زندانی کردن کارگران را محکوم می کنیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمد جراحی کارگر اخراجی عسلویه و عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری که اخیرا" با تاکسی امرارمعاش می کرد و پس تصادف که نتوانست تاکس خود را تعمییر کند و مجبور شد با کارگری در قهوه خانه امرار معاش نماید توسط ماموران وزارت اطلاعات سر کارش دستگیر شده است و هم اکنون در زندان تبریز باز داشت است . محمد جراحی در سال  ۱۳۸۶نبز  دستگیر شده بود و به ۴ ماه زندان محکو گردیده بود ولی با تلاش و کمک فعالین کارگری تبریز قبل از اتمام محکومیتش از زندان آزاد شده بود.

در همین حال خبر رسیده است سید … از کارگران شرکت قطار های صبا خطوط تبریز مشهد که کارگران این شرکت دردو سال گذشته دو اعتصاب موفق داشتند به اتهام تحریک کارگران هم زمان با محمد جراحی سر کارش دستگیر شده است
 ما ضمن محکوم کردن دستگیری و اذیت و آزار کارگران و آزادیخواهان خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط  محمد جراحی و سید … هستیم
اخبار تکمیلی به محض در یافت ارایه خواهد  شد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۱۰/۴/۱۳۹۰

جهت اطلاع بیشتر

دستگیرى فعال کارگرى محمد جراحى را محکوم کنید

و خواهان آزادى فورى او و دیگر فعالین کارگرى شوید!
همکاران گرامى، کارگران جهان!
به اطلاع میرسانیم که محمد جراحى فعال کارگرى اهل تبریز، ۴٨ ساله، و عضو کمیته پیگیرى ایجاد تشکلهاى آزاد کارگرى، روز ٣٠ خرداد بدنبال احضاریه شعبه ١١ اجراى احکام دادگاه انقلاب دستگیر و روانه زندان شد. این فعال کارگرى بدون محاکمه و بدون حق دفاع از خود و تفهیم اتهام به ۴ ماه زندان محکوم شده است.
لازم به ذکر است که محمد جراحى سال گذشته صرفا بدلیل فعالیت در میان کارگران و دفاع از حقوق پایمال شده آنان و همچین مطالعه نشریات علنى کارگرى، توسط اطلاعات حکومت دستگیر و مدت چهار روز در بازداشت بود که بعدا با قرار وثیقه آزاد شد. بدنبال زندانى کردن همکار ما محمد جراحى تاکنون خانواده ایشان علیرغم مراجعات مکرر موفق به دیدار و کسب خبرى از وى نشده اند. بدینوسیله ما نگرانى مان را از وضعیت محمد جراحى اعلام میکنیم و خواهان تلاش شما هم طبقه اى هایمان براى آزادى فورى او هستیم. فعالین کارگرى جرمى مرتکب نشدند. آنها از حقوق حقه کارگران دفاع میکنند. حقوقى که در دنیا برسمیت شناخته شده و جمهورى اسلامى نیز روى کاغذ آنها را پذیرفته اما فعالین کارگرى را به "جرم" دفاع از حقوق کارگران دستگیر و زندانى میکند.
ما خواهان آزادى فورى محمد جراحى و توقف فشارها و تهدیدها و پرونده سازیها براى فعالین کارگرى هستیم. برخوردارى از حق تشکیل سازمانهاى مستقل کارگرى و اعتصاب و آزادى ابراز وجود سیاسى حق ما کارگران است و باید برسمیت شناخته شود.
محمد جراحى آزاد باید گردد!
کمیته دفاع از محمد جراحى
یکشنبه ٢ تیرماه ٨٧
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.