یک سوال اساسی‌ از آقایان امیرحسین گنج بخش و مهرداد مشایخی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در سال ۱۹۸۵ در اولین جلسه‌ای که بین گرباچف و پرزیدنت ریگان در ایسلند صورت گرفت آقای گرباچف اولین جمله خودرا اینجور مطرح کرد که " من با توجه به این جمعبندی به اینجا آمده‌ام و حامل این پیشنهاد تاریخی هستم که بگویم سیستمی‌ را که لنین در شوروی پایریزی کرده به شکست منتهی شده". این بود اساس همه اصلاحات در شوروی در وضیعت ایران تا زمانی‌ که رهبران به اصطلاح جنبش سبز به چنین نتیجه‌ای نرسیده باشند که سیستمی‌ راه که خمینی در ایران پایریزی کرده قابل اصلاح نمی‌باشد از هیچ روزنه امیدی نمیشود صحبت کرد.

یک مقاله جدید فرهنگی سیاسی توسط امیرحسین گنج بخش و مهرداد مشایخی تحت عنوان "محاصره حکومت برای انتخابات آزاد" در سایت "شهروند یار" به چاپ رسیده که از یک روند تئووریک برای حصول به دمکراسی جامعه ایران را بّر پایه یک انتخاب آزاد در شرایط فعلی‌ مطرح می‌کند و اینطور نتیجه گیری میکنند: " حکومت تضعیف شده در چنین شرایطی ، ضریب خطای رفتاری‌اش افزایش یافته، اعتماد به نفس داخلی‌ و خارجی‌ خود را از دست میدهد، و احتمال اینکه بخش‌هایی‌ از حکومت حاضر به همزیستی‌ با دیگر نیروهای اجتماعی‌ شوند را افزایش میدهد. انتخابات آزاد چنان ساز و کاری را فراهم می‌کند، تا این مهم تحقق پیدا کند"

 آقای گنجبخش و مشایخی در جامعه‌ای که نهادهای ولایت فقیه کوچکترین زمینه انجام یک انتخاب آزاد را از بین برده و به هیچ وجه به چنین خواستی‌ تن‌ در نخواهد داد. در جامعه‌ای که برای کاندیدای ریاست جمهوری چهار هزار نفر ثبت نام میکنند و شورای نگهبان از بین آنها چهار نفر یعنی‌ دو پاسدار و دو اخوند را به عنوان کاندیدهای "با صلاحیت" که از قبل در نظر گرفته شده را به مردم معرفی میکند که به اینها رای بدهید و سرانجام هم ولی فقیه یکی‌ از آن چهار نفر را که مورد نظرش است به عنوان رئیس جمهور منتخب از آستینش بیرون میکشد، می‌شه بگید که انتخابات آزاد چطور انجام خواهد شد؟

تا زمانی که ولی فقیه و نهادهایش در جامعه حکومت میکنند به هیچ وجه از انجام یک انتخاب آزاد نمی‌شه صحبت کرد. حتی به فرض اینکه دمکرات‌ترین فرد هم در این انتخابات به قدرت برسد قادر با انجام چه کاری خواهد بود؟!!! پس بهتر است که خودمان را گول نزنیم و به جای مطرح کردن انتخابات آزاد تا زمانی‌ که ولی فقیه در قدرت باشد بایکوت کردن انتخابات را مطرح کنیم.

 حتا همین رئیس جمهور منتصب هم در اولین جلسه دولت پس از انتخابات دهانش را باز کرده بود که آزادیهای اجتماعی را باید به مردم داد که بلا فاصله با سیلی‌ و لنگ و لگد خوردن توسط جعفری فرمانده سپاه پاسدران و نوچه ولی فقیه روبرو میشود. اخیرا هم یاغی‌ گریهای خامنه‌ای و نوکرانش را هم به وی کاملا شاهد هستیم. خوشبختانه همه نیروهای سکولار دمکرات به این نتیجه رسیده اند که پیش شرط هر گونه اصلاحات در ایران برچیدن بساط ولایت فقیه می‌باشد.

پیش به سوی ایرانی‌ سکولار و دمکراتیک

A Secular & Democratic IRAN Forward

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.