مجاهدین خلق با کمپ اشرف چه باید بکنند؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

آیا کمپ اشرف کاربردی دوگانه برای آمریکا ندارد تا در بزنگاه هایی بعنوان اهرم فشار به رژیم جمهوری اسلامی از آن استفاده کند و گاهاً بطور غیر مستقیم و از طریق دولت « مستقل» عراق با حمله به مجاهدین، چراغ سبزی به رژیم جمهوری اسلامی نشان دهد؟
رهبران مجاهدین چه اصراری دارند همچنان اردوگاهی را نگه دارند که فاقد هرگونه سلاح و تجهیزات نظامی است و رزمندگانش تنها به سلاح سرد، مثل چوب و چماق مسلح هستند و از کمترین آزادی تردد برخوردار نیستند؟
آیا کمپ اشرف برای رهبران مجاهدین، تنها حربه ای نیست در مناسبات و مذاکرات دیپلماتیک با دول غربی بعنوان نشانه ای از قدرت و اثبات توانایی «تنها آلترناتیو دمکراتیک» رژیم جمهوری اسلامی؟

+ اصول و ضوابط اخلاقی برای تریبون آزاد
تریبون آزاد جایگاهی است برای ابراز نظر، تعاطی افکار، رایزنی و طرح سئوال ارائه پاسخ از یکدیگر. ما بر آنیم که مهمترین رخدادها و تحولات جاری در عرصه سیاست ایران و جهان را مورد مداقه قرار دهیم و نیک می دانیم که این امر شدنی نیست، مگر با جویا شدن نظرات بی واسطه شهروندان ایرانی.سیر شتابان تحولات، نقش کوشندگان، سازمان ها و احزاب سیاسی و ضرورت دامن زدن به مباحثات نظری، ما را بر آن داشت که، با ایجاد « تریبون آزاد» و در حقیقت برپایی یک « میزگرد مجازی» همه ی علاقمندان به شرکت در مباحثات سیاسی را فراهم آوریم.

مشارکت شهروندان در باره « چه باید کرد» ها و « چه نباید کرد» ها، افکار عمومی منتج از چالش های نظری را بر می تاباند و این امری است حائز اهمیت برای همه ی کسانی که « اتاق های فکر» را گشوده درمی خواهند.
همه ی کسانی که نظر و نظراتی دارند، می توانند در نقد و بررسی و واکاوی رخدادهای سیاسی، اجتماعی اظهار نظر کنند. این کسان، همه ی نحله های سیاسی و فکری را در بر می گیرد و حذفی و سانسوری در کار نیست.
ما به همان میزان که برای تنوع فکری احترام و ارزش قائلیم، به محیط دوستانه و انسانی واخلاقی‌ برخورد آراء و عقاید نیز علاقمندیم.
رعایت چند نکته کوچک از سوی شما و ما، پیشرفت کار را تسریع خواهند کرد :

• هتک حرمت به دیگران را برنمی تابیم و زبان ناپاکیزه در اینجا جایی ندارد.
• نظرات خود را در رابطه با موضوع مورد بحث، حداکثر در ۵۰۰ کلمه بنویسید.
• ما خود را مجاز می دانیم برای مفهوم بودن مطالب، اغلاط نگارشی و املائی را تصحیح کنیم.

