اخباروگزارشات کارگری18دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری18دی1393

– وضعیت نامشخص فردین میرکی از اعضای کمیته هماهنگی

– محکومیت مجدد بهنام ابراهیم زاده به نه و نیم سال زندان را قویا محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری این فعال کارگری هستیم

– نصب دستگاه‌ های مسدود کننده امواج موبایل در کارخانه واگن پارس اراک توسط کارفرما

– اعتراض به دستمزد پایین همه قسمتهای شرکت ایران خودرو را در بر گرفت

– حبس کردن خود در تونل معدن، راهی برای نشان دادن اعتراض

– اعتصاب در معدن زغال سنگ سنگرود

– اعتراض کارگران معدن سنگرود در عمق زمین با دخالت ماموران انتظامی موقتا خاتمه یافت

– خبری دیگر از خصوصی سازی و اخراج کارگران

-3کارگر درریزش معدن زغال‌سنگ گله‌توت زرند مجروح شدند – وخامت حال یکی از کارگران

– کولبرجوانی در مرز شیخ‌صله با تیر مأموران نظامی سپاه جان سپرد

وضعیت نامشخص فردین میرکی از اعضای کمیته هماهنگی

بعد از پیگیری ها ی مکرر خانواده فریدن میرکی ازاعضا ی کمیته هماهنگی در بند و پس از گذشت نزدیک به دو ماه از زمان بازداشت وی ،هنوز وضعیت او مشخص نبوده و روز چهارشنبه 17/10/93 نیز در پی مراجعه آرزو روحی ،همسر فردین میرکی  به شعبه چهارم بازپرسی دادگاه انقلا ب سنندج ، با عکس العمل تند مقامات قضای روبرو شده و به وی گفته اند برای آزادی  همسرش وثیقه تهیه کند ولی بعد از مراجعه مجد د به او  جواب رد داده وبه او گفته اند که تحقیقات در مورد همسرت هنوز به اتمام  نرسیده و ما به میل خود تا زمانی که بخواهیم او را در بازداشت نگه خواهیم داشت  .

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

 8 1دی ماه 1393

محکومیت مجدد بهنام ابراهیم زاده به نه و نیم سال زندان را قویا محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری این فعال کارگری هستیم

بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و حقوق کودک پس از تحمل نزدیک به 5 سال حبس و در حالی که یک زندانی است و دستش از هر نوع اعتراض خیابانی و اعمال فشار بر قدرت حاکم کوتاه است بار دیگر به نه و نیم سال زندان محکوم شد. بهنام یک کارگر معترض و یک انسان شریف است و نمیتواند هیچ جرمی جز سازش ناپذیری در زندان مرتکب شده باشد. آیا تکاندهنده تر از این میتواند وجود داشته باشد که انسانی را که نزدیک به 5 سال از بهترین دوران عمرش را در زندان سپری کرده است بار دیگر به 5/9 سال زندان محکوم کنند؟ محکومیت چنین انسانی به نه و نیم سال زندان دیگر، بیش و قبل از اینکه کوچکترین اتهامی را متوجه این انسان عزیز بکند بیانگر سیمائی از یک وضعیت خشونت بار و بغایت غیر مدنی است که امروز در قرن 21 بر  کشور ما حاکم است.

صدور چنین حکمی بر علیه یک کارگر در حالی صورت گرفته است که غارتگران میلیاردها میلیارد تومان از اموال ما کارگران با اسکورت و محافظ راست راست میگردند و در بهترین و مجلل ترین خانه ها زندگی میکنند اما کارگری همچون بهنام که تمام عمرش رنج و زحمت بوده و تنها جرمش مبارزه و تلاش برای پایان دادن به کار کودکان و دفاع از حقوق هم طبقه ای هایش بوده است باید پس از تحمل نزدیک به 5 سال حبس و دوری از یگانه فرزند بیمارش و در حالی که خانواده اش در منزلی استیجاری در جنوبی ترین نقطه تهران زندگی میکنند به 5/9 سال زندان دیگر محکوم شود. این آن وضعیت دردناک و غیر قابل تحملی است که ما کارگران و مردم ایران با آن مواجه ایم و برای برون رفت از آن باید دست در دست هم بگذاریم و اجازه ندهیم هر بلائی که میخواهند بر سرمان بیاورند.

