banisadr 02

بنی صدر: نتانیاهو و خامنه ای درباره مصر همصدا هستند!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

banisadr 02

ابولحسن بنی‌صدر در بخشی از مصاحبه‌ای که جمعه ۱۵ بهمن با رادیو عصرجدید داشت، درباره اعتراض مردم به رژیم در ۲۲ بهمن گفت: «شما مردم اگر بیرون بیایید و بایستید و بگویید ما این رژیم را نمی خواهیم و یک "نه روشن به ولایت فقیه" و یک"آری شفاف به حاکمیت جمهور مردم" بگویید، ببینید که پیروز خواهید شد یا خیر! امیدوارم که در سالروز انقلاب، دنیا ببیند که شما ایرانی ها این رژیم را نمی خواهید، چگونه این اراده، که "ما این رژیم را نمی خواهیم" را اظهار می کنید فقط خود شما که در محل هستید می دانید و می توانید سازمان بدهید و به عمل دربیاورید. اگر این هنر را کردید آنوقت افکار عمومی جهان که آماده است به شما طور دیگری خواهد نگریست، مطمین خواهد شد که این رژیم هم سرنوشتی مثل رژیم مصر و تونس خواهد داشت.»

فایل صوتی کامل مصاحبه

 نکات مهم:

۱-آقای البرادعی در گفتگو با نیوزویک میگوید که  یک روحانی بسیار محافظه کار مصری به او گفته است شما باید توبه کنید برای اینکه با ولی امر که آقای مبارک است مخالفت کرده اید و کسی که با ولی امر مخالفت کند ولی امر حق دارد او را مجازات کند یعنی این آقای مبارک مثل همین آقای خامنه ای خود را ولی امر و صاحب اختیارات مطلق میداند. سی سال هم هست که این اختیارات مطلق را بکار میبرد. طبیعت رژیم ایشان همان طبیعت رژیم آقای خامنه ای است.

 

۲-اخوان المسلمین مصر همین امروز در پاسخ به خامنه ای گفته است که انقلاب مصر انقلاب اسلامی نیست و در بیانیه خود از دولت مردمسالار و مدنی بدون صفت دینی جانبداری کرده است، این نشان میدهد که اگر جنبش در مصر موثر شده است یک دلیل آن تغییر طرز فکر دینی نه تنها مردم مصر بلکه حتی این اخوان المسلمین است. در تحقیق دیگری که دیروز انتشار پیدا کرده است میگوید که الگوی فعالین زیر ۵۵سال اخوان المسلمین ترکیه است، نه گذشتگان اخوان المسلمین.پس چنین تغییری در اخوان المسلمین  بوجود آمده است. اما این را یادآور شوم که وقتی سازمانی در قدرت نیست یک مطلب می گوید و زمانی که در قدرت است چیز دیگری خواهد گفت. پس سازماندهی دولت و خصوصا مراقبت عموم جمهور مردم است که میتواند مراقب حاصل کار انقلاب ان مردم باشد.

 

۳-تکلیف آقای مبارک در ۲فوریه معین شدیعنی آنروز حکومت مبارک هرچقدر توان داشت انجام داد تمام قوای خود اعم از پلیس، اطلاعات و لباس شخصی را جمع کرد تا به میدان التحریر حمله کنند، آنروز بی بی سی از من پرسید که وضع را چگونه می بینم و پیش بینی ام چیست؟

گفتم که تکلیف جنبش مردم مصر و رژیم مصر همین امروز در میدان التحریر معین خواهد شد اگر قشون کشی آقای مبارک موفق شد و آن میدان را تصرف کرد، آقای مبارک می تواند تا سپتامبر رییس جمهور بماند، اگر شکست خورد باید زودتر فکر رفتن بکند و تکلیف قطعی در میدان آزادی معین می شود و همینطور هم شد. مردم استقامت کردند و به همه آنهاییکه به خیابان در می آیند گفتند اولا خیابان متعلق به مردم است، دوما وقتی بیرون آمدی نباید بگذاری تو را به زور به خانه برگردانند، اگر به خانه برگشتی دیگر از فردایش داغ، درفش، زندان، شکنجه و اعدام در انتظارت خواهد بود.

 به یاد هموطنان می آورم که بارها این امر را هشدار دادم که اگر شما خیابانها را ترک کردید جنبش را رها کردید بساط اعدام، داغ، درفش و شکنجه گسترده خواهد شد. مصری ها در همان روز به خبرنگار لیبراسیون روزنامه صبح فرانسه همین امر را گفته بودند که می دانیم که اگر جنبش را رها کنیم فردایش زندان، محاکمه و اعدام است، پس رها نکردند، چون رها نکردند پیروز شدند.

 

۴-شما کارزار مطبوعاتی گسترده ای که اسرائیل در دنیا راه انداخته را می بینید که می گوید سازمان یافته ترین نیروی مصر اخوان المسلمین است و اگر مبارک برود آنها دولت را تصرف می کنند و یک رژیمی مثل ایران حاکم می کنند، فرمایشات آقای خامنه ای دقیقا در خط و ربط آقای نتانیاهو است و آب به آسیاب او می ریزد.خامنه ای با اظهاراتش می گوید چنین خطری وجود دارد بجنبید! اینها در طول ۳۰سال همواره نان به هم غرض می دادند و هر وقت لازم داشتند طرف مقابل موضع لازم را اتخاذ می کرده است!

 

                                               جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.