خباروگزارشات کارگری17آبان1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

– عصر امروز کارگران نورد و لوله صفا به اعتصاب خود پایان دادند

– وحشت نایب رییس دیوان عدالت اداری ازاعتصاب کارگران،

 حجم بالای ورودی شکایت‌های کارگری به دیوان عدالت اداری،

 مدت زمان نهایی برای رسیدگی به شکایات کارگری دردیوان عدالت اداری۱سال و نیم تا دو سال است!

– بیکاری300کارگرکارخانه قند قهستان با 6ماه حقوق معوقه

– اخراج شماری از کارگران شرکتی شهرداری تبریز طی ماه‌های گذشته!

-۴۰۰ کارگر کارخانه شیشه آبگینه درآستانه بیکاری!

– کارگران کارخانه کاشی گیلانا درپنجاه و سومین روزاعتصاب100 هزار تومان از مطالبات ۱۶ ماهه‌شان را دریافت کردند

– اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران :

کاهش نظارت بر ایمنی کارگران به دلیل افزایش سرعت کار در پارس جنوبی

– به دلیل تعلل اداره تأمین اجتماعی،بازنشستگی کارگران رنگین نخ ۸ ماه به تأخیر افتاده است

– برق ۳۳ هزار ولتی کارگر پتروشیمی کارون را کشت

– تجمع دوباره کارگران فولادسازی ایتالیا در اعتراض به اخراج 550 نفر از همکارانشان

– پایان اعتصاب رانندگان قطار در آلمان

– کشته و مفقود شدن دو کارگر در سکوی فراساحلی آذربایجان

عصر امروز کارگران نورد و لوله صفا به اعتصاب خود پایان دادند

اتحادیه آزاد کارگران ایران : کارگران نورد و لوله صفا بعد از بیست روز اعتراض ساعت 4.5 بعد از ظهر امروز شنبه 17 آبان به اعتصاب خود پایان دادند

طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ، کارگران نورد و لوله صفا که از ساعات اولیه صبح وارد کارخانه شده بودند و در طی روز با وعده های آقای رستمی که از جانب مدیر عامل کارخانه در جمع کارگران قرائت شده بود حاضر به اتمام اعتصاب خود نشده بودند، قائم مقام کارخانه نورد و لوله صفا از دفتر مرکزی شرکت در تهران به کارخانه اعزام میشود و درجمع  کارگران  آنان را به مذاکره و گفتگو دعوت مینماید

بعد از کشکشهای طولانی در امروز کارگران با قائم مقام شرکت به توافقاتی دست میابند و شرط تعیین میکنند که قائم مقام شرکت نتایج توافقات فی مابین را در جمع کارگران مطرح و توافق کل کارگران را حاصل نماید

بر همین مبنی قائم مقام شرکت در جمع کارگران نورد و لوله صفا حاضر و چهار آیتمی که با نمایندگان کارگران به توافق رسیده را مطرح میکند

1-حقوق کلیه کارگران نهایتا تا پنجم هر ماه به حساب آنان واریز گردد

2-تمدید و اعتبار دفترچه های بیمه تامین اجتماعی کارگران نهایتا تا دو هفته دیگر حل گردد

3-مابقی طلب کارگران تا آخر سال تصویه گردد

4-کارگران حق مسلم خود میدانند چناچه هر کدام از بندهای فوق از طرف کارفرما اجرا نشود به اعتراض خود ادامه دهند

قائم مقام شرکت نیز در جمع کارگران اعلام کرد تمامی این چهار بند را قبول دارد و متعهد به انجام آن میباشد

به دنبال این تعهدات از طرف کارفرما کارگران با حفظ حق اعتراض و اعتصاب در صورت اجرا نشدن هر کدام از این توافقات ساعت 4.5 بعد ازظهر به سر کارهای خود رفتند و به اعتصاب پایان دادند

اتحادیه آزاد کارگران ایران 17 آبان 93

درهمین رابطه:

بیستمین روزاعتصاب کارگران نورد و لوله صفا

اتحادیه آزاد کارگران ایران : امروز شنبه 17 آبان کارگران نورد و لوله صفا وارد بیستمین روز اعتصاب خود شدند

بنا بر اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران امروز کارفرمای شرکت نورد و لوله صفا از کارگران دعوت بعمل آورد که به سر کارهای خود بازگردند