وضعیتی که بر بهنام و دیگر کارگران زندانی ایجاد شده است تنها گوشه ای از شرایط مصیبت باری است که در این کشور بر ما کارگران تحمیل شده است. نیروی کار مال ما کارگران است اما دیگرانی از بالا بر سر قیمت آن تصمیم گیری میکنند، خط زندگی را برای ما خط فقر تعریف میکنند اما به این هم اکتفا نمیکنند و مزد ما یعنی سهم مان از زندگی را چندین برابر زیر خط فقر تعیین میکنند، با این حال برای این دور تسلسل ستم گرانه نیز هیچ مرزی قائل نمیشوند و همین مزد چندین برابر زیر خط فقر را ماهها پرداخت نمیکنند. قراردادهای موقت و سفید امضا کفاف غارتگری شان را نمیدهد در مجلس شورای اسلامی در صدد تحمیل شرایط راحت تری برای اخراج مان بر میایند و تلاش میکنند  تا با وارد کردن شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور بر معیار تعیین مزد و  امنیت شغلی، قوت لایموتمان را نیز از گلویمان بیرون کشند. آنوقت و در تحت چنین شرایط غیر قابل تحملی اگر کارگری صدایش در بیاید چه در محل کار و چه بیرون از محل کار مورد استنتاق و بازداشت و تعقیب قضائی قرار میگیرد و به سالها زندان محکوم میشود. بدون تردید چنین وضعیتی غیر قابل دوام است و همچنانکه شاهدیم علیرغم وجود بالاترین درجه از ناامنی شغلی و باز بودن دست دولت و کارفرمایان در اخراج کارگران و این همه بگیر و ببند آنان، روزی نیست که در جای جای کشور کارگران دست به اعتصاب و اعتراض نزنند. این اعتراضات شاهد محکمی بر این مدعاست که طبقه کارگر ایران و پیشروان آن، نه تنها با بگیر و ببند و زندان و احکام تکاندهنده همچون حکمی که به بهنام داده اند  ذره ای عقب نشینی نخواهند کرد بلکه با عزمی راسخ تر و با اتحاد و همبستگی روز افزون تری برای دست یابی به یک زندگی انسانی به میدان خواهند آمد.

بهنام ابراهیم زاده یک کارگر زندانی است و تنها جرمی که در داخل زندان مرتکب شده است ابراز نظر بوده است و بس. محکومیت این انسان شریف به 5/9 سال حبس مجدد بیش از اینکه چیزی در مورد مجرمیت این فعال کارگری بگوید بیانگر تلاش سرمایه داری ایران برای تحمیل برده وارترین شرایط بر طبقه کارگر و ترس و دست پاچگی دست اندرکارانش  از ابراز نظر یک کارگر از داخل زندان است.

ما صدور این حکم را قویا محکوم میکنیم، خواهان لغو فوری آن و آزادی بی قید و شرط بهنام و دیگر کارگران دربند و همه انسانهای شریف و آزادیخواهی هستیم که در زندانهای سراسر کشور به بند کشیده شده اند و بدینوسیله از همه سازمانها و نهادهای کارگری و حقوق بشری در ایران و سراسر جهان میخواهیم تا نسبت به صدور حکم 5/9 سال زندان مجدد بر علیه بهنام ابراهیم زاده دست به اعتراض بزنند و اجازه ندهند صدور چنین احکامی به یک روال در برخورد به فعالین کارگری تبدیل بشود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 18 دی ماه 1393

نصب دستگاه‌ های مسدود کننده امواج موبایل در کارخانه واگن پارس اراک توسط کارفرما

کارگران کارخانه واگن پارس اراک می‌گویند:کارفرما در روزهای گذشته تعدادی دستگاه‌ مسدود کننده امواج موبایل در کارخانه نصب کرده است.

به گزارش18دی ایلنا،یکی از کارگران گفت: همکارانش نگران روشن شدن دستگاه‌های مسدود کننده امواج موبایل هستند و برای جلوگیری از وقوع این اتفاق قصد دارند به قوه قضاییه شکایت ببرند.

