zero 01

اجلاس کشور‌های صفر+ صفردر تهران وآینده سوریه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

zero 01

zero 01پس از آنکه معاون عربی‌ و آفریقایی وزارت امور خارجه از تشکیل اجلاس مشورتی ۳۰ کشور تاثیر گذار در خصوص مسائل سوریه حبر داده بود بالاخره انتظار‌ها به سر آمد و با حضور کشورهای فوق‌العاده تاثیرگذار همچون مالدیو، سودان، زیمباوه، موریتانی، اندونزی، قرقیزستان،سریلانکا، اکوادور و تعداد زیادی از کشورها که به دلیل بیسوادی خود ما، قبلا اسم آنها بگوشمان نخورده  بود نظیر “بتین” یا احتمالا همان بتون! و همچنین کشورهایی با اسم مستعار، جلسه با سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی آغاز شد، بعله آقای صالحی را عرض می‌کنم همان وزیری که «راه به راه» همه را بازنشسته اعلام می‌فرماید!

اولین سوالی که برایم پیش آمد این بود که چرا معاون عربی‌ و آفریقایی وزارت امور خارجه خبر از تشکیل این جلسه داده بود ؟نمیدانم شاید سریلانکا و اکوادور و قیرقیزستان، عرب زبان هستند و جزو قاره آفریقا ! من که نمیدانم هر کسی‌ می‌داند لطفا راهنمائی فرماید.

و اما آقای صالحی گفتند :ایران معتقد است باید به خواسته ها و مطالبات مردم در فرایند تحولات منطقه پاسخ داده شود و جمهوری اسلامیبا کشتار مردم و شهروندان غیرمسلح از سوی هر طرفی مخالف است.

اما ایشان نگفتند آیا جمهوری اسلامی مخالف تجاوز به غیر نظامیان نیز هست؟!شایدمنظورشان از مخالفت با کشتار، کشتاری هست که قبل از آن تجاوزی نشده باشد! اصولا جمهوری اسلامی از قتلی که باتجاوز همراه نباشد حال نمیکند واز  کشتارخشک وخالی متنفر است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند:”ایران  جزئی از راه حل بحران‌های منطقه‌ای میباشد” البته منظور ایشان این بود که ایران جزئی از بحرانهای منطقه ای‌ است و  کلمات  ” راه حل” در جمله فوق  تنها برای   زیبایی‌ و تزیین جمله از طرف آقای وزیر به جمله اضافه شده است.

ایشان درادامه اضافه فرمودند:تنها راهکار حل بحران سوریه “گفت‌وگوی جدی و فراگیر ملی” در این کشور است.

ما که متوجه نشدیم ایران چگونه در گفتگوی جدی ملی‌ فراگیر سوری‌ها جای می‌گیرد؟ اصلا متوجه نمی‌شوم  یا ما زیادی سوری هستیم یا سوری‌ها خیلی ایرانی هستندکه در گفتگوهای جدی ملی‌ همدیگر سرک می‌کشیم و دخالت می‌کنیم! لطفا یکی‌ تکلیف ما را روشن و ملیّت ما را تعیین فرماید. می‌ترسم به این شکل که پیش می‌رود  برای شناسایی  برادران و خواهران ملی‌ خود  آزمایش «دی‌ان ای» لازم شود.

از اینها که بگذریم می‌رسیم به کشورهای حاضر در اجلاس  

این کشورهای بی نهایت موثر به سه‌ قسمت عمده تقسیم می‌شوند:

۱- کشورهایی که با اسم حقیقی‌ خود و وزرای حقیقی‌ خود در جلسه حاضر بودند که انصافا کشورهای بسیار تاثیر گذار در معادلات سیاسی جهان هستند نظیر زیمباوه و عراق

۲-کشورهایی که با نام اصلی‌ خود اما با نمایندگانی جعلی …ببخشید مستعار در جلسه حاضر بودند  نظیر سودان  و موریتانی، و افغانستان. البته تاثیر این کشورها در معادلات جهانی‌ بیشتر از کشورهای گروه اول  است که در بالا ذکر شد .

۳-کشورهای  مستعار با نمایندگان جعلی و مستعار همچون بتین و بتون و آرماتور و فورغون و ازاین حرفها.

میزان تاثیر گذاری کشورهای گروه سوم  بیشتر از هر دو گروه کشورهایی است که در بالا در مورد آنها توضیح داده شده است.

 

با اینکه همه کشورهای سه گانه فوق تاثیر  و نقش زیادی در آینده سوریه دارند امایکی دو مشکل کوچک دراین میان موجود است که البته قابل حل می‌باشند، این مشکلات آنقدر بی اهمیت هستند که باید وجودشان را  در حد «صفرمطلق» بدانیم.

یکی از مشکلات این است که بسیاری از این کشورها نه تنها  هیچگونه امکان ارتباط زمینی‌ یا دریایی و حتی زیر زمینی‌ و زیر دریایی با سوریه ندارند بلکه از راه هوایی نیز امکان ارتباط‌شان با سوریه در حد همان صفر مطلق است چرا که اساسا این کشورها  فاقدهواپیما و فرودگاه می‌باشند!

