amin movahedi 01

انتخابات مجلس نهم و یک نکته باریکتر از مو

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

amin movahedi 01

amin movahedi_01امین موحدی

در آستانه انتخاباتی دیگر در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی قرار گرفته ایم ،انتخاباتی که بر اساس پیش بینی‌ بسیاری از تحلیلگران سیاسی از نظر مشارکت مردمی در حد تحریم کامل ،ارزیابی میشود . آنچه که در این میان اهمیت دارد رویکردجدیدو کاملأ متناقض اصلاح طلبان به این انتخابات نسبت به رویکرد آنها در انتخابات گذشته میباشد . یکی‌ از نکاتی که اصلاح طلبان همواره بر آن پای میفشردند ،لزوم شرکت مردم در تمامی انتخابات ،حتا در صورت وجود امکان تقلب از سوی اصولگرایان می‌بود. حال اصلاح طلبان بر چه اساسی‌ از اساسی ترین اصل خویش کوتاه آمده و در نقض آن سخن می‌گویند جای تامل دارد .

اصلاح طلبان همواره یکی‌ از شیوه‌های خود در ایجاد تغییر در جامعه را “انتخابات “عنوان و همواره و تحت هر شرایطی، از لزوم شرکت در انتخابات برای تغییر صحبت میکردند .در واقع آنها هیچ ابزاری جز انتخابات همواره فرمایشی جمهوری اسلامی و فضای هیجانی کاذب انتخاباتی ،برای معرفی‌ خود نداشته و هیچ راهکار دیگری برای تغییر ،جزشرکت مردم در نظایرچنین انتخاباتی، روی میز نگذاشته و در واقع راهکارو پشنهادی نداشته اند که روی میز بگذارند.

در اینکه اصلاح طلبان همواره از امواج ایجاد شده در جامعه به سود خود استفاده کرده اند هیچ تردیدی نیست ،در شرایطی که هیچ فرد یا حزب مستقل از حاکمیت ،مجال حضور در انتخابات جمهوری اسلامی را نمیافتند ،اصلاح طلبان خود را یکه تاز میدان می دیدند و در نبود سایر احزاب و گروه‌ها از ناچاری مردم و امید آنها برای تغییر هر چند اندک در نظام ،استفاده کرده و نظر و آرای مردم را به سوی خود و به سود جمهوری اسلامی جلب میکردند.

موج ایجاد شده تحریم انتخابات نیز یکی‌ از همان امواجی می‌باشد که از هم اکنون برای استفاده ابزاری اصلاح طلبان و از سوی آنها در نظر گرفته شده است .

اصلاح طلبان به خوبی‌ میدانند حتا در صورت شرکت آنها در انتخابات ،مشارکتی از سوی مردم متصور نیست و بحث تحریم بسیار جدی میباشد لذا بااعلام تحریم تلویحی انتخابات ،از هم اکنون میخواهند،تحریم گسترده محتوم انتخابات از سوی مردم را به پای خود بنویسند و در محافل سیاسی داخل و خارج ،تحریم انتخابات را نتیجه شرکت نکردن اصلاح طلبان عنوان نموده و افکار عمومی‌ را به تاثیر گذاری خود در اوضاع سیا سی ایران متقاعدکنند بنوعی که نشان دهند هنوز دود از کنده اصلاح طلبان برمیخیزد!

آنها به خوبی‌ می‌دانند که مردم به این نتیجه قطعی‌ رسیده اند که امکان تغییر توسط اصلاح طلبان و با توسّل به انتخابات در جمهوری اسلامی ،سرابی بیش نیست . با توجه به این اصل مهم که اولین گام جدی برای تغییر نظام یا حتا تغییر در داخل نظام ،تحریم انتخابات است نه شرکت در انتخابات، لذا پیروزی در تحریم انتخابات توسط مردم در واقع پیروزی در راه تغییر کلیت نظام ،محسوب میشودو اصلاح طلبان با درک شرایط موجود در نظر دارند این پیروزی محتوم را به نام خود بنویسند. درحالیکه اصلاح طلبان خواهان تغییر کلیت نظام نیستد،چگونه میشود آنها را همسو با حرکتی همچون تحریم انتخابات دانست که اولین گام درجهت تغییر کلیت نظام اسلامی میباشد؟

اتخاذ سیاست تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان ، نه همسویی با مردم بلکه به قصد همسو کردن افکار عمومی‌ با خود صورت می پذیرد تا بدینوسیله چنین القا نمایند که تحریم انتخابات توسط مردم نتیجه اقدام آنها در اعلام کناره گیری از انتخابات بوده است و وقوع تحریم انتخابات ،نتیجه لبیک ضمنی‌ جامعه به اصلاح طلبان می‌باشد و آنها هستند که چنین قدرت و پایگاه اجتماعی را داشته اند که ،تحریم را عملی‌ نموده اند!

باید هوشیار بود و از هم اکنون ،از موج سواری جدید اصلاح طلبان جلوگیری نمود تا آنها نتوانند بار دیگر،دست به مصادره و تحریف مبارزات مردم ایران زده و نتوانند همانند کاری که در جریان جنبش سبز انجام دادند ،اقدام ملی‌ دیگری را به نام خود مصادره و به بیراهه کشانند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.