این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری14تیر1394

– دومین روزاعتصاب کارگران پتروشیمی فجردراعتراض به عدم افزایش دستمزد

– تجمع کارگران ارگ قدیم بم دراعتراض به عدم پرداخت عیدی، بیش از3ماه حقوق وحق بیمه!

– آغازدومین هفته اعتصاب کارگران کارخانه سیمان کارون

– تجمع همسران کارگران شهرداری انزلی روبروی ساختمان شورای شهر در اعتراض به  عدم پرداخت به موقع حقوق و کاهش ساعات اضافه کار

– اعتصاب کارگران روز مزد مجتمع نیشکر هفت دراعتراض به عدم پرداخت5ماه حقوق،3ماه حق بیمه وبرای تامین امنیت شغلی

– تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفته تپه در اعتراض به  وضعیت مبهم بازنشستگی‌شان

– افزایش قیمت فرآورده های لبنی،کاهش میزان مصرف سرانه،تعطیلی کارخانه‎های لبنی وبیکاری کارگران

– ممنوع‌الورود شدن کارگر قدیمی پتروشیمی رازی به محل کارش

– کارگر ناشنوای کارخانه داروپخش پس از چهار سال اخراج شد

– درخواست فدراسیون جهانی “آموزش بین الملل”

برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

– گزارش آموزش جهانی در مورد اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران       

– تجمع پرستاران بیمارستان رازی اهواز در اعتراض به منفی شدن کارانه

– تجمع ساکنان فاز ۲ شهر جدید هشتگرد مقابل ساختمان شورای شهر در اعتراض به۲۰ ساعت بی آبی

– مرگ کارگر براثر ریزش قنات در نائین

– جان باختن یکی از کارگران شهرداری تبریز براثرتصادف درحین کار

دومین روزاعتصاب کارگران پتروشیمی فجردراعتراض به عدم افزایش دستمزد

از روز گذشته تا کنون کارگران پیمانکاری پتروشیمی فجردراعتراض نسبت به اجرا نشدن مصوبه‌ای که به افزایش مزایای مزدی آنها مربوط می‌شود دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش14تیرایلنا، دلیل اعترض  کارگران اعتصابی که شمار آنها تا حدود 180 نفر می‌رسد خودداری مدیریت پتروشیمی رازی از اجرای مصوبه‌ای است که براساس آن مزایای مزدی کارگران شاغل در این مجتمع می‌بایست از دی ماه سال گذشته افزایش می‌یافت.

گفته می‌شود مصوبه مورد نظر از سوی هلدینگ خلیج فارس به شرکت زیر مجموعه از جمله مجتمع‌های پتروشیمی رازی و بندر امام ابلاغ شده است و کارگران معترض از روز گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند تا به نشانه اعتراض کاری انجام ندهند.

کارگران معترض گفتند:هرچند در حال حاضر مدیریت مجتمع پتروشیمی بندر امام براساس مصوبه یاد شده دستمزد ماهانه کارگران پیمانی شاغل در این مجتمع را افزایش داده است اما تا این لحظه مدیریت پتروشیمی رازی از این اقدام خودداری کرده است.

آنها می‌گویند قرار بود این مصوبه تا پایان فصل بهار اجرایی شود اما در حال حاضر که در میانه نخستین ماه از فصل تابستان هستیم مطلع شدیم که ممکن است این افزایش مزد تا آخر تابستان به تاخیر بیفتد.

از قرار معلوم در مصوبه‌ای که توسط هلدینگ خلیج فارس برای افزایش دستمزد کارگران تهیه شده موضوعاتی چون رسیدن مزایای حق شیفت به میزان 35 درصد مزد پایه، افزودن 30 درصد مزد پایه به دریافتی کارگر تحت عنوان سایر مزایا  پیش بینی شده است.

در همین رابطه روابط عمومی پتروشیمی رازی گفت: براساس مصوبه هلدینگ خلیج فارس موضوع افزایش دستمزد کارگران شاغل در این مجتمع پتروشیمی صحت دارد اما اجرای کامل این مصوبه نیازمند تمهیداتی است که هنوز بصورت کامل برآورد نشده است.

براساس توضیحات روابط عمومی پتروشیمی فجر در راستای اجرای مصوبه هلدینگ خلیج فارس از یکسو باید سوابق بیمه‌ای کارگران بازبینی و مورد ارزیابی قرار بگیرد و از سوی دیگر در طرح طبقه‌بندی مشاغل این واحد صنعتی بازبینی‌هایی صورت بگیرد.

روابط عمومی پتروشیمی فجر با یادآوری اینکه تعداد شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس تا حدود 14 شرکت می رسد می‌افزاید: ممکن است اجرای مصوبه در شرکت‌های مختلف زمان متفاوتی را بگیرد اما در نهایت طبق مصوبه این مزایا به همه کارگران پرداخت خواهد شد.

تجمع کارگران ارگ قدیم بم دراعتراض به عدم پرداخت عیدی، بیش از3ماه حقوق وحق بیمه!

