از رجایی شهر تا میناب !

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

داود آزادفر

در یک ماه گذشته چندین تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندانهای ایران دست به اعتصاب غذا زدند. علاوه بر اعتصاب غذای  چندین تن از زندانیان معترض به شهادت هدی صابر که  بعد از سپری شدن ده روز به پایان رسید ، سه تن دیگر از زندانیان کورد به نامهای  در زندانهای رجایی شهر و کمال شریفی  زندانی  دیگر کورد در زندان میناب  دست به اعتصاب غذا زده اند.

سه زندانی کورد بنامهای النور خضری ، کمال شیخی و سید ابراهیم سیدی در زندان رجایی شهر به خاطر وضعیت بد نگهداری امروز بیست و نهمین روز اعتصاب غذای خود را بسر میبرند.
 از سوی دیگر کمال شریفی ویبلاگ نویس و زندانی سیاسی کورد  که در سال ۲۰۰۸ به سی سال زندان و تبعید به زندان میناب واقع در جنوب ایران محکوم شده بود روز گذشته بعد از سپری شدن بیش از  یک ماه از اعتصاب غذای خود به بهداری منتقل شده است و تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاعی از سلامتی وی در دست نمیباشد.
آقای بایزید شریفی  پدر کمال شریفی  در گفتگویی کوتاه می گوید ، از زمان انتقال پسرش به زندان میناب دو سال و نیم میگذرد و در این مدت خانواده شریفی  هیچگونه اجازه  ملاقاتی با وی نداشته اند.
وی در ادامه می افزاید برای پایان دادن اعتصاب غذای فرزندش به اداره اطلاعات  استان کردستان مراجعه کرده اما تا حال موفق به کسب مجوز ملاقات  نشده اند ، و امتداد اعتصاب غذا و  بیخبری از وضعیت فرزندش بشدت خانواده را نگران کرده است.
انور حسین پناهی زندانی سیاسی دیگر کورد که به شش سال زندان محکوم شده است و حال دوران محکومیت خود را در زندان سنندج سپری میکند  بنا به اخباری که از سوی خانواده ایشان منتشر شده  از بیماری شدید رنج میبردو تاحال مسولین زندان با معالجه این زندانی سیاسی به بیرون از زندان موافقت  نکرده اند.
عدم واکنش اطلاع رسانی  از سوی رسانه های برون مرزی در خصوص وضعیت این زندانیان  در چند روز گذشته با انتقاد شدید  فعالان حقوق بشر کورد همراه بوده است.
اما از سوی دیگر چهار زندانی دیگر بنامهای بهروز جاوید تهرانی ،فرزاد مددزاده، محمد علی منصوری و صالح کهندل از روز هفتم تیرماه به دلایل نامعلوم به انفرادی زندان رجایی شهر منتقل شده اند.
خلیل بهرامیان وکیل پایه یک دادگستری که قبلا قرار بود وکالت بهروز جاوید تهرانی را بعهده بگیرد میگوید موفق به امضا وکالت نامه نشده و از افسردگی و بیماری این زندانی سیاسی سخن میگوید.
در ادامه آقای بهرامیان می افزاید که از سی هزار وکیل دادگستری تنها کمتر ازسی وکیل مدافع موجود است  که وکالت زندانیان سیاسی ، مدنی را بصورت رایگان میپذیرند ،که در  حال حاضر اکثر این وکلا در زندان محکوم به زندان و یا  ممنوع کار شده اند.
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.