Pentagon

پنتاگون ابزار مبارزه با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می سازد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

Pentagon

Pentagonمقدمه و برگردان: ا. م. شیری

آژانس پروژهتحقیقاتپیشرفته دفاعی برای این کار به چند هزار [کادر] مجرب نیاز دارد، که بتوانند صفحات خود در شبکه های اجتماعی را بعنوان پایه های آزموده برای برنامه های مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه ارائه دهند. ممکن است از بازیهای آنلاین پرطرفدار که ساختن شبکه های اجتماعی هم بخشی از پروسه بازیهاست برای انجام این پژوهشها استفاده شود.


مقدمه:

طی روزهای اخیر ایمیلهای زیادی مبنی بر شروع به کار یک روبات ساخت مخابرات رژیم ایران برای افزودن مشخصه اینترنتی کاربران و خواندن مکاتبات الکترونیکی آنها در شبکه اینترنت وسیعاًَ پخش شده است. ضمن ارجگذاری به احساس مسئولیت عمیق همه ناشران این خبر و با ترجمه و تقدیم مطلب تحت عنوان فوق به کاربران اینترنتی، لازم به ذکر می دانم که، نه تنها رژیم منحط جمهوری اسلامی ایران، بلکه، کلیت نظام سرمایه داری جهانی امروزه پس از گرفتاری در گرداب عمیق بحران مشروعیت، که خود عامل و مسبب آن هستند، مترصد آنند که با دامن زدن به جوّ رعب و وحشت و گسترش تمام عیار آن، پویندگان راه حقیقت و عدالت را از بهره گیری از دستاوردههای علمی و تکنولوژیکی بشری محروم ساخته، جهان را به زندان دگراندیشان تبدیل نموده و زبانهای حقگو را از حلقوم بیرون کشند.

اگر برای لحظاتی تصاویر و فیلمهای شکنجه های جنون آمیز و این سو و آن سو بردن زندانیان در غل و زنجیر شده گوانتانامو، ابوغریب، باگرام و بسیاری دیگر در جلوی دوربینهای عکسبرداری و فیلمبرداری را، صحنه های تکاندهنده بمبارانهای «بشردوستانه» و «دمکراسی گسترانه» جنگهای استعماری را، کشتار میلیونی انسانهای از هر نظر بیگناه را، تسلیحات و تجهیزات مخوف ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی را، شرایط دلخراش بی خانمانها و بیکاران و گرسنگان محروم از حداقل نیازمندیهای زندگی را، تهاجم لجام گسیخته به حقوق و دستاوردهای مبارزاتی کارگران و زحمتکشان و بسیاری فجایع دیگر را که جملگی محصول بلاواسطه تسلط نظام سرمایه داری بر جهان است، به یاد آوریم و با عزمی قاطع بدفاع از حقوق انسانی خود برخیزیم، آنگاه رژیمهای سرمایه داری نه فقط بکمک روبات و با تجسس در شبکه ها و رسانه های اجتماعی، کاری از پیش نخواهند برد، حتی تمام عرصه های زندگی بانضمام شبکه های اجتماعی، به میدان کارزار بین جویندگان حقیقت و عدالت و آزادی با به زنجیر کشندگان و قاتلان حقیقت و راستی و انسانیت بدل خواهد شد که در آن، سرمایه  داری بسختی شکست خواهد خورد.

***

پنتاگون ابزار مبارزه با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می سازد.

شبکه های اجتماعی وسیله مناسبی برای پخش شایعات، اخبار بی اساس و اطلاعات غلط است. پنتاگون ساخت ابزاری برای شناسایی کارزار تبلیغاتی در رسانه ها و اتخاذ تدابیر سریع را برنامه ریزی می کند.

هفته گذشته آژانس پروژهتحقیقاتپیشرفته دفاعی(DARPA) برنامه مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه خود مبنی بر نقش شبکه های اجتماعی در وسایل ارتباطی استراتژیک را اعلام کرد. این، تلاشی است برای ساختن ابزارهای پیشرفته شناسایی و پیشبرد مبارزه تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی. مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه دو هدف را دنبال می کند. پیش از همه، برنامه باید ارتش را برای درک آنچه که در شبکه های اجتماعی در شرایط زمانی واقعی، بخصوص در مناطق  استقرار ارتش آمریکا جریان می یابد، کمک کند. همچنین کارشناسان آژانس پروژهتحقیقاتپیشرفته دفاعی بدنبال آنند که مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه برای پیشبرد امر تبلیغات به آنها کمک نماید.

فن آوری جدید بسیار بزرگتر از آن چیزی است که تویتر برای کنترل روندها به کار می گیرد. پنتاگون در صدد درک عمیق پویایی شبکه های اجتماعی، از جمله پیدا کردن راه و روشهای شناسایی و تعقیب «شکل گیری، توسعه و انتشار ایده ها و مفاهیم» در شبکه های اجتماعی می باشد. علاقمندی ارتش برای دست یابی سریع به اطلاعات از طریق رسانه های اجتماعی، با تأثیرگذاری آنها بر عملیات در مناطق جنگی ارتباط دارد. از جمله، مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه باید سریعاًَ شایعات و موضوعات جدید در رسانه های اجتماعی را تشخیص داده و نشان دهد که مؤلف آنها یک فرد است یا حاصل اقدامات تبلیغاتی کشور دیگر یا یک گروه انسان می باشد. همچنین، مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه بایستی به برخی ابزارها برای پیشبرد امر ضدتبلیغاتی مجهز شود.

گفتن اینکه منظره نهایی مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه چگونه خواهد بود، مشکل است. اما در حال حاضر، آژانس پروژهتحقیقاتپیشرفته دفاعی در مراحل اولیه بررسی رسانه های اجتماعی بسر می برد. فعلا ارتشیان بر روی مطالعه راه و روشها و تنظیم برنامه های شناسایی کاربران، تعیین محل آنها و گرایشات اجتماعی رسانه های جمعی تمرکز کرده اند.

آژانس پروژهتحقیقاتپیشرفته دفاعی برای این کار به چند هزار [کادر] مجرب نیاز دارد، که بتوانند صفحات خود در شبکه های اجتماعی را بعنوان پایه های آزموده برای برنامه های مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه ارائه دهند. ممکن است از بازیهای آنلاین پرطرفدار که ساختن شبکه های اجتماعی هم بخشی از پروسه بازیهاست برای انجام این پژوهشها استفاده شود.

بدین ترتیب، در صورت تحقق موفقیت آمیز برنامه های مرکزخدمات اطلاعاتی پیامهای کوتاه، بی نامی [گمنامی] در شبکه های اجتماعی مشروط خواهد بود و خود رسانه های اجتماعی به میدان نبرد تبلیغاتی تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.