بعد از واریز یک ماه حقوق از حقوق های معوقه ی کارگران  در روز چهار شنبه 14 آبان و اعلام کارگران مبنی بر ادامه ی اعتصاب تا تعیین تکلیف مابقی حقوق های معوقه و تمدید دفترچه های بیمه ، امروز مدیر کارخانه نورد ولوله صفا در جمع کارگران نامه ایی را از طرف آقای رستمی ،مالک کارخانه قرائت نمود که در نامه به تعهد کارفرما مبنی بر پرداخت حقوق ماهیانه کارگران نهایتا تا پنجم هر ماه استناد شده بود و از کارگران خواسته شد که به اعتصاب خود پایان دهند

اما کارگران به اعتراض خود ادامه دادند و اعلام نمودند تا یک ماه حقوق  دیگر از حقوق های معوقه ی خود را دریافت نکنند و همچنین دفترچه های بیمه کارگران تمدید اعتبار نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد

طبق همین گزارش کارگران نورد و لوله صفا امروز نیز در بیستمین روز اعتصاب خود بر خواستهای خود پای فشردند و به اعتصاب خود ادامه دادند

خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد

اتحادیه آزاد کارگران ایران 17 آبان 93

وحشت نایب رییس دیوان عدالت اداری ازاعتصاب کارگران،

 حجم بالای ورودی شکایت‌های کارگری به دیوان عدالت اداری،

 مدت زمان نهایی برای رسیدگی به شکایات کارگری دردیوان عدالت اداری۱سال و نیم تا دو سال است!

نماینده اخراجی کارگران شرکت پیمانکاری آسفالت طوس (مستقر در معدن چادرملو) از طولانی شدن روند رسیدگی به شکایتخود در دیوان عدالت اداری در اعتراض به تأیید حکم اخراجش در هیات حل اختلاف اداره کار یزد خبر داد.

به گزارش17آبان ایلنا،بهرام حسنی نژاد، با اشاره به ۱۲ سال سابقه کار خود در شرکت آسفالت طوس با قرارداد موقت کار، ادامه داد: من مانند سایر کارگران از تاریخ ۱ مرداد ۹۲ تا ۱۲ اسفند همان سال با این شرکت پیمانکاری قرارداد کار موقت بسته بودم اما کارفرما در تاریخ ۴ آذر ۹۲ مرا بدون توجه به اینکه نماینده قانونی کارگران بودم و برخلاف حکم «وحدت رویه دیوان عدالت اداری» اخراج کرد.

حکم صادره از سوی هیات حل اختلاف مبنی بر اخراج و رای اداره کار یزد مبنی بر تأیید حکم اخراج که در تاریخ ۱۱ خرداد سال جاری ابلاغ شده بود برخلاف قانون است، بنابراین در فرجه قانونی به دیوان عدالت اداری شکایت بردم.

وی در ارتباط با روند رسیدگی به شکایتش در دیوان عدالت اداری توضیح داد: علی رغم اینکه به موجب قانون رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها به خصوص پرونده‌های کارگری باید ظرف مدت ۳ماه انجام شود ولی در آخرین پیگیری‌ها مشخص شد که رسیدگی به شکایت من به سال آینده موکول شده است.

ماهانه بیش از ۴۰۰ مورد شکایت کارگری به دیوان می‌رسد

در این رابطه «نبی‌الـله کرمی»، نایب رئیس کمسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در توضیح دلیل طولانی شدن رسیدگی به شکایات کارگری در دیوان عدالت اداری گفت: در شعبات رسیدگی به پرونده‌های کارٰ، حجم ورودی پرونده‌های شکایات کارگری به دیوان عدالت اداری بسیار زیاد است و ما به صورت نوبتی به شکایات رسیدگی می‌کنیم.