اعتراض به دستمزد پایین همه قسمتهای شرکت ایران خودرو را در بر گرفت

علیرغم احضار حدود 10 نفر از کارگران به حراست، اعتراض کارگران ایران خودرو به دستمزد پایین به طور هر چه متحدانه تری ادامه دارد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: در سومین اعتراض به دستمزد پایین در برخی قسمتهای شرکت ایران خودرو، این اعتراض از بعد از ظهر دیروز همه قسمتهای این  شرکت را فرا گرفت.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران،  بدنبال عدم پذیرش غذای کارخانه از سوی کارگران قسمت سواری شرکت ایران خودرو که در اعتراض به پایین بودن مزد از روز 16 دی ماه آغاز شد بتدریج ظرف دیروز و امروز این اعتراض مهم همه بخشهای شرکت ایرانخودرو را در بر گرفت و  هزاران کارگر این شرکت بزرگ خودرو سازی با خواست افزایش مزد در اقدامی متحدانه از پذیرش شام و ناهار کارخانه خودداری کردند.

بنا بر این گزارش در حال حاضر این اعتراض در همه قسمتهای شرکت ایران خودرو از تمامی سالنهای تولید گرفته تا سواری سازی و  بدنه و  پرس تا بخش مونتاژ شامل مونتاژ 1 (پژو 405 و پژو پارس)، مونتاژ 2 (انواع سمند) و مونتاژ 4 (خانواده 206 و رانا) تا نیرو محرکه و …. ادامه دارد و احتمال سوار نشدن کارگران شیفت 2 به سرویسهای کارخانه به عنوان گام دیگری در این اعتراض  وجود دارد.

در پی این اعتراض بزرگ کارگری، دیروز بدنبال حضور مهدی جو و اسماعیل پور دو تن از مسئولین رده بالای شرکت در قسمت مونتاژ موتور پیکان وانت، کارگران این قسمت به مدت 2 ساعت  کار را نیز خواباندند و علیرغم اصرار این دو مسئول برای گرفتن شام توسط کارگران، آنان از پذیرش آن سرباز زدند. همچنین دیروز ضیائی قائم مقام مدیر عامل شرکت ایرانخودرو در سالن شاتل، پرسنل بدنه سازی را جمع کرد و طی صحبتهایی با آنان تلاش نمود با دادن وعده و عید آنان را به پایان دادن به اعتراض ترغیب کند وی در جمع کارگران  از اجرا و بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش حقوق در سال آینده و رسیدگی به مسائل آندسته از کارگرانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند  صحبت کرد  اما هیچیک از این وعده ها نتوانست باعث توقف اعتراض کارگران شود و آنان همچنان بر افزایش فوری مزد تاکید کردند.

در همین حال و به موازات حضور مسئولین شرکت در برخی قسمتهای ایران خودرو و صحبت با کارگران، حراست این شرکت در اقدامی تهدید آمیز دست به احضار حدود ده نفر از کارگران معترض زد و مسئولین آن طی صحبتهائی با این کارگران و تاکید بر این نکته که اگر “شماها غذا نمی خورید نخورید اما کارگران را تحریک نکنید” تلاش کردند تا با ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران، آنان را وادار به عقب نشینی از خواست بر حق خود برای افزایش مزد بکنند. اما با همه این اقدامات از وعده و عید گرفته تا احضار کارگران معترض به حراست، اعتراض کارگران شرکت ایران خودور با اتحاد و یکپارچگی هر چه بیشتری ادامه دارد.

کارگران ایرانخورو اعلام کرده اند تا تحقق خواست شان برای افزایش مزد همچنان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 18 دی ماه 1393

اعتراض کارگران معدن سنگرود

یکی از آخرین اعتراضات کارگران معدن

حبس کردن خود در تونل معدن، راهی برای نشان دادن اعتراض

انحلال معدن، حل نشدن مشکل بیمه بیکاری و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور عدم دریافت حقوق به مدت 8 ماه و… سبب شد که کارگران معدن زغال سنگ سنگرود (البرز غربی) این بار برای تحصن یکی از تونل های معدن را انتخاب کنند.

کارگران خسته از این همه بی‌توجهی می‌گویند به دلیل عملی نشدن وعده‌های داده شده، می‌خواهند خود را در معدن حبس کنند.

این کارگران که سال‌ها کار سخت در معدن را تحمل کرده‌اند، اکنون به دلیل فاصله‌ای که در سال‌های گذشته در کار معدن افتاد و کارگران بدون تحت پوشش قرار گرفتن بیمه بیکاری، بیکار شدند، حتا نمی‌تواند در سنگرود بازنشسته شود.

