آغازپینگ پنگ دررابطه باعدم پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان با گذشت سه ماه ازسال جاری

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

به گزارش۲۹خردادایلنا،حدود سه ماه از اعلام تصمیم دولت در خصوص افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و تاکید بر اینکه حداقل مستمری کارگران بازنشسته برای سال ۹۲ از ۷۰۰ هزار تومان کمتر نخواهد شد می‌گذرد بدون آنکه زمان قطعی پرداخت این مستمری‌ها مشخص شود.

در حالی که بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی همچنان به نرخ سال گذشته مستمری دریافت می‌کنند‏، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هیات امنای این سازمان را مسئول پرداخت نشدن مستمری‌های جدید دانست.

با این حال مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در تازه ترین سخنان خود گفت: پرداخت مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به موافقت هیات امنای این سازمان است.

بنا به گزارش همین منبع،با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری حداقلی (۴۰۰ هزار تومان) را دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز کمتر از حداقل (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، در این شرایط اقتصادی منصفانه نیست مسئولان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی کنند.

برپایه گزارش این منبع بنقل از یکی از کارگران بازنشسته،قرار بود افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ابتدای فروردین ماه اعمال شود و اردیبهشت نیز تمام معوقه‌ها به مستمری‌بگیران پرداخت ‌شود اما در آخرین روزهای سومین ماه سال هنوز کانون عالی بازنشستگان که باید مدافع حقوق صنفی کارگران بازنشسته باشد نتوانسته است حق قانونی ما را از سازمان تامین اجتماعی بگیرد و تنها نقش سخنگویی سازمان را ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.