نامه اعتراضی نهاد مردمی به کاخ سفید برای استفاده ی نادرست و خودسرانه ی عنوان خلیج عربی بجای خلیج فارس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

موضوع: استفاده ی نادرست و خودسرانه ی عنوان خلیج عربی بجای خلیج فارس
 حضور محترم ریاست جمهور، جناب آقای باراک ح. اوباما
 
در گزارش ژوئن ۲۰۱۱ م. کاخ سفید تحت عنوان "استراتژی ملی مبارزه با تروریسم" که به امضای شما عالیجناب رسیده، حداقل در دو مورد در صفحه های ۱۰ و ۱۳ از عنوان خلیج عربی بجای خلیج فارس به غلط استفاده شده است.

نهاد مردمی بدینوسیله اعتراض خود را در خصوص استفاده ی غیر مسئولانه از عنوان خلیج عربی در یکی از گزارش های رسمی کاخ سفید اعلام می دارد و خواستار حذف فوری و بی قید و شرط خلیج عربی و جایگزینی آن با خلیج فارس در این گزارش و سایر گزارش های منتشر شده توسط آن سازمان در گذشته است.
 
معرفی خودسرانه ی خلیج فارس تحت عنوان خلیج عربی، نقضغیر مسئولانه ی استاندادرهای تاریخی و بین المللی محسوب شده و موجب تضعیف صداقت ایالات متحده آمریکا می شود.
 
برای آگاهی، عنوان "پرشیا" از ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برای توصیف سرزمین ایران، مردمش و امپراطوری باستانیش مورد استفاده قرار گرفته است. این عنوان از نام یونانی باستان قلمروی دریایی ایران گرفته شده که در فارسی نوین پارس یا فارس خوانده می شود. "پارسی" در فارسی میانه و "پارسا" در فارسی باستان به معنی بی نقص و کامل هست. "پرسیس" شکل یونانی باستان پارس است که پرشیا شکل لاتینی شده آن بوده که سایر دول اروپایی از این واژه برای یاد کردن از این سرزمین استفاده کردند. این ناحیه مرکز امپراطوری اولیه ی ایران محسوب می شد.
 
از دوران باستان تا مارس ۱۹۳۵ م. تقریباً اکثریت خارجی ها از این کشور تحت عنوان پرشیا یاد می کردند. در ۲۱ مارس ۱۹۳۵ م. رضا شاه پهلوی از جامعه بین الملل رسماً درخواست کرد که این کشور را ایران بنامند، نامی که از عصر ساسانیان مردمان پرشیا برای یادآوری از کشورشان استفاده می کردند. ایران به معنی سرزمین آریائی هاست. در ۱۹۵۹ م. برخی از پژوهشگران ایرانی به دولت وقت معترض شدند که استفاده از نام جدید، این کشور را از تمدن باستانیش جدا نموده است. در نتیجه، شاه سابق، محمد رضا پهلوی اعلام کرد که هر دو عنوان: پرشیا و ایران می تواند در زبان های غربی بکار روند.
 
به دور از هر گونه تحقیر اعراب، ایرانیان به میراث غیر عربی خود افتخار می کنند و شدیداً با هر گونه تلاش در تحریف و تغییر  مواردی که بیانگر میراث و هویت ایرانیشان است مقابله می کنند و خلیج فارس جایگاهی والا در تاریخ و فرهنگ ایران دارد. علاوه بر آن، ایران دارای ۲۰۰۰ کیلومتر ساحل مجاور خلیج فارس است در صورتیکه در سمت دیگر، در حدود یک دوجین شیخ نشین عربی تازه تأسیس و امارات هم مرز خلیج هستند.
 
نام تاریخی و جغرافیایی خلیج فارس در موقعیت های گوناگون توسط سازمان ملل متحد به روشنی اطلاق و تصدیق شده است و  این نام همواره توسط این سازمان و دول عضو آن و سایر آژانس های بین المللی در سراسر جهان مورد استفاده واقع می شود. آخرین راهنمای منتشر شده ی سازمان ملل متحد در ۱۸ اوت ۱۹۹۴ م. این نام را تائید می کند (شماره ارجاع: ST/CS/SER.A/۲۹/Add.۲).
 
 
معرفی غلط، نابجا و خودسرانه ی خلیج عربی، اهانتی فاحش به ایرانیان در سراسر دنیا محسوب می شود. نهاد مردمی به شدیدترین لحن ممکن خواستار اقدام فوری شما عالیجناب و دولت متبوعتان در جایگزینی برحق نام خلیج فارس و حذف هر گونه نام خودسرانه ی دیگر در این خصوص در گزارش مذکور و گزارش های مشابه منتشر شده توسط دولت ایالات متحده است.
 
 
با احترام،
 
دکتر ایمان فروتن
عضو هیئت امنا و ناظر بر مدیریت اجرائی
iman.foroutan@thenewiran.com
 
 دکتر بیژن کریمی
عضو هیئت امنا و ناظر بر مدیریت اجرائی
bijan.karimi@thenewiran.com

اطلاعیه محتوای محرمانه
این پیام (از جمله هر فایل ضمیمه) حاوی اطلاعاتی میباشد که ممکن است محرمانه باشد.چنانچه شما گیرنده مورد نظر نیستید (یا وکالت از طرف گیرنده ندارید(، شما مجاز به خواندن ، چاپ ، حفظ ، استفاده ، کپی ، توزیع یا افشا پیام یا اطلاعات  موجود در پیام  نیستید. اگر شما اشتباها این پیام را دریافت کرده اید، فرستنده پیام را با فرستادن یک ایمیل به unsubscribe@nahademardomi.comمطلع نمایید و تمام نسخه پیام اصلی (از جمله هر فایل ضمیمه) را  نابود کنید.


راه رهایی ما ایرانیها از جاده سکولاریسم، دمکراسی و حقوق بشر میگذره و نه از زیر منبر این آخوند و یا جانماز آن مکلا
لازمه سلامت یک حکومت و آبروی یک تفکر دینی / مذهبی، در جدا نگاه داشتن این دو از یکدیگه و کوتاه کردن دست سود جوها  و کلاهبردارها  از هر دوی این حوزه هاست

شهرام فریدونی
ایران هرگز نمیمیرد

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.