اعتراضات و تشکل‌های کارگران معدن

“ویژه نامه معدن“

http://www.kanoonm.com/1627#more-1627

اعتصاب در معدن زغال سنگ سنگرود

۱۵۰ کارگر معدن زغال سنگ سنگرود البرز غربی در اعتراض به انحلال معدن ، ۸ ماه حقوق عقب افتاده و موضوع بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور ، از صبح امروز در داخل تونل های معدن دست به اعتصاب زدند. خبر این اعتصاب به بخش های دیگر معدن رسیده و بی تردید تا ساعاتی دیگر کل معدن به اعتصاب کشیده خواهد شد. این کارگران که تجربه ورود نیرو های امنیتی به داخل محوطه معدن را دارند و با زداشت فعالین کارگری و تشکیل پرونده های امنیتی مانند آنچه برای دبیر انجمن صنفی معدن چادرملو رخ داده ، با پناه بردن به اعماق زمین این شگرد کارفرمایان و نیروهای امنینتی را خنثا کرده اند. رهبران اعتصابی قبل از کارگران به درون معدن پناه بردند. آنان خواستار عملی شدن خواسته هایشان هستند و هم قسم شده اند تا نتیجه گرفتن نهایی در معدن باقی بمانند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ضمن حمایت از خواسته های این کارگران اعتصابی ، از ورود مامورین انتظامی برای داخل شدن به معدن هشدار داده و تمامی عواقب این ورود را به عهده وزات کار و کارفرمای معدن سنگرود می داند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

۱۷/ ۱۰/ ۱۳۹۳

اعتراض کارگران معدن سنگرود در عمق زمین با دخالت ماموران انتظامی موقتا خاتمه یافت

کارگران دیروز با تجمع در عمق زمین به گونه ای یک اعتراض انتحاری انجام دادند چون احتمال خطر در تونل های زغال سنگ تعطیل شده بسیار بالاست.

اعتراض روز گذشته ۱۰۰ نفر از کارگران معدن سنگرود (البرز غربی) در ساعت ۳ بامداد روز جاری (۱۸ دی ماه) با دخالت ماموران امنیتی و انتظامی موقتا خاتمه یافت و کارگران بعد از سپری کردن یک روز در عمق زمین راهی خانه های شان شدند.

به گزارش18دی ایلنا، روز چهارشنبه (۱۷ دی ماه) ۱۰۰ نفر از کارگران معدن زغال سنگ سنگرود در واکنش به عملی نشدن وعده‌های مسئولان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان تهیه و تولید مواد معدنی و همچنین سازمان تامین اجتماعی تا ساعت ۳ بامداد روز جاری خود را در تونل شماره ۹ (واقع در ۸ کیلومتری ساختمان اداری این واحد معدنی) حبس کردند.

کارگران می گویند روز گذشته مشاور نیروی انسانی «سازمان تهیه و تولید مواد معدنی» به همراه نماینده «سازمان طرح توسعه و تجهیز معادن طبس» برای انتقال نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات این معدن به یکی از معادن تازه تاسیس طبس وارد معدن سنگرود شده بودند .

انتقال ابزار کار در مقابل چشم کارگران بیکار خشم آنان را برانگیخت.

پیش از این از سوی سازمان های دولتی تصمیم گرفته شده بود که پیش از انتقال تجهیزات معدن، زمینه بازنشستگی کارگران باقی مانده در معدن سنگرود فراهم شود و بر این اساس مقرر شده بود تعدادی از کارگران برای تکمیل سابقه کاری شان برای کار از منطقه رودبار در استان گیلان به معدنی در طبس واقع در استان خراسان جنوبی بروند.

بر اساس گفته های کارگران، شرکت «طرح توسعه و تجهیز معادن طبس» در حالی دیروز قصد داشت نیروی کار و تجهیزات معدن سنگرود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به یکی از معادن تازه تاسیس طبس انتقال دهد که این شرکت حاضر نشده بود هزینه ایاب و ذهاب کارگرانی که قرار است به طور مداوم از معدن سنگرود در غرب کشور به معادن طبس در شرق کشور رفت و آمد کنند را پرداخت کند.

کارگران معترض می گویند مصوبه‌ای که در جلسه روز ۲۶ مهر ماه در محل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیرامون بررسی وضعیت بازنشستگی ۳۲۲ کارگر این معدن تصویب شد، قرار نیست به طور کامل اجرایی شود و رضایت کارگران در مورد برخی موارد اجرا شده ی این مصوبه جلب نشده است.

چالش کارگران و تامین اجتماعی

یکی دیگر از دلایل اعتراض کارگران معدن سنگرود، شرایط جدیدی است که تامین اجتماعی در خصوص سوابق بیمه‌ای کارگران مطرح کرده است.

