت نیوز، صبح روز شنبه کارگران بیکار شده ی کارخانه کرمانیت در تداوم اعتراضات پیشین خود؛ در مقابل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان تجمع نمودند و خواستار رسیدگی به وضعیت کاری خود شدند.

کارگران بیکار شده ی کرمانیت پیش از این هم در اردیبهشت و خرداد سال جاری در مقابل استانداری و اداره کار تجمع نموده و صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین رسانده بودند که در پاسخ فقط وعده شنیدند.

بنابهمین گزارش،کارخانه کرمانیت تولید کننده ورق‌های ایرانیتی در استان کرمان در تاریخ ۱۰/۶/۹۱ به دلیل آلایندگی محیط زیست تعطیل شد ولی هنوز تکلیف کارگران و تغییر ساختار کارخانه معلوم نشده است.

صبح امروز شنبه کارگران بیکار شده ی این کارخانه در تداوم اعتراضات پیشین خود؛ در مقابل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان تجمع نمودند و خواستار رسیدگی به وضعیت کاری خود شدند.

یکی از این کارگران ، اظهار داشت: از ۱۷۰ نفر کارگر مشغول به کار در این کارخانه ۱۰۸ نفر را بیرون کرده اند و مابقی در بخش های مالی، اداری؛ انتظامی و فنی کارخانه حضور دارند و کماکان حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: قرار بود کارخانه با تغییر ساختار؛ مجددا کارگران را به کار دعوت کند و از تاریخ تعطیلی کارخانه ما را مشمول بیمه بیکاری نمودند ولی چون کارفرما در راستای تغییر ساختار کارخانه هیچ اقدامی نکرده بود؛ لذا بیمه بیکاری ما نیز قطع شد.

این کارگر بیکار شده ؛ اضافه کرد: در تاریخ ۸/۳/۹۲ شورای عالی کار در تهران مصوب نمود که مابقی تعهد بیمه بیکاری به کارگران کرمانیت پرداخت شود ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.