برنار کوشنر حاضر است برای نجات سکینه آشتیانی به تهران برود

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 فرید وهابی

وزیر امور خارجۀ فرانسه، برنار کوشنر بار دیگر به دفاع از سکینه محمدی آشتیانی برخاست و گفت اگر لازم باشد برای نجات او به تهران هم خواهد رفت. اقای کوشنر مجازات سنگسار را اوج توحش و بازگشت به قرون وسطی توصیف کرد. از سوی دیگر پسر خانم آشتیانی نگران است که با پایان ماه رمضان، حکم اعدام مادرش به اجرا درآید.
 

در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور فیلسوف فرانسوی برنار هانری لوی و همچنین محمد مصطفایی، وکیل پیشین سکینه آشتیانی، وزیر امور خارجۀ فرانسه، برنار کوشنر گفت حاضر است برای آزادی سکینه محمدی آشتیانی به تهران برود.
کوشنر با اشاره به مجازات سنگسار گفت: "این یک محکومیت و یک عمل غیرقابل قبول، اوج توحش، و بازگشت به قرون وسطی است".
وزیر خارجۀ فرانسه توضیح داد که پروندۀ خانم آشتیانی برای او یک "مسئلۀ شخصی" شده و سپس افزود: "اگر لازم باشد، به تهران هم خواهم رفت".

در پاسخ به این پرسش که آیا وی در این مورد با همتای ایرانی خود صحبت کرده یا خیر، کوشنر پاسخ داد: "در این مورد بخصوص، خیر".

کوشنر ادعا کرد که بیانیه ای که به ابتکار برنار هانری لوی، در دفاع از خانم آشتیانی منتشر شده، در حال حاضر بیش از صدهزار امضا جمع کرده است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که همۀ کشورهای اتحادیۀ اروپا تا پایان هفته در مورد این پرونده به موضعی مشترک برسند.

در همین کنفرانس مطبوعاتی، برنار هانری لوی با پسر سکینه آشتیانی یک گفتگوی تلفنی داشت. به این مناسبت پسر خانم آشتیانی ابراز نگرانی کرد که حکم اعدام مادرش بعد از ماه رمضان به اجرا درآید.
سجاد محمدی آشتیانی در این گفتگوی تلفنی توضیح داد که ملاقات های هفتگی با مادرش لغو شده و مدتی است که خبر مستقیمی از وی ندارد.
 
منبع . رادیو فرانسه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.