مردم ایران صلح جو و خواهان صلح پایدارند، سازمان های جبهه ملی ایران خارج از کشور

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در این روزها که مقامات ذی نفوذ حکومت اسلامی، از خامنه ای گرفته تا رئیس جمهور منتصب وی و فرماندهان سپاه پاسداران، با ابرازات جنگ طلبانه خود عملا هیزم به تنور گرم طرفداران حمله نظامی به ایران در آمریکا و اسرائیل میریزند، در محافل بین المللی و افکار عمومی جهان این سوال طرح میشود که پاسخ مردم ایران به گرایشات جنگ طلبانه حکومت اسلامی و حامیان حمله نظامی در خارج از ایران چیست؟

زمانی که طرفداران حمله نظامی به ایران و جنگ طلبان حکومت اسلامی، مشترکاً این تصور غلط را اشاعه می دهند که سکوت مردم ایران علامت رضا است، و بزعم ایشان مردم ایران با حمله نظامی و جنگ چندان مخالفتی ندارند، زمینه ای را می سازند که تنها میتواند احتمال تصادم نظامی را تشدید نماید. جنگی که اثرات مهلک آن برای سرنوشت مردم و کشور ایران غیر قابل انکار است.

سران حکومت اسلامی که بقاء حکومت خود را جز از طریق ادامه و افزایش تنش ممکن نمیدانند، و تا کنون نیز فقط با ایجاد بحران در داخل و گسترش آن در سیاست خارجی، سعی در حفظ قدرت خود داشته اند، بنظر میرسد که از حمله نظامی نیز به عنوان عامل رفع بحرانهای عدیده خود در داخل استقبال میکنند. آنها بر این تصورند که تحت چنین شرایطی سرکوب مخالفین موجه تر شده و در صورت یک حمله نظامی به ایران، مردم را که با اکثریت قاطع از حکومت و نظام اسلامی آنها رویگردان شده اند، به پشتیبانی از خود ترغیب خواهند نمود. برای این باند مافیائی وقوع یک جنگ فاجعه آمیز دیگر که با از بین رفتن جان انسان ها، نابودی صنعت کشور و برباد رفتن ثروتهای ملی توام خواهد بود، اهمیتی ندارد. آنها با الهام از آیت الله خمینی جنگ را برای حکومت خود یک نعمت الهی می دانند و از هم اکنون با اشاعه افکار آخر زمانی، جنگ را نیز یکی از علائم ظهور امام غائب قلمداد میکنند که مسلمانان جهان باید به استقبال آن بشتابند.

جهانیان باید بدانند که این حکومت نه تنها حافظ امنیت، حقوق و آزادی های مردم کشور ما نیست بلکه خود یکی از بزرگترین متجاوزین به این حقوق می باشد و سالهاست بدین خاطر فاقد هرگونه پشتیبانی مردمی است. چنین حکومتی حق ندارد به عنوان سخنگوی مردم ایران برای مرگ و حیات ایرانی و ایران تصمیم بگیرد. مبارزات مردم ایران برای استقرار آزادی، استقلال صلح و حفظ تمامیت ارضی کشور، علیه حکومتی که بزرگترین مانع آزادی، دموکراسی، امنیت و صلح و مسئول اصلی جنگ احتمالی آینده است، امری نیست که از دید جهانیان پنهان مانده باشد.

تاریخ معاصر نشان میدهد که مردم ایران همواره خواهان صلح و زندگی مسالمت آمیز با سایر مردم جهان بوده و استفاده از ابزار نظامی برای حل مسائل سیاسی را مردود دانسته اند. جهانیان باید حساب مردم ایران را که همواره خواهان اعمال آن سیاست خارجی که ضامن حفظ حقوق ایران، حسن همجواری، رعایت و گسترش روابط مسالمت آمیز با کشورها، بویژه کشورهای همسایه و پایبندی به میثاق های بین المللی بوده اند را، از حساب حکومت تمامیت خواه کنونی جدا نمایند.

ما از همه سازمانهای دمکرات و مترقی در ایران و جهان انتظار داریم که همسو و همقدم با ما ندای صلح طلبانه مردم ایران را بگوش جهانیان برسانند که مردم ایران مسؤلیت رفتار و اعمال ماجراجویانه حکومتی را که خطر یک جنگ خانمانسوز را افزایش میدهد نمی پذیرند و بدین ترتیب برای دفاع از صلح و مقابله با هرگونه جنگ و حمله نظامی بکوشند.

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش
سی و یکم مرداد ۱۳۸۹ برابر بیست و دوم اوت ۲۰۱۰
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.