banisadr 02

مصاحبه آقای بنی صدر با رادیوعصرجدید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

banisadr 02

پرسش از آقای بنی صدر: آیا اظهارات اخیر آقای خاتمی دال بر شکست در طرحشان نیست؟

شما تا کی می خواهید اسلام را دین چماق بکنید و دین چماق نگه بدارید، فکر نمی کنید که این چماق روزی برسر شما بشکند؟ از تاریخ عبرت نمی گیرید؟

 در دوران قبل از اسلام، ایران به خود مغ کشان(روحانی کشی) دید و چندین بار این امر در تاریخ ایران تکرار شد، هربار هم که تکرار شد وقتی بود که روحانیت دین را در بیان قدرت از خود بیگانه کرد و ابزار سلطه کرد.

۱- آیا اظهارات اخیر آقای خاتمی درباره کف خواسته های اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات دال بر این نیست که آنها در طرحشان شکست خورده اند و می خواهند خودشان را باز هم بشکلی در مواضع ماقبل جنبش جا بیاندازند؟

بنابر قاعده تجربه شده در همه جامعه های بشری، هرگاه شما در محدوده قدرت با او گلاویز شوید، بازنده شمایید، برای اینکه آن محدوده، محدوده حاکمیت اوست. حتی اگر بخواهید در آن محدوده با قدرت حاکم گلاویز بشوید و پیروز بگردید، محتاج نیرویی بیشتر از رژیم هستید، که این نیرو در خود آن محدوده وجود ندارد، مگر بصورت کودتا!………….

اگر هم بخواهید از خارج محدوده رژیم نیرو بیاورید، یعنی به مردم بگویید شما کمک کنید که ما در درون رژیم بر آندسته ایکه ستمکارترند غلبه کنیم یا اصلا بساط ستمگری را برچینیم، این گفته با در محدوده رژیم ماندن و با آن شرطها که می گذارید، سازگار نیست، این تغییر است.

اگر بخواهید بگویید: "فشار از پایین، معامله در بالا"، این را هم هشت سال آزمودید و نتیجه نداد و آزموده را آزمودن خطاست، پشیمانی می آورد. اگر فکر می کنید که فشار مردم در طول زمان جنبش ۸۸ بدین سو، رژیم را ضعیف و ناتوان کرده و می توانید این شرایط را به او تحمیل کنید، ناچار می باید برای آن مردم که فشار آنها بزعم شما این وضعیت را بوجود آورده، حقوق قایل بشوید، والا اگر برای خودتان حقوق و سهم در قدرت قائل بشوید، این مردم می گویند:"پس ما وسیله ایم!" به شما یاری نمی رسانند، اینگونه حرفها سبب می شود که به این نتیجه برسند که سروته یک کرباسید!

۲-آیا نحوه برکناری آقای متکی علامت اینستکه آقای احمدی نژاد دارد به رهبر دهن کجی می کند(ظاهرا آقای متکی بجای گزارش به احمدی نژاد به رهبر گزارش می داده است) و می خواهد قدرت خودش را در سطح بین المللی نشان بدهد؟ تحلیل شما چیست؟

۳-نقش رحیم مشایی در حاکمیت کنونی چیست؟ ایشان ایدئولوگ است یا واقعا می خواهد بعنوان یک شخصیت سیاسی بعد از دروه آقای احمدی نژاد سعی کند قدرت را در دست بگیرد؟

کارهای مشایی می گوید رژیم ایران از لحاظ اندیشه راهنما در بمبست کامل است، بترتیبی که نه مقام ولایت فقیه و نه روحانیون مدافع ولایت فقیه از پس این آقای مشایی برنمی آیند!

آدمی مثل مشایی که در خود این رژیم بالیده و از ابتدا هم در خط و مشی اندیشه نبوده، در سپاه، واواک، دستگاه اداری و تبلیغات بوده است حرفهایی می زند که در جوابش بجای اینکه بگویند این حرف به فلان دلیل غلط است، چماق بر می دارند، یکی نذر می کند برای اینکه او چه وقت عزل بشود، یکی تهدید می کند، یکی تکذیب می کند، این یعنی ناتوانی! و به جامعه ایرانی میگوید: جنبش کنید، تردید نکنید که پیروزید.

فایل صوتی را میتوانید از اینجا گوش دهید

 

             جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.