بنا بر گفته کارگران، معدن سنگرود در فاصله سالهای ۸۳ تا ۸۵ به دلایلی موقتا تعطیل شد. اما در آن مقطع زمانی کارفرمای بخش خصوصی که بهره بردار زغال سنگ معدن محسوب می شد حق بیمه کارگران را به طور منظم به تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کرد بطوری که در آن مقطع حدودا دو ساله، تنها سه ماه از حق بیمه کارگران در موعد مقرر پرداخت شده بود.

در آن زمان پس از شکایتی که کارگران در اداره کار مطرح کردند، مابقی ماه‌ها به صورت عادی (بدون درج سوابق سخت و زیان آور) فقط با رد لیست بیمه‌ای (بدون پرداخت مبلغ) پرداخت شد.

موضوع مورد مناقشه تامین اجتماعی و کارگران اکنون این است که به دلیل درج نشدن عنوان شغلی درست و بد حسابی کارفرمای بخش خصوصی، طبق قوانین جدید تامین اجتماعی، شرایط بازنشستگی کارگران معدن سنگرود تحت قانون ویژه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور به مشکل بر خواهد خورد چرا که در فاصله سال های ۸۳ تا ۸۵، نوزده ماه و ۱۰روز از سوابق بیمه‌ای کارگران معدن مشابه کارگران مشاغل عادی محاسبه شده است. بنابرین پرونده ۸۸ کارگر مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور که هم اکنون به تامین اجتماعی ارسال شده برای انجام تعهد بازنشستگی با مشکل قانونی روبرو شده است.

بیمه بیکاری برقرار نشد

مطابق مصوبه مهرماه، وضعیت کارگرانی که مشمول قانون بیمه بیکاری شده‌اند نیز اکنون مبهم است. پیش از این قرار بود با شرایط ویژه‌ای که هیئت وزیران برای ۱۰۴ کارگر این معدن در نظر گرفته‌ است، آنان بتوانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند. اما اکنون با وجود آنکه از ارسال مدارک این کارگران به اداره کار شهرستان رودبار می گذرد، اما هنوز مقرری بیمه بیکاری آنان به مرحله پرداخت نرسیده است.

مهاجرت از غرب به شرق کشور

کارگران معدن سنگرود همچنین درباره شرایط کارگرانی که قرار بود به سایر معادن تحت پوشش شرکت «تهیه و تولید» انتقال داده شوند، گزارش می دهند وضعیت کار این کارگران بصورت ۱۵ روز کار و ۱۵ روز استراحت است. ۳۲ نفر از کارگران تا کنون شرایط این انتقال را پذیرفته اند اما حدود ۱۰۰ نفر دیگر با این استدلال که به دلیل زندگی در منطقه ای کوهستانی در ارتفاعات رودبار ناچارند فصل زمستان در کنار خانواده های شان باشند، این شرایط را نپذیرفته اند و اکنون در بلاتکلیفی به سر می برند.

معدن هنوز زغال دارد

بنابهمین گزارش،کارگران به اصل تصمیم دولت درباره تعطیلی معدن به دلیل اتمام ذخایر ذغال سنگ معترضند و این ادعا را غیر کارشناسی می دانند. به همین دلیل کارگران روز گذشته نمایندگانی که از دو شرکت «تهیه و تولید مواد معدنی» و «طرح توسعه و تجهیز معادن طبس» برای انتقال تجهیزات و نیروی انسانی به معدن سنگرود آمده بودند را با خود به یکی از تونل‌ها (تونل شماره ۹) بردند تا از نزدیک به آن‌ها نشان دهند که این معدن سرشار از رگه‌های زغال سنگ است.

زندگی در منطقه رو به نابودی است

یکی از کارگران امروز (18 دی) در توصیف شرایط زندگی کارگران معترض گفت: شرایط کار و زندگی کارگران این معدن که ۸ ماه حقوق نگرفته‌اند بسیار سخت شده است. آن‌ها دیروز با تحصن در عمق زمین به گونه ای یک اعتراض انتحاری انجام دادند چون احتمال خطر در تونل های زغال سنگ تعطیل شده بسیار بالاست.

او گفت: چرا دولت مردان بدون در نظر گرفتن همه شرایطی که کارگران با آن روبرو هستند مصوباتی را یکسویه به نفع دولت تصویب می‌کنند. چرا شرایط زندگی، درآمد، کار و شرایط خانوادگی کارگران در مصوبات دولت دیده نمی‌شود. ما چگونه می‌توانیم با‌‌ رها کردن خانواده‌هایمان در دل ارتفاعات رودبار برای دریافت حقوق ناچیزی هزاران کیلومتر دور‌تر از خانواده‌هایمان کار کنیم.

