بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بیانیه جبهه ملی ایران– آمریکا و اروپا

قوم پرستی و جداخواهی نمی تواند راهبرد مبارزه برای احقاق حقوق شهروندی اقوام ایرانی باشد!

با انتشار “توافقنامه بین حزب دمکرات کردستان ایران و حزب کومله کردستان ایران” و واکنش تند و بحق بسیاری از ایرانیان دمکرات به مفاد این توافقنامه، بالاخره گفتمانی درباره موضوع داغی که همواره از سوی سازمانهای بزرگ اپوزیسیون ایران پرهیز میشد، آغاز گشته است. جبهه ملی ایران- اروپا بارها به مناسبت های گوناگون در باره مبحث ملی در ایران بیانیه داده و مواضع خود را روشن اعلام نموده است.

 آخرین بیانیه ما درست درباره جداساختن حساب مبارزه برای کسب حقوق شهروندی در کردستان از دیگر استانهای ایران در شکل تقاضای حزب دمکرات کردستان ایران از ناتو مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای آسمان کردستان ایران بود. درحالیکه بیانیه نامبرده میان بسیاری از ایرانیان علاقمند به سرنوشت کشور بازتاب گسترده ای یافت، بازهم اکثر سازمانهای اپوزیسیون از رویکرد به این موضوع دوری جستند.

“توافقنامه” نامبرده دیگر کاسه صبر بسیاری را لبریز کرد. این تابو شکسته شد و به گفتگوهایی که فقط در خفا انجام می گرفت و هیچگاه نتوانسته بود از دور شدن بویژه حزب دموکرات کردستان ایران از مابقی اپوزیسیون و بازکردن حساب جداگانه برای کردستان ایران جلوگیری کند، خاتمه داد.

خوشبختانه در این میان دو حزب نامبرده مواضع خود را تاحدی تعدیل داده و به روشن کردن”سوء تفاهمات پیش آمده” پرداخته اند.

با این وجود هنوز هم ابهامات مهّم دیگر در”توافقنامه” پابرجاست که برطرف کردن آنها در یک گفتگوی علنی برای رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری موثر برای پیکار علیه استبداد جمهوری اسلامی، ارتجاع، فساد، تبعیض های فرهنگی- مذهبی و اقتصادی، ضرورت دارد.  بباورِ ما، پیش شرط اساسی دستیابی به حقوق شهروندی، پیشرفت اقتصادی و عدالت اجتماعی، مبارزات همراه و همگام همه ایرانیان در چارچوب ایران و در پایبندی به حفظِ استقلال و تمامیّت ارضی کشور است. ایران ملک مشاع و کشور همه اقوام، آحاد و افراد ملت ایران است، ملتی که  بیشترینش تشنه آزادی، دمکراسی، رفاه و زندگی شرافتمندانه در ایرانی امن، آباد  و سربلند میباشد.

برای مقابله با اتهامات ناروا و مغرضانه، جبهه ملی ایران بازهم صراحتا مخالفت خود را با هرگونه تبعیض قومی و دینی در ایران اعلام می کند، بر حق همه اقوام ایرانی در آموزش زبان مادری پافشاری میکند و خواهان تمرکز زدایی کارشناسانه درخدمت خودگردانی آنان در اداره امور مناطق مسکونیشان می باشد. در عین حال ما قویا هرگونه مداخله نظامی و جداخواهی قومی- جغرافیایی را که یکپارچگی ارضی ایران و همبستگی ملی ایرانیان را بزیر پرسش ببرد، قویا طرد و محکوم میکنیم.

پویا و پابرجا باد مبارزات همبسته همه ایرانیان برای ایرانی آزاد، آباد و دموکراتیک

 

پاینده ایران

جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا

هشتم مهر ١٣٩١

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.