وی در ادامه به حجم بالای ورودی شکایت‌های کارگری به دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: ما در دیوان عدالت اداری در پنج شعبه به پرونده‌های کارگری رسیدگی می‌کنیم. در این شعبات هر ماهه بیش از ۴۰۰ مورد پرونده و شکایت کارگری دریافت می‌کنیم. حجم بالای ورودی شکایات کارگری موجب شده که ما به صورت نوبتی به این شکایت‌ها رسیدگی کنیم. در روند رسیدگی هم الویت بندی نداریم. درواقع اشخاص و موقعیت آن‌ها تاثیری در روند رسیدگی ندارد. در برخی موارد عدم دقت و رعایت هیات‌ها در رسیدگی به شکایت کارگران باعث می‌شود روند صدور رای درست طی نشود. رسیدگی به این شکایات باید با هماهنگی مرجع صدور رای و اداره کار صورت گیرد.‌ گاه دلیل طولانی شدن مدت رسیدگی به پرونده‌های کارگری به عدم پاسخگویی به موقع اداره کار منطقهٔ صدور رای به شکایت برمیگردد. در موارد دیگر ممکن است پرونده ابهاماتی دشته باشد و نیاز به اخذ توضیح از شاکی اصلی باشد در این صورت باید وقتی برای فرد تعیین شود تا با حضور در دیوان پیرامون پرونده توضیح دهد که این امر ممکن است زمان بر باشد.

نایب رئیس کمسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه مدت زمان نهایی برای رسیدگی به شکایات کارگری نهایتا ۱سال و نیم تا دو سال است گفت: اگر پاسخ در اسرع وقت از مشتکی عنه (شاکی اصلی) دریافت شود روند رسیدگی به شکایت بیشتر از شش ماه طول نمی‌کشد، ولی در برخی از پرونده‌ها که نیاز به توضیح یا اخذ نظر کار‌شناس و یا دعوت از نماینده کارگری است بالطبع رسیدگی به پرونده طولانی‌تر خواهد بود که نهایتا یک سال و نیم تا دو سال است.

برخی از تشکل‌های تنش ‌زا هستند

نایب رییس کمیسیون تخصصی کار دیوان عدالت اداری همچنین در ارتباط با نداشتن مصونیت کاری برای اعضای تشکل ها در خصوص پیگیری مطالباتشان از طریق اعتراض گفت: بعضی از این افراد تحت نام انجمن یا تشکل صنفی کارگری باعث ایجاد تنش در کارگاه یا کارخانه می‌شوند که طبعا با واکنش مسولین مواجه می‌شود. چون این امر قابل قبول نیست. وقتی می‌شود مطالبات را به صورت قانونی پیگیری کرد چه نیازی به اعتراض و اعتصاب است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگارما که این کارگران پیگیر مطالباتشان مثل اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش مابه التفاوت‌ها بودند و بر اساس ماده ۱۴۱ قانون کار حق اعتراض و اعتصاب برای پیگیری مطالباتشان را دارند، گفت: ضرورتی به اعتصاب نیست. ادارهٔ کار متولی اصلی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است و مطمئنا نظارت کافی بر روند اجرای آن را اعمال می‌کند. در صورتیکه تخلفی صورت بگیرد کارگران و یا انجمن‌های صنفی آن‌ها می‌توانند به اداره کار شکایت کنند. در صورتیکه اداره کار بی‌توجهی کرد می‌توانند نسبت به همین اهمال اداره کار به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

بیکاری300کارگرکارخانه قند قهستان با 6ماه حقوق معوقه

 فرماندار شهرستان درمیان از تعطیلی کارخانه قند قهستان و بیکاری300کارگر با 6ماه حقوق معوقه،درفصل برداشت خبر داد.

به گزارش 17آبان مهر، محمد بشیری زاده اظهارکرد: کارخانه قند قهستان از 10 سال گذشته با کمبود نقدینگی مواجه بوده که در سال جاری این کارخانه موقتا تعطیل شده که برای راه اندازی مجدد این کارخانه تلاش می شود.

فرماندار شهرستان درمیان با اشاره به اینکه این کارخانه 17 میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: یکی ازعوامل اصلی تعطیلی این کارخانه را خشکسالی های 16 ساله اخیر، واردات شکر توسط دولت قبلی و سوء مدیریت دانست .

وی گفت: این کارخانه زیر نظر کارخانه قند بیستون استان همدان فعالیت داشته که درسال جاری و با تعطیلی این کارخانه مدیرعامل این کارخانه برکنار شده و مدیرعامل جدیدی برای این کارخانه منصوب شده است.

وی تصریح کرد: این کارخانه دارای نیروی انسانی بیش از 20 سال سابقه کاری دارد.