جامعه رنگین کمان
JRK

مجاهدین  خلق با کمپ اشرف چه باید بکنند؟

جمعه ۸ آوریل ۲۰۱۱،  ارتش عراق تحت فرماندهی دولت نوری المالکی ، با  برنامه ریزی به نیروهای سازمان مجاهدین خلق مستقر در کمپ اشرف یورش برد که در نتیجه بیش از ۳۰ تن کشته، نزدیک به ۴۰۰ تن زخمی و مصدوم و ۶ تن به گروگان گرفته شدند.
حمله اخیر نیروهای عراقی علیه ساکنین « اشرف» نه نخستین بار است و اگر کمپ اشرف تخلیه نشود آخرین بار نیز نخواهد بود و دولت نوری المالکی به عنوان بازوی رژیم جمهوری اسلامی در کشتار و سرکوب مجاهدین در عراق عمل خواهد کرد .
این واقعیتی است انکار ناپذیر که پس از اشغال عراق توسط آمریکا و متحدینش در سال ۲۰۰۳ و بویژه پس از اینکه امنیت عراق و لاجرم امنیت کمپ اشرف در ژوئن ۲۰۰۹ به ارتش عراق واگذار شد، شاهد عملیات ایذایی از سوی عوامل رژیم جمهوری اسلامی و حملات وحشیانه رژیم  عراق به ساکنین اشرف بوده ایم.
هنوز یکماه از قرارداد ارتش آمریکا و عراق مبنی بر تأمین امنیت کمپ اشرف نگذشته بود که در ژوئیه ۲۰۰۹ ارتش عراق در همدستی با عوامل رژیم جمهوری اسلامی ایران به مجاهدین یورش برد. نکته حائز اهمیت و پرسش برانگیز این است که در هر دو مورد، هم یورش ژوئیه ۲۰۰۹ و هم یورش آوریل ۲۰۱۱، رابرت گیتس وزیر امورخارجه آمریکا  یک روز قبل وارد عراق شده بود.
قابل فهم است که آمریکا پایبندی بیشتری نسبت به قرارداد با عراق داشته باشد تا پایبندی به قرارداد با مجاهدین بمنظور تأمین امنیت در مقابل خلع سلاح. همچنین بیشتر قابل فهم است که دولت کنونی عراق وامدار رژیم جمهوری اسلامی میباشد .زیرا سالیان دراز نوری  المالکی و حامیانش « مهمان» ایران بوده اند. همانگونه که مجاهدین« مهمان» صدام حسین بودند. همین واقعیات و مناسبات بود و هست که از فردای اشغال عراق توسط آمریکا بسیاری از نیروهای آزادیخواه و بشردوست ایرانی به مجاهدین خلق هشدار دادند که در رابطه با کمپ اشرف هشیار بوده و خود را در چنبره گروگان بودن آمریکا و عراق قرار ندهد.
رهبران مجاهدین ، اما، بر این واقعیات چشم بستند. به همان نسبت که به افکار عمومی ایرانیان عنایتی نداشتند، با اتکا به جلب پشتیبانی برخی از سران عشایر و قبایل عراقی و تهیه طومارهای چندصد هزار نفری از آنها، با امید بستن به جناح هایی از دول غربی و توهم نسبت به « دولت سایه» به ریاست «رئیس جمهور منتخب مقاومت»، همچنان در پی تسخیر قدرت به هر قیمت و در « کوتاهترین» زمان هستند.
اگر دیروز بن بست سیاستِ تسخیر قدرت در کوتاهترین زمان ممکن و ناکارآمدی تاکتیکِ زدن «سران» و بعد « سرانگشتان» رژیم، مجاهدین را بر آن داشت که در ژوئن ۱۹۸۶ در کنار «مام وطن» مستقر شوند و با کمک و همیاری دشمنِ دشمن، ارتشی تشکیل دهند و پادگانی بر پا سازند، امروز که کمپ اشرف دیگر نه یک پادگان نظامی با رزمندگان مسلح، بلکه عملاً  اردوگاهی است از پناهندگان غیر رسمی، به چه کار می آید؟
چرا آمریکا برغم اینکه مجاهدین را با قرار دادن در لیست تروریسم به گروگان گرفته است، کمترین فشاری به آنها نمی آورد که عراق را تخلیه کنند؟
آیا کمپ اشرف کاربردی دوگانه برای آمریکا ندارد تا در بزنگاه هایی بعنوان اهرم فشار به رژیم جمهوری اسلامی از آن استفاده کند و گاهاً بطور غیر مستقیم و از طریق دولت « مستقل» عراق با حمله به مجاهدین، چراغ سبزی به رژیم جمهوری اسلامی نشان دهد؟
رهبران مجاهدین چه اصراری دارند همچنان اردوگاهی را نگه دارند که فاقد هرگونه سلاح و تجهیزات نظامی است و رزمندگانش تنها به سلاح سرد، مثل چوب و چماق مسلح هستند و از کمترین آزادی تردد برخوردار نیستند؟
آیا کمپ اشرف برای رهبران مجاهدین، تنها حربه ای نیست در مناسبات و مذاکرات دیپلماتیک با دول غربی بعنوان نشانه ای از قدرت و اثبات توانایی «تنها آلترناتیو دمکراتیک» رژیم جمهوری اسلامی؟
آیا ترس از فاصله گیری ساکنین اشرف از سازمان مجاهدین خلق پس از خارج شدن از عراق و بروز بحرانی دیگر در سازمان، رهبران مجاهدین را به صرافت حفظ کمپ اشرف به هر قیمت نینداخته است؟
و یا هر دو احتمال می تواند توأمان بقای کمپ اشرف را توجیه کند؟
بدون شک وجود « اشرف سرخ فام» نقش کلیدی در تبلیغات مجاهدین نزد هواداران و وابستگانش دارد و به آنها باورانده شده است که حتی بسیاری از تحولات و تحرکات پس از خرداد ۸۸ و مبارزات مردمی علیه رژیم جمهوری اسلامی مهر « اشرف نشان» خورده اند.  «اشرف» که نباشد، بحران تا کجای سازمان پیش خواهد رفت؟
باورمندان به رهبری مجاهدین از صدها اطلاعیه و بیانیه سیاسی نیروها، سازمان، احزاب و نهادهای سیاسی و حقوق بشری ایرانی در محکومیت یورش اخیر ارتش عراق بی خبرند. پرسش برانگیز است که چرا رهبران مجاهدین با عدم انعکاس این نظرات در رسانه های اصلی و جانبی سازمان که تنها منابع خبری آنهاست، امتناع می کنند؟
رهبران مجاهدین حتی دفاع حقوق بشری و انسانی اپوزیسیون آزادیخواه و دمکرات ایرانی را را برنمی تابند.

در محکومیت حمله به اردوگاه اشرف

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.