skin head 01

شرکت سلطنت طلبان در میتینگ فاشیست ها و پراید استکهلم!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

skin head 01

skin head 01 بهرام رحمانی

روز شنبه چهارم اوت ۲۰۱۲، در استکهلم، در حالی که «جشنواره سالانه «پراید» در جریان بود راسیست ها نیز به این شهر سرازیر شده بودند. آن ها، در یکی از میدان های مرکزی استکهلم به نام «نوروبان توریت» تجمع کرده بودند و در یک طرف میدان نیز ضدفاشیست ها و نیروهای چپ تجمع کرده بودند و علیه فاشیسم و راسیسم و نژادپرستی شعار می دادند. 

پلیس نیز با ماشین های ضدشورش تمام راه های خروجی و ورودی این میدان را بسته و گروهی از پلیس ها نیز با اسب و سگ در حال آمده باش بودند. در این میان، صدای هلی کوپتر پلیس که از بالا این میدان را زیر نظر داشت، بسیار آزاردهنده و گوش خراش بود.

طرفداران رضا پهلوی و افراد شناخته شده دوستدار بازگشت حکومت سلطنتی که به تازگی در شهر استکهلم بسیج شده اند، در صف کله تراشیده های فاشیست، یعنی سازمان فاشیستی گروه «ای دی ال» بودند و در مقابل دوربین های خبرنگاران و توریست ها عکس های یادگاری نیز گرفتند.

شکی نیست که جایگاه واقعی سلطنت طلبان و شاه دوستان، همان جایی است که در کنار فاشیست ها و راسیت ها و کله تراشیده ها قرار گیرند و به این شکل آشکاری ماهیت جنگ افروزی و خشونت طلبی و سیاست های فاشیستی خود را به جامعه نشان دهند.

***

در واقع جشنواره (پراید)، که روز شنبه چهارم اوت ۲۰۱۲، در استکهلم برگزار شد ده هزار نفر شرکت کرده بودند. این جشنواره از روز سه شنبه سی و یکم ژوئیه تا یک شنبه پنجم اوت ادامه داشت. در این جشنواره، برنامه های مختلف هنری و اجتماعی و سخنرانی و… اجرا می شود و هنرمندان زیادی نیز شرکت می کنند. 

به این ترتیب، پراید امسال استکهلم پانزدهمین سالگرد خود را پشت سر گذاشت. «استکهلم پراید»، سالیانه توسط همجنس گرایان، دوجنس گرایان و دگرجنس‌شدگان برگزار می‌شود. 

علاوه بر همجنس گرایان و…، هزاران نفر از مردم آزادی خواه و عدالت جو و برابری طلب نیز به عنوان حامی و مدافع حقوق آنان در جشنواره پراید و راه پیمایی عظیم آن شرکت می کنند.

در واقع پایتخت سوئد – استکهلم -، از سال ۱۹۹۸ تا به حال شاهد برگزاری این جشنواره است. بیش تر افرادی که در این جشنواره فعال هستند، داوطلبانه غعالیت دارند و بابت آن دست مزدی دریافت نمی ‌کنند. در عین حال، سازمان‌ هایی نیز در برگزاری این جشنواره، حرفه ‌ای فعالیت می کنند.

همجنس گرایی در سوئد از سال ۱۹۴۴ قانونی شده و در سال ۲۰۰۳ نیز مجلس سوئد قانونی تصویب کرد که بر اساس آن همجنس گرایان می ‌توانند سرپرستی کودکان را برعهده بگیرند. در سال ۲۰۰۹، حق قانونی ازدواج همجنس گرایان به تصویب رسید.

اکنون جشنواره یک هفته ای و سالانه «استکهلم پراید»، به نمادی قدرت مند در دفاع از آزادی های فردی و اجتماعی در انتخاب نوع زندگی و لباس همجنس گرایان و…، بدون هیچ گونه فشارهای قانونی، اجتماعی و گروه های مذهبی و فاشیست ها و نژادپرستان تبدیل شده است! به همین دلیل این جشنواره، از حمایت گسترده همه نیروها و انسان های آزاده برخوردار است. در پارک پراید در مرکز استکهلم، ده ها هزار نفر شرکت کردند و برنامه های مختلف هنری با حضور هنرمندان سرشناس برگزار گردید. 

در پراید هاوس، یعنی خانه فرهنگی فستیوال پراید نیز سمینارها، سخنرانی ها و نمایشگاه ها برپا گردید و فیلم های مختلفی نیز نمایش داده شد که در آن ها، مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مربوط به همجنس گرایان، دوجنس گرایان و دگرجنس‌شدگان مورد بحث و گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

چهارشنبه هجدهم مرداد ۱۳۹۱ – هشتم آگوست ۲۰۱۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.