براساس این گزارش،با تعطیلی این کارخانه 300 کارگر درمیانی که حقوق بیش از شش ماه خود را نیز دریافت نکرده اند از کار بیکار شدند.

اخراج شماری از کارگران شرکتی شهرداری تبریز طی ماه‌های گذشته!

طی ماه‌های گذشته شماری از کارگران شرکتی شهرداری تبریز در مراجعات متعدد، ازاخراج از کار بدون وجود هرگونه دلیلی خبردادند.

بنابه گزارش17آبان فارس، طی ماه‌های گذشته شماری از کارگران شرکتی شهرداری تبریز در مراجعات متعدد، ازاخراج از کار بدون وجود هرگونه دلیلی خبردادند.

براساس این گزارش،طبق رای کمیته کارگری شهرداری تبریز، حق اخراج بدون دلیل کارگران شرکتی برای هیچ شرکت طرف قرارداد با شهرداری وجود ندارد و در جلسه اخیر این کمیته مقرر شد پرونده کارگرانی که در سال‌های اخیر بدون علت از کار برکنار شده‌اند جهت بسترسازی برای بازگشت دوباره آنان به سر کار مورد بررسی قرار گیرد.

با بررسی پرونده‌های احتمالی در این باره، احتمال به کارگیری دوباره کارگرانی که بدون دلیل قانع کننده‌ای اخراج شده‌اند، وجود دارد.

این گزارش همچنین،از دعوت مدیرعامل و معاون اداری مالی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به همراه نماینده رانندگان اخراجی این شرکت برای حضور در جلسه آتی این کمیته خبر داد و افزود: در جریان واگذاری برخی از خطوط اتوبوسرانی تبریز به بخش خصوصی، 19 راننده تلاشگر این شرکت از کار بیکار شده‌اند که طبق مصوبه کمیته کارگری مقرر شد جهت بررسی پرونده رانندگان یاد شده، مسئولان شرکت واحد به همراه نماینده این رانندگان در جلسه آتی کمیته کارگری حاضر شوند.

۴۰۰ کارگر کارخانه شیشه آبگینه درآستانه بیکاری!

یکی از کارگران شرکت تولیدی شیشه آبگینه، می گوید: مدتی است در کارخانه زمزمه های تعطیلی به گوش می رسد که در این صورت بیش از ۴۰۰ نیرو بیکار خواهند شد.

به گزارش17آبان مهر،وی که مایل به گفتن نام خود نیست در ادامه اضافه می کند:در حال حاضر میزان تولید ما به صفر رسیده و عملا بیکاریم، مدیر کارخانه علاقه ای به ادامه کار و تولید نداشته و به دنبال تعدیل نیرو است.

این کارگر خواستار رسیدگی به وضعیت واحدهای صنعتی شده و می افزاید: پیدا کردن شغل جایگزین برای کسانی که به هر دلیلی شغل خود را از دست می دهند دشوار است و در صورت تعطیلی شرکت شیشه آبگینه، این حجم کارگر جایی برای اشتغال نخواهند یافت.

کارگران کارخانه کاشی گیلانا درپنجاه و سومین روزاعتصاب100 هزار تومان از مطالبات ۱۶ ماهه‌شان را دریافت کردند

همزمان با پنجاه و سومین روز از شروع اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از ۱۶ ماه مطالبات معوقه کارگران کارخانه کاشی گیلانا با فروش بخشی از اموال کارخانه، به ۱۲۸ کارگر پرداخت شد.

به گزارش 17آبان ایلنا، کارگران این واحد صنعتی پس از پنجاه و سه روز اعتراض سرانجام با فروش مقداری از کاشی‌های انبار شده و بیش از ۵ تن میوه درختان زیتون محوطه کارخانه، توانستند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از مجموع مطالبات حقوقی ۱۶ ماهه‌ خود را دریافت کنند.

یک کارگر معترض کاشی گیلانا در این باره توضیح داد: با فروش کاشی‌های انبار شده و زیتون‌های محوطه کارخانه مبلغ ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان بدست آمد که این پول بین ۱۲۸ کارگر کارخانه تقسیم شد.