شاید این سوال پیش آید که در این‌صورت نمایندگان آنها چگونه به ایران مسافرت کرده‌اند؟

سوال خوبی‌ است اما جواب خوب‌تری هم دارد باید عرض کنیم اساسا کسی‌ از جایی‌ وارد ایران نشده اینهایی هم که به عنوان نمایندگان کشورهای مورد بحث در اجلاس تهران حضور دارند همگی‌ متولد ایران هستند که اجدادشان در عصر پارینه سنگی‌ با طی‌ طریق‌های طاقت فرسا خودشان را به ایران رسانیده‌اند، خب دو تابعیتی که می‌گویند یعنی همین!…

آقای نویسنده چرا علامت تعجب گذاشتی‌ مگر تا حالا دو تابعیتی ندیده ای که تعجب می‌کنی؟…

ببخشید دیگر تعجب الکی نمی‌کنم!

مشکل کوچک دیگری هم که مطرح می‌شود که  آنرا نیز باید به عنوان مشکلی‌ با درجه صفر تلقی‌ کنیم، مشکلی‌ بود و هست که می‌تواند جزو حوادث غیر مترقبه محسوب شود و امکان طرح آن پیش‌بینی‌ نشده بود اصلا پخش زنده همیشه از این مشکلات دارد…

آقای نویسنده چرا حرف بی‌خود می‌زنی‌؟ اصل مطلبو بگو. نگفتی مشکل کوچک در حد صفر بعدی چیست؟

آهان ببخشید، داشت پاک یادم می‌رفت، مشکل بزرگی‌ نبود فقط اینکه این کشورهایی که می‌خواهند در مورد آینده سوریه تصمیم بگیرند، خودشان کمی تاقسمتی بی آینده هستند و نه تنها آینده‌ای‌ ندارند بلکه حال‌شان نیز خوب نیست. منظورم حال مزاجی نبود وزمان حال بود، البته به شکلی‌ وضع مزاجی خوبی‌ هم ندارند که  این قسمت در حوصله بحث ما نیست ومربوط به بحث‌های بهداشت وسلامت میباشد.

کشورهایی مثل موریتانی، عراق، سودان، افغانستان، یکی‌ لازم است در مورد خود  اینها تصمیم بگیرد،حالا اینها  می‌خواهند برای دیگران تصمیمات مفید اتخاذ فرمایند؟

کشورهای دیگری هم که  مثل مالدیو  از هر تیمی ۲۰ تا گل می‌خورند و چهل بر صفر میبازند…  گل گل توی دروازه …

آقای نویسنده این آخرین اخطار به شماست چرا چرت و پرت می‌نویسی ؟گل یعنی‌ چه مگر داریم فوتبال بازی می‌کنیم؟

ببخشید خب، همزمان با نوشتن این مطلب داشتم فینال فوتبال زنان المپیک را می‌دیدم یک لحظه  زنان خوشگل آمریکا گل زدند  …استغفراالله منظورم این بود که گل خوشگلی‌ زدند.

شما که ندیدید خوشگلتر از «گل‌» زده شده، لامصب خود گل زنه بود،  وجدانا و خدا وکیلی خودشما، دو تا پدیده خوشگل را همزمان ببینید هیجان زده نمی‌شوید و رشته امور از دستتان در نمی‌رود؟ آدمیزادیم و از این اشتباهات پیش می‌آید خصوصاً وقتی‌ پخش زنده باشد!

خب داشتیم می‌گفتیم، پس از ذکر مصیبت کوتاهی از اوضاع این کشورهای صفر به علاوه صفر که دور هم جمع شده‌اند تا مشکلات سوریه را حل نمایند باید گفت که بسیار هم کار خوبی‌ کرده‌اند ما که بخیل نیستیم، همینکه چند نفر دور هم جمع شوند و بگویند و بخندند و خلاصه خوش باشند هرچند الکی‌، ما هم احساس خوشی‌ می‌کنیم  بخدا.

اصولاً همین دور هم بودن سبب می‌شود که مصیبت را آسانتر تحمل کرد خصوصاً مصیبت‌های وارده بر بشار اسد و خانواده مصیبت دیده  ایشان، از اینها که بگذریم یکی‌ نباید پا پیش بگذارد و جلوی دعوا را بگیرد؟ شورای امنیت که پا پیش نمی‌گذارد و اگر هم بگذارد روسیه و چین قلم پای‌شان را می‌شکنند، دیگران هم که فقط تماشا می‌کنند باز خدا پدر این صالحی را رحمت کند که آستین‌ها را بالا زده و  چند نفر را دور هم جمع کرده که غم وغصه هایشان رادور بریزند و شادی را دوباره به اسد و بستگان و وابستگان باز گردانند.

این درست که کشورها و نمایندگان آنها و همچنین افراد بدون کشور حاضر  در جلسه از نظر اعتبار با مشکلاتی اندک در حد صفر روبرو هستند اما خب تاثیر فراوان در آینده سوریه وروحیه خانواده داغدار ایفا می‌نمایند.

نقطه قوت  اجلاس کشورهای صفر +صفر اینجاست که بر خلاف شورای امنیت در این اجلاس حق وتو وجود ندارد و این نشان می‌دهد که این اجلاس چقدر عادلانه هست و شرکت کنندگان در آن چقدر منصف و دموکرات تشریف دارند، جادارد آقای بان کی مون وسازمان ملل وشورای امنیت کمی عدالت ودموکراسی از این اجلاس کشورهای صفر+صفربیاموزند…

ببخشید آقای نویسنده اجلاسو بی‌خیال، میشه بگی‌  نتیجه فینال فوتبال زنان بین آمریکا و ژاپن  چن چن شد؟…

دو بر یک به سود شموشک بارسلون! آمریکا برد و قهرمان المپیک شد.

منبع : خودنویس

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.