او گفت: دیگر خسته شده‌ایم، تعطیلی معدن صدمات جبران ناپذیری را به خانواده‌های مان وارد کرده است. تعطیلی معدن و بی پولی کارگران معدن که عمده ساکنان این منطقه هستند سبب شده بسیاری از کسبه و اصناف، کسب و کار خود را به شهرهای اطراف انتقال دهند. با خالی شدن سکنه روستا‌ها، مدارس هم یک به یک در حال تعطیلی هستند.

این کارگر در پایان گفت: اشتغال مردم در سالهای گذشته از طریق سه واحد صنعتی معدن سنگرود، سیمان لوشان و کارخانه آب معدنی داماش تامین می شد اما حالا با تعطیلی این سه واحد صنعتی، زندگی هم در این منطقه در حال از بین رفتن است.

خبری دیگر از خصوصی سازی و اخراج کارگران

در ادامه سیاست خصوصی سازی وکاهش هزینه ها ی ادارات و سازمانهای دولتی، شهرداری سقز، اداره فضای سبز این شهر را به بخش خصوصی واگذار کرد که نتیجه آن طبق معمول چیزی نبود جز اخراج  و بیکار شدن 60 نفر از کارگران فضای سبز این شهر. این کارگران علیرغم پی گیری های مکرر و چندین بار مراجعه به اداره کار، تاکنون نتیجه ای نگرفته اند و کارفرمای جدید نیز حاضر به پذیرفتن انها نمی باشد.

آنچه که در این میان هیچ اهمیتی برای سرمایه داری و ارگان ها و نهادهای تابعه و در این جا شهرداری سقز و همچنین کارفرمای جدید ندارد، زندگی و سرنوشت کارگران و خانواده های آنها است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم نمودن هر نوع اخراج و بیکار سازی تحت هر عنوان بار دیگر تاکید می کند که کارگران برای مواجهه با چنین سیاستهای ضد کارگری و جهت دفاع از منافع خود چاره ای ندارند جز اینکه تشکلهای مستقل خودرا ایجاد کنند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

93/10/18

3کارگر درریزش معدن زغال‌سنگ گله‌توت زرند مجروح شدند – وخامت حال یکی از کارگران

در حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ گله‌توت این شهرستان سه کارگر مجروح شدند.

به گزارش18 دی فارس ، حبیب‌الله خنجری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عصر امروز در حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ گله‌توت شهرستان زرند سه نفر مجروح شدند.

فرماندار زرند بیان کرد: پنج معدنچی در عمق 270 متری زمین مشغول به کار بودند که ناگهان بر اثر ریزش معدن سه نفر آنان دچار حادثه و به بیمارستان امام علی تامین اجتماعی زرند انتقال یافتند.

خنجری با بیان اینکه 230 کارگر در این معدن مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: معدن گله‌توت در فاصله 40 کیلومتری شهرستان زرند قرار دارد.

آرش خالوئی‌ پور پزشک بیهوشی اتاق عمل بیمارستان تامین اجتماعی زرند نیز گفت: یکی از مصدومان جوان 24 ساله‌ای بود که به علت خونریزی داخلی و شدت جراحات وارده به یکی از بیمارستان‌های کرمان انتقال یافت.

کولبرجوانی در مرز شیخ‌صله با تیر مأموران نظامی سپاه جان سپرد

کولبر جوانی در مرز شهرستان ثلاث باباجانی بر اثر شلیک گلوله‌ی نظامیان حکومتی جان خود را از دست داد.

به گزارش 18دی کُردپا، نیروهای هنگ مرزی سپاه استان کرمانشاه با تیراندازی به یک کولبر به نام علی‌اکبر کیکاوسی، منجر به مرگ این جوان ٢۵ ساله شدند.

نظامیان سپاه ساعت ٢ بامداد امروز اقدام به “شلیک مستقیم” به این کولبرجوان کرده‌اند.

برپایه این گزارش،علی‌اکبر کیکاوسی دارای همسر و یک فرزند می‌باشد و جسد این جوان اهل روستای “رجوی” هم‌اکنون در مراکز درمانی کرمانشاه نگهداری می‌شود.

هیجدهم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.