او ادامه داد: عمده مشکلات این کارخانه موضوع مطالبات معوق مانده کارگران است که پس از مشخص شدن جدیت کارگران و موافقت سهام داران کارخانه، بخشی از اموال مازاد کارخانه برای فروش آماده شد.

این کارگر درباره زمان آخرین دریافتی کارگران از کارفرما گفت: آخرین پولی که کارگران کارخانه کاشی گیلانا آنهم به صورت علی‌الحساب دریافت کرده بودند در شهریور ماه سال جاری به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته وی، از روز یکشنبه ۱۱ آبان، مجموع کارگران کاشی گیلانا به ازای دریافت مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان مشغول چیدن زیتون از درختان محوطه کارخانه شده اند که به هر کارگر مبلغی حدود 20 هزار تومان می رسد.

او با بیان اینکه از مجموع ۱۶۰ کارگر این کارخانه اکنون ۱۲۸ کارگر باقی مانده‌اند گفت: حدود 20 کارگر روز پنج شنبه ۱ آبان، در سی و هفتمین روز ااعتصاب  با تصمیم سهامداران بدون قرار داد اخراج شدند و مابقی خود خواسته به دلایل مختلفی همانند تعویق حقوق حاضر به ادامه همکاری نبودند.

این کارگر کاشی گیلانا با بیان اینکه نیازهای مالی کارگران با دریافت این مبالغ ناچیز برطرف نمی‌شود در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، حساب مشترکی بین دو نفر از کارگران و حسابدار کارخانه افتتاح شده است که همه مبالغی که با فروش این اموال بدست می‌آید در ابتدا به این حساب واریز شده و سپس بین کارگران تقسیم می‌شود.

اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران :

کاهش نظارت بر ایمنی کارگران به دلیل افزایش سرعت کار در پارس جنوبی

به گفته فعالان کارگری در منطقه پارس جنوبی برخی از پیمانکاران فاز‌ها ۱۷ و ۱۸ این منطقه از مدتی پیش به منظور انجام تعهدات اجرایی، نظارت و رعایت اصول حفاظت فنی را جدی نمی‌گیرند.

هم اکنون دو شرکت دست اول پیمانکاری در فازهای ۱۷ و ۱۸ منطقه پارس جنوبی مجری احداث یک پالایشگاه بزرگ گازی هستند که هرکدام از این دو شرکت نیز مطابق عرف رایج کارهای پروژه‌ای اجرای مسئولیت خود را میان شرکت‌های پیمانکاری دست دوم و دست سوم تقسیم کرده‌اند.

این منابع کارگری با بیان اینکه به واسطه این شیوه تقسیم کار در حال حاضر شمار کارگران شاغل در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تا چند هزار نفر می‌رسد، می‌گویند: از مدتی قبل پیمانکاران زیر مجموعه یکی از این دو شرکت دست اول که اتفاقا دارای ماهیتی دولتی است؛ رویه‌ای را اتخاذ کرده‌اند که به موجب آن پیشبرد زود‌تر تعهدات اجرایی بر رعایت اصول و موازین حفاظت و ایمنی کار اولویت پیدا کرده است.

اعضای اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران اعلام کردند که با گذشت حدود ۷ سال از شروع فعالیت‌های عمرانی در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی هنوز یکی از پیمانکاران دست اول این طرح نتوانسته طبق مهلت ۷۰ ماهه‌ای که از ابتدا معین شده بود به تعهدات اجرایی خود در قبال وزارت نفت عمل کند.

اعضای این نهاد کارگری متذکر شدند: به نظر می‌رسد که در اولویت قرار گرفتن سرعت انجام تعهدات و در مقابل کم توجهی به رعایت اصول ایمنی و حفاظت فنی بخشی از سیاست‌هایی است که از بالا به منظور تاخیر به وجود آمده اتخاذ شده است.

این منابع خبری تاکید کردند: اتخاذ چنین رویه‌ای هرچند باعث تسریع در روند تکمیل تعهدات اجرایی پیمانکار منطقه پارس جنوبی می‌شود اما به دلیل آنکه در انجام پروژه اصول ایمنی و حفاظت فنی، کم اهمیت تلقی شده است هرگونه تکمیل و حتی بهره برداری از پروژه می‌تواند به بروز حوادث جدی کار منجر شود.

