خشونت دولت ایران علیه مردم را متوقف کنید!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نامه سرگشاده ۵ تشکل ایرانی به وزارت امور خارجه سوئد

جناب کارل بیلد وزیر امور خارجه سوئد
بنابر اطلاعات رسمی منتشر شده ۸۶ نفر در سال جدید در ایران اعدام شده اند که نشانگر افزایش مجازات اعدام در ایران است. همجنین رسانه ها از خطر اعدام تعداد بیشتری از کسانی که به صورت ناعادلانه در ایران محاکمه می شوند، گزارش میدهند. بسیاری از فعالان حقوق بشر و وکلا نیز در انتظار زندان و مجازات های سخت بسر میبرند.

در پی تظاهرات اخیر در ایران اوضاع کشور متشنج شده و دو کاندیدای ریاست جمهوری آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان در  نقطه نامعلومی در  زندان بسر میبرند.امروز مردم در خیابان ها علیه حکومت ایران دست به تظاهرات زده و رژیم دوباره تهدید کرده است که با شدت تظاهرکنندگان را سرکوب خواهد کرد. جهان از واکنش دولت ایران که این گونه به سرکوب مردم  معترض در خیابان ها میپردازد، به خانه مخالفان حمله میکند و معترضین را به قتل می رساند، در شگفتی و شوک بسر می برد. اکنون وقت آن است که دولت سوئد واکنش نشان دهد. حوادث چند روز اخیر نشانگر افزایش نقض حقوق بشر در ایران است. بسیار مهم است که در این شرایط جهان در حمایت از مردم ایران واکنش نشان دهد. سکوت دولت سوئد آنهم در شرایطی که بسیاری دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و خارج از آن واکنش نشان داده اند، شگفت انگیز است. حتی تعدادی از  این کشورها سفرای ایران را به وزارت های امور خارجه خود فرا خوانده اند تا رسما اعتراض خود را بیان کنند.

سوئد باید در جبهه دفاع از حقوق بشر در ایران ایستاده و وزیر امورخارجه باید به صورت مستقل و همچون عضوی از اتحادیه اروپا برای پایان دادن به خشونت رژیم ایران علیه مردم واکنش نشان دهد.
بادرودهای دوستانه استکهلم ۱ مارس ۲۰۱۱

ابتکارمردمی، اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد، حامیان جنبش سبز ایران – استکهلم، دمکراسی سبز
و جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.