ناروشنی وضعیت اضافه حقوق کارکنان صنعت نفت با گذشت دو ماه از سال جدید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

با گذشت دو ماه از سال جدید و نیز تجربه تلخ افزایش اضافات حقوق کارکنان صنعت نفت در نیمه دوم سال، نفتی ها را از تکرار روند سال گذشته و تاخیر در اعمال اضافات حقوق در شرایط تورم بالای اقتصادی نگران کرده است.

به گزارش۲۸اردیبهشت پانانیوز،با گذشت دو ماه از سال جدید، کاربران با اشاره به نهایی نشدن وضعیت اضافه حقوق کارکنان صنعت نفت، خواستار رسیدگی سریع تر مسئولان به این موضوع شده اند.

هر ساله به منظور اصلاح حقوق کارمندان و بازنشستگان، به تناسب نرخ تورم در کشور، ضریبی برای افزایش حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته می شود؛ در همین راستا هیئت دولت، میزان افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران دولتی را برای سالجاری ۲۵ درصد تعیین کرده است.

از سویی از آنجا که صنعت نفت به دلیل شرایط خاص کاری شامل عملیاتی بودن و فعالیت در مناطق دور دست و بد آب و هوا همواره از قوانین خود پیروی کرده است، در این باره نیز شرایط پرداخت حقوق و افزایش حقوق کارکنان آن متفاوت است. به طوری‌که این افزایش حقوق هرساله در قالب دو نوع پرداخت اضافات عمومی و اضافات شایستگی اعمال می شود.

علاوه بر شیوه پرداخت اضافات حقوق، زمان اعمال آن نیز مسئله ای دیگر است به طوری که افزایش حقوق کارکنان این صنعت تا آنجا که مطابق با مصوبه دولت باشد مجاز است ولی ایجاد هر تغییری برای پرداخت بیشتر نیاز به مصوبه دولت داشته که به طور معمول تلاش‌ها برای کسب این مجوز، افزایش حقوق کارکنان این صنعت را به ماه های میانی سال و حتی گاهی به ماه های پایانی سال کشانده است

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.