پیامد پر مخاطرۀ حکم رهبری در رویارویی با عزم رئیس جمهور

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پایا راستگونیا

آنچنان که از خبرها هویداست جریان دعوای مابین رهبر و رئیس جمهور محبوب ومورد علاقه اش اکنون بالا گرفته و این رئیس جمهور مطاع و فرمانبردار رهبر از هر رئیس جمهور سابقی یاقی تر ومتمرد تر از کار در آمده است .
گفته می شود کار به قهر و نقار کشیده و رئیس جمهور چند روزی است که از نهاد مربوط به این مقام رفته و باز نگشته است .

و عجب اینکه به گفتۀ یکی از نویسندگان پر و پا قرص خود دستگاه اقتدار طلب (امیر حسین ثابتی که مطلبی را با همین مضمون در وبلاگ خویش انتشار داده و در واقع افشا ساخته است)، رئیس جمهور در این حال دست پیش گرفته و شرط و شروطی را نیز برای بازگشت به کارش  گذاشته است ، این حالت تقریباً از بدیعات جمهوری اسلامی  محسوب می شود که یک رئیس جمهور خودی ، این چنین اسباب زحمت از برای رهبری که دو سال پیش کمر به حمایت ا زاو به هر قیمتی بست ، گردد .

شاید خامنه ای اگر می دانست عاقبت حکم حکومتیش در خصوص ابقإ وزیر اطلاعات دولت چنین واکنشی را از سوی احمدی نژاد به دنبال خواهد داشت و این چنین رئیس جمهور در مقابلش می ایستد و از امرش تا کنون تمرد می جوید ، چنین آسوده خاطر از انبان اقتدار مفروض خویش برای مصلحی و امثال او هزینه نمی کرد. گویا اینبار از جایی که نه شاید پیش بینی می نمود ضربه می خورد و فصل الخطابهایش این بار در جبهۀ خودی آخر عاقبت خوشی برای او به د نبال نداشته است .

از آن سو باید حال و مقال احمدی نژاد را نیز بازجست ، به نظر ، او دیگر حوصله اش از دخالت های  اخلالی کدخدا منشانه خامنه ای سر هر قضیه ، به سر آمده و اینبار به اصطلاح برخی مفسران قصد آن را نموده است که هزینه های چنین امر و نهی هایی را برای جناب رهبر بالا برده به او اخطار جدی دهد . به خصوص اینکه بالاخره تحت فشارها و کار شکنی های همین رهبر و باند تشکل یافته حول او طی مراحلی چند بود که او مجبور شد عمرو عاصش را گویا موقتاً کنار نهد و یک چندی بی مشایی مشیءکند . اما باز سنگ اندازیهای رهبر راه را براو دشوار ساخت و پس از دعوا و تشرهای در جلسه هیأت دولت به مصلحی و سپس سر باز زدن از حکم رهبر ، حال کار را به قهر و این آخر به شرط و شروط نهادن کشانده است .

در واقع یک چیز را نباید مغفول داشت و آن اینکه احمدی نژاد در برخی از اقدامات جسورانه خویش رو در روی بسیاری افراد و گروه ها ایستاده بود جز شخص رهبر . رهبری برای او تا کنون خط قرمزی بود که به هر تقدیر ملاحظۀ او را می داشت . سرانجام امّا دخالت های رهبری که گویا او را منقاد و تحت تکفّل خویش می پنداشت طاقت او را از کف برد و او را به اقدام اخیر واداشت .

خامنه ای نیز در اقدامی با اشارۀ تلویحی به رئیس دولت در سخنانی اخیر خویش خاطر نشان ساخت که تا زنده است در مقابل هر انحرافی در جریان امور خواهد ایستاد . و با این سخن بر حکم خویش در مخالفت با خواست رئیس جمهور مبنی به برکناری وزیر دولت تأکید نهاد .

در این شرایط سعی وافری از سوی دستگاه ر هبری به عمل می آید تا اخبار این اختلافات به بیرون راه نیابد و کار به حکم رهبر و پذیرش رئیس جمهور فیصله یافته قلمداد گردد . تهدیداتی در همین راستا به حذف برخی خبرها در همین خصوص از رسانه ها و سایت های درون نظام نیز منجر گشته است .

در همین حال از دیدار احمدی نژاد با رهبر و عرض حال او در حضور خامنه ای نیز خبر داده می شود . احتمال آن نیز می رود که در شرایط حاضر احمدی نژاد درخواست رهبر را با جرح و تعدیلاتی گردن نهد ، امّا این تعویق و تعلل چند روزه در کار به منزلۀ گوشزدی بود به رهبر مبنی بر اینکه که از این پس می باید از دامنه و تعدد دخالت های و دست به حکم بردن های خویش کاسته و در برخورد با راه و روش های خاص احمدی نژادی محطاطانه تر عمل کند .

از طرف دیگر یکی از خصلت های خامنه ای را می توان کینه جویی او در چنین مواقعی عنوان کرد . چیزی که احتمالاً در آینده طبعات آن در اقدامات غالباً پنهان او و حملات آشکار مجموعۀ اطرافیانش علیه احمدی نژاد رخ خواهد نمود . و این به تبع خویش با واکنش های توأم با گسست هر چه بیشتر ما بین باندهای شکل گرفته در دستگاه اقتدار طلبی خواهد انجامید .

                                                          جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.