این منابع کارگری در تشریح احتمال حادثه خیز بودن تاسیساتی که بدون نظارت فنی دایر شده‌اند می‌افزایند: خاصیت گازهای پتروشیمی به لحاظ خورندگی، اشتعال و مسمویت به حدی بالا است که چنانچه در تاسیسات در احداث از لوله و اتصالات غیر استاندارد استفاده شود پس از مدتی خطوط لوله‌های نصب شده از داخل دچار نشتی گاز شده و این نشتی در ‌‌نهایت منجر به خفگی کارگران و یا بروز انفجار و آتش‌سوزی خواهد شد.

این منابع می‌گویند: در بهترین حالت در زمان بهره برداری از چنین تاسیسات معیوبی وقتی نشتی گاز با کمترین خسارت جانی و مالی ممکن کشف شود باید دوباره عملیات لوله گذاری را از سر گرفت و در تمام این مدت باید به جای استفاده از گاز‌ها در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی آن‌ها سوزاند.

این فعالان کارگری معتقدند که با نادیده گرفته شدن اصول ایمنی و حفاظت فنی، شرایط کار برای کارگران شاغل در پروژه‌های ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در حالی خطرناک خواهد شد که هم اکنون بخش عمده‌ای از حقوق این کارگران از قبیل مزایای اضافه کاری، رفاهی، بیمه‌ای توسط شرکت‌های پیمانکاری دست سوم و چهارم نادیده گرفته می‌شود.

منبع:ایلنا-17آبان

به دلیل تعلل اداره تأمین اجتماعی،بازنشستگی کارگران رنگین نخ ۸ ماه به تأخیر افتاده است

در حال حاضر حدود ۸ ماه است که پرونده من و ۱۴ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور در اداره تامین اجتماعی سمنان در دست بررسی است، در حالی که سازمان تامین اجتماعی برای بررسی پرونده کارگرانی که پیش از این سختی شغلشان به تایید این سازمان رسیده، نباید بیش از ۴ ماه وقت تلف کند.

به گزارش17آبان ایلنا،منابع کارگری در کارخانه «رنگین نخ» سمنان از طولانی شدن سیر اداری بازنشستگی کارگران این واحد در اداره تامین اجتماعی این شهر انتقاد کرد.

منابع کارگری در کارخانه رنگین نخ اعلام کردند با وجود تعویق حقوق ۴۳ کارگر این کارخانه طی چهار ماه گذشته، پرونده ۱۵ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی این واحد تولیدی در اداره تامین اجتماعی شهر سمنان با کندی پی گیری می‌شود.

در این زمینه یکی از کارگران مشمول بازنشستگی در کارخانه رنگین نخ توضیح داد: در حال حاضر حدود ۸ ماه است که پرونده من و ۱۴ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور در اداره تامین اجتماعی سمنان در دست بررسی است، در حالی که سازمان تامین اجتماعی برای بررسی پرونده کارگرانی که پیش از این سختی شغلشان به تایید این سازمان رسیده، نباید بیش از ۴ ماه وقت تلف کند.

به گفته این کارگر رنگین نخ، علاوه بر مشکل فوق، ایرادات نابجای تامین اجتماعی سمنان به بهانه‌های متعدد همانند درج عناوین شغلی غیر مرتبط که ثبت آن در فرم‌های مخصوص در خواست بازنشستگی ضرورت ندارد، کارگران در آستانه بازنشستگی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر مشکلات کارگرانی که به مرور مشمول بازنشستگی می‌شوند اشاره کرد و گفت: از دیگر مشکلات کارگران این کارخانه علاوه بر موارد فوق، پرداخت نشدن سهم ۴ درصدی  بیمه کارگران به تامین اجتماعی از سوی کارفرماست که این سهم را به بهانه ناتوانی مالی پرداخت نمی‌کنند.

او که به نمایندگی از سایر کارگران  رنگین نخ سخن می‌گفت در بخش پایانی اظهارات خود درباره  معوقه حقوقی و سنوات ۱۱ نفر از همکاران بازنشسته اش گفت: این تعداد کارگر که از اسفند ماه سال گذشته در این کارخانه بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته اند حقوق و سنوات پایان خدمت خود را از کارفرما دریافت کنند.

