تجمع ۳۰۰کارگر۳کارگاه فرودگاه خمینی تهران دراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوق ومزایایشان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش۹تیرفارس،امروز۳۰۰کارگرشرکت های پیمانکاری فرودگاه خمینی دراعتراض به عدم پرداخت ۶ماه حقوق ومزایایشان جلوی دفتر مجری طرح که وابسته به وزارت راه و شهرسازی در کمربندی شمالی فرودگاه امام خمینی است،تجمع کردند.

براساس این گزارش،اصل ماجرای اعتراض امروز کارگران در فرودگاه امام خمینی تهران از اینجا آغاز می‏شود که ۳۰۰ نفر از کارگران ۶ ماه یا بیشتر از آن است که حقوق و مزایایی دریافت نکرده‏اند.

این افراد که در تحصنی خودجوش در پی معوقات مالی پیمانکار فرودگاه امام خمینی درخواست پرداخت مطالباتشان را داشتند، اجرای پروژه باند جنوبی این فرودگاه، ترمینال زیارتی و بخش توسعه حمل بار را در این فرودگاه بین‏المللی بر عهده دارند.

یکی از کارگران حاضر در اعتراض امروز فرودگاه امام خمینی تهران می‏گوید: تحصن امروز مربوط به کارگران سه کارگاه فرودگاه امام خمینی تهران است.

وی افزود: پیمانکار اصلی در راستای اجرای این پروژه مسئولیت مستقیم دارد و تعدادی پیمانکار خرد نیز با این شرکت در حال تعامل و همکاری هستند.

این کارگر می‏افزاید: در مجموع، حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل در این شرکت و پیمانکاران آن مشغول به کار هستند که به علت پرداخت نشدن مطالبات و حقوق و مزایای خود در ماه‏های گذشته دچار مشکلات عدیده‏ای شده‏اند.

اومی افزاید: حدود شش ماه مطالبات پرسنل پیمانکار طرف قرارداد اصلی و حتی بیشتر از این مدت، در شرکت‏های پیمانکاری خرد باقیمانده است و کارگران هیچ دریافتی قابل توجهی در این مدت نداشته‏اند.

یکی از سرکارگران حاضر در این تحصن نیز می‏گوید: پرسنلی که حقوق‏بگیر این شرکت هستند، حتی برای تامین مخارج روزانه خود نیز مشکل دارند و در تامین آن مانده‏اند؛ سئوالی که اینجا مطرح می‏شود، این است که اگر یک ماه به کارمندان دولت حقوق ندهند، آنها چکار خواهند کرد و چرا با وجود گذشت شش ماه یا بیشتر به مشکلات این کارگران رسیدگی نمی‏شود؟

یک کارگر شاغل در شرکت جزء پیمانکاری فرودگاه امام خمینی تهران می‏گوید: ۳۰۰ نفر کارگر در مجموعه شرکت و پیمانکاران زیرمجموعه آن مشغول به فعالیت هستند و این افراد بیش از شش ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‏اند.

اومی گوید: اوضاع در خصوص پیمانکاران جزء، بدتر هم هست و در شماری از این شرکت‏ها کارگران خیلی بیشتر از شش ماه حقوق دریافت نکرده‏اند.

یکی از مسئولان شرکت پیمانکاری که کارگرانش در فرودگاه امام خمینی تهران تحصن کرده‏اند، نیز می‏گوید: از چندین روز پیش، کارگران تصمیم گرفته بودند تا برای دریافت مطالبات خود و ادامه کار، تحصن و تجمع کنند و از امروز جلوی دفتر مجری طرح که وابسته به وزارت راه و شهرسازی در کمربندی شمالی فرودگاه امام خمینی است، این تحصن آغاز شده است.

این مدیر می‏گوید: درخواست‏هایی ارائه شده است و گویا هم‏اکنون نمایندگان کارگران با مسئولان در حال رایزنی و رسیدن به نقاط توافقی هستند که باید نتیجه نهایی اعلام شود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.