workers 04

سندیکاهای فرانسوی موج سرکوب علیه فعالین کارگری در ایران را محکوم می کنند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

workers 04

workers 04سندیکاهای کارگری فرانسه ث.اف.د.ت، ث.ژ.ت ، اف.اس.یو، سولیدر (همبستگی) و اونسا حمله به نشست سالانه «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» را شدیداً محکوم می‌کنند. درتاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۲ ( ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ ) بیش از شصت فعال کارگری از جمله تعداد زیادی از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» توسط مامورین امنیتی شهر کرج مورد حمله واقع شده، دستگیر ، مضروب وشکنجه شدند. هنگام این عملیات نیروهای سرکوبگر برای ترساندن مردم تیر هوایی شلیک کردند.

در حال حاضر، ده تن از فعالین کارگری هنوز در زندان هستند و برای تعدادی وثیقه هایی سنگین در خواست شده است.

ما شدیداً نگران سرنوشت آنان هستیم،به ویژه وضیعت محمود صالحی که به دعوت ما در سمیناری که در ماه مارس در پاریس برگزار شد شرکت کرد. او از وضع سلامتی مساعدی برخوردار نیست.

ما خواهان آزادی بی قید وشرط تمام کارگران زندانی و هم چنین آزادی دیگر فعالین جنبش های اجتماعی مانند رضا شهابی که از دو سال پیش در زندان بسر می برد و به شش سال زندان محکوم شده، هستیم.

سازمان های اتحادیه ای فرانسوی از خواست کارگران ایران برای برپائی تشکلات مستقل شان حمایت کرده، شهامت آن ها را ستوده و از مقامات ایرانی می خواهند که به حقوق کارگران احترام بگذارند.

ما یک بار دیگر به کارگران ایرانی درگیر درمبارزه اطمینان می دهیم که سازمان های کارگری متشکل فرانسوی، از جمله سندیکاهای امضاء کننده این اعلامیه، با آنان اعلام همبستگی می کند.

۲۰۱۲/۰۶/۲۲

syndicats 01

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.