سی وسه ماه حقوق معوقه داریم, آقایان مسوول یک ماه بدون حقوق را برای خودتان تصور کنید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمود احمدی نژاد در ابتدای امسال از برنامه ریزی دولت برای تحقق ۲.۵ میلیون شغل در سال جدید در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی خبر داده بود.
در همین زمینه، محمدرضا باهنر، نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سخنان رییس جمهور ایران گفت: «ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سال ۹۰ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه جدید نیاز دارد و همین نشان می دهد که دست نیافتنی است.

اما شواهد نشان می دهد که نه تنها این میزان اشتغالزایی در کشور متناسب با چهارماهی که ازسال جدید گذشته ایجاد نشده است بلکه تعدادی قابل توجهی از کارخانه های کشور به دلیل مشکلات فراوانی که با اجرای هدفمندکردن یارانه ها و عدم تحقق وعده های دولتمردان برای پرداخت ۲۰ درصد سهم تولید از نقدی کردن یارانه ها به حالت نیمه تعطیل درآمده و بسیاری از کارگران از کار اخراج شده اند و یا چندین ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند.

اما با نگاهی به مشکلاتی که در حال حاضر کارگران با آن دست و پنجه نرم می کنند می توان گفت تعداد زیادی از کارخانه ها در ماه های اخیر با مشکل کمبود نقدینگی مواجه بوده و اخراج کارگران اولین اقدامی است که کارخانه داران صورت می گیرد.

طبق گزارش خبرنگار ما از کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان که کارگران این کارخانه حدود ۳۳ ماه است حقوق خود را به طور کامل دریافت نکرده اند و معوقه دارند و حدود ۴ ماه است که در اعتصاب به سر برده و طبق گفته کارگران این کارخانه ۱۱۹۰ نفر که در این کارخانه در حال کار بوده اند هم اکنون بیکار هستند.

یکی از کارگران این کارخانه که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با جهان گفت: ما برای گرفتن حق و حقوق خود طومار تهیه کرده و این مشکل را به مسئولین استانی از جمله فرماندار، مدیر کل کار استان اصفهان، استاندار و امام جمعه کاشان گفته اند و نامه هایی را هم به وزیر کار و امور اجتماعی و نمایندگان مجلس نوشته و فرستاده ایم ولی هیچ یک پاسخی به این موضوع نداده اند.

مدیر کارخانه تولیدی شهد آدین در شهرستان قائن درباره اخراج کارگران این کارخانه گفت: کارخانه ما که با خط تولید انواع مشکلات و با سرمایه اولیه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۸۶ راه اندازی شد، هم اکنون به دلیل کمبود سرمایه در گردش و نبود نقدینگی تعطیل شده و ما مجبور به اخراج کارگران شده ایم.

رئیس سازمان کار استان تهران تعداد افراد خروجی از کار این استان را در سال گذشته ۱۵ هزار نفر اعلام کرد.
به گفته رفیعی، افرادی که از کار خود به صورت قطعی اخراج شده باشند با افرادی که به اداره کار دادخواست داده اند تفاوت دارد ولی با این حال حدود ۱۵هزار نفر در سال گذشته اخراج شده اند.

منبع:جهان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.