برق ۳۳ هزار ولتی کارگر پتروشیمی کارون را کشت

روز پنجشنبه بر اثر حادثه‌ای در مجتمع پتروشیمی کارون، یک کارگر کشته و دو نفر دیگر دچار سوختگی شدند.

به گزارش 17آبان ایلنا،در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه روز پنجشنبه (۱۵ آبان)، «اسلام جهانبانیان» کارگر برق کاری که از حدود یک سال پیش از طریق شرکت پیمانکاری «نیرو سازان مارون» در فاز ۲ پتروشیمی کارون مشغول به کار شده بود بر اثر برق گرفتگی جانش را از دست داد.

این کارگر متخصص زمانی که همراه با ناظر فنی و دستیار ناظر وارد اتاق پست برق (substation transformer) شد، بر اثر میدان مغناطیسی ترانسفورماتوری که دارای جریان برق بود دچار برق گرفتگی می‌شود.

شدت جریان ۳۳ هزار ولتی ترانسفورماتور به حدی بود که جسم مرحوم جهانبانیان در کسری از ثانیه بر اثر حرارت ناشی آن سوزانده شد.

 در نتیجه این حادثه دو کارگر دیگری که به عنوان ناظر و کمک ناظر در پست برق همراه متوفی بودند بر اثر حرارت ایجاد شده دچار سوختگی شدند.

پس از این حادثه یکی از دو کارگری که همراه کارگر متوفی وارد پست برق شده بودند به سرعت از محل حادثه بیرون آمده و فریاد زد: «این ترانفسورماتور که هنوز برق دارد.

تجمع دوباره کارگران فولادسازی ایتالیا در اعتراض به اخراج 550 نفر از همکارانشان

صدها نفر از کارگران مجتمع بزرگ فولادسازی ترنی ایتالیا، بار دیگر در اعتراض به اخراج 550 نفر از همکارانشان در برابر ساختمان وزارت توسعه اقتصادی در رم تجمع کردند.

به گزارش 17آبان ماین نیوز، یکی از کارگران معترض گفت: کارخانه ما مهمترین کارخانه تولید فولاد اینوکس در ایتالیا و اروپاست به همین علت دولت باید تعهد دهد که هیچیک از کارگران این کارخانه اخراج نخواهند شد.

کارگران معترض که به همراه تعدادی از رهبران اتحادیه های بزرگ کارگری ایتالیا در این تجمع شرکت داشتند، خواستار کمک دولت برای جلوگیری از اخراج صدها کارگر این کارخانه المانی در خاک ایتالیا شدند.

هفته پیش نیز بیش از 600 نفر از کارگران این کارخانه در اعتراض به تصمیم مسئولان کارخانه ترنی برای کاهش تولید فولاد و اخراج کارگران به رم آمده بودند.

این در حالی است که قرار است عصر امروز به وقت محلی هزاران نفر از کارکنان بخش دولتی ایتالیا نیز در رم تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند.

پایان اعتصاب رانندگان قطار در آلمان

به گزارش8نوامبریورونیوز،رانندگان اعتصاب کننده شبکه ریلی آلمان روز شنبه بر سر کار بازگشتند. رانندگان قطارهای شهری و بین شهری آلمان در اعتراض به دستمزد و ساعت کار خود چهار روز در اعتصاب به سر بردند. در پی این اعتصاب سراسری شبکه راه آهن آلمان با اختلال رو به رو شد.

کشته و مفقود شدن دو کارگر در سکوی فراساحلی آذربایجان

به دنبال وقوع حادثه‌ای در یک سکوی نفتی واقع در بخش آذری دریای خزر یک کارگر کشته و یک کارگردیگرمفقود شد.

به گزارش17آبان ایلنا، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) روز پنجشنبه (١۶ آبانماه) اعلام کرد: در جریان بروز یک حادثه در یکی از سکوهای فراساحلی نفت و گاز در بخش آذری دریای خزر، یک کارگر جان باخت و یک کارگر دیگر نیز مفقود شد.

حادثه مشابهی نیز یکم آبانماه در جریان تعمیر یک سکوی نفتی و گازی در بخش آذری دریای خزر اتفاق افتاد که این حادثه نیز منجر به کشته شدن سه نفر و مفقود شدن یک کارگر دیگر شد.

هفدهم آبان ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.