صبح امروز بیش از ۱۴۰ نفر از کارگران ارگ قدیم بم به علت عدم پرداخت عیدی، بیش از3ماه حقوق وحق بیمه دست به اعتراض زدند.

به گزارش14تیر ارگ نیوز،یکی از کارگران این مجموعه خشت و گلی گفت: از ابتدای سال تا امروز که چهاردهم تیر ماه است هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم حتی عیدی هم برای ما در نظر نگرفتند و با این گرمای طاقت فرسایی که در بم وجود دارد و تورم موجود در کشور چطور میشود که چهار ماه گذران زندگی کرد.

وی خطاب به مسئولین شهرستان گفت: در ماه رمضان هستیم ما حتی سحری برای خوردن نداریم و تقاضا داریم به کمک ما بیایند.

 یکی دیگر از کارگران این مجموعه اظهار داشت:در حالی ما با فرغون و بیل هایمان در حال کار کردن و عرق ریختن هستیم که هیچ اطلاعی از میزان حقوقی که قرار هست به ما بدهند نداریم.

وی افزود:هیچ کس به این فکر نیست که ما در این چند ماه چگونه باید گذران زندگی کنیم در حالی که هنوز شهریه مدارس بچه هایمان را پرداخت نکرده ایم.

در ادامه یکی دیگر از کارگران این مجموعه که پینه های دستش گواه بر کار سنگین او بود تصریح کرد:مشکل اصلی ما این است که به علت عدم پرداخت قبض های برق و آبمان هروروز با التماس مانع از قطع کردن آنها توسط مامورین میشویم این در حالی است که برای نان خریدن بایستی قرض کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه چندین سال است که ثبت جهانی است یاد آور شد:نزدیک به ۱۲ سال در این مجموعه در حال خدمت کردن هستیم در پنج سال اول همچی خوب بود اما رفته رفته بعد از رفتن دکتر مختاری و آمدن مهندس ابراهیمی هیچ زمانی حقوق ما را سر وقت ندادند.

این دست پینه بسته درخواست کرد:حداقل به ما حقیقت را بگویند که چرا حقوق ما را با تاخیر پرداخت می کنند الان نزدیک به چهار ماه است که امروز فردا می کنند این درحالی است که دیگر هیچ مغازه ای به ما قرضی نمی دهد .

 وی تاکید کرد:دولت اگر پشت کارگران نباشد چه فایده واقعا”،چگونه یک فرد با دست کارگری با چهار فرزند مدرسه ای باید در چهار ماه بدون حقوق سپری کند؟

این کارگر عزیز با بیان اینکه ما با این سختی کار با  پایین ترین حقوق کارگری که اداره کار و تعاون اعلام کرده در حال کار کردن هستیم گفت:هیچ اضافه کاری و هیچ تبصره ای که در فیش حقوقی سایر کارگران اداره کار و تعاون است شامل حال ما نمیشود و همچنین چهار ماه است که حق بیمه ما پرداخت نشده و بیمه ما قطع شده است .

آغازدومین هفته اعتصاب کارگران کارخانه سیمان کارون

کارگران کارخانه سیمان کارون در هشتمین روز از آغاز اعتصابشان به دلیل دریافت نکردن سه ماه حقوق، همچون روز‌های گذشته در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش14تیر ایلنا، کارگران معترض سیمان کارون از بخش‌های مکانیک ,بهره برداری , اداری , تولید ،فنی وسایر بخش هستند که سه ماه است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل از روز شنبه (۶ تیر ماه) همزمان با آغاز فصل  تعمیرات سالیانه دست از کار کشیده و هر روز در محوطه کارخانه تجمع می‌کنند.

کارگران می‌گویند اگرچه روز گذشته دو نفر از اعضای هیات مدیره برای گفتگو در میان آنها حاضر شدند اما تا این لحظه در خصوص پیگیری‌خواسته‌های شان پاسخ روشنی را دریافت نکرده‌اند.

در رابطه با جلسه روز گذشته همچنین گفته می‌شود که دو عضو هیات مدیره بعد از گفتگو با کارگران با فرماندار شهرستان مسجد سلیمان نیز دیدار داشته و در نهایت چند روز فرصت گرفته اند تا  موضوعات مطرح شده را با سایر اعضای هیئت مدیره در تهران مطرح کنند.

براساس این گزارش،درکارخانه سیمان کارون  بیش از 500 کارگر رسمی، قرار دادی و روزمزد مشغول بکارند که از سه ماه پیش پرداخت دستمزد کارگران قرار دادی وروز مزدی به تعویق افتاده است همچنین دستمزد کارگران رسمی این کارخانه نیز باتاخیر 10 تا 20 روزه پرداخت می شود .

تجمع همسران کارگران شهرداری انزلی روبروی ساختمان شورای شهر در اعتراض به  عدم پرداخت به موقع حقوق و کاهش ساعات اضافه کار

تعدادی از همسران کارگران شهرداری انزلی روبروی ساختمان شورای شهر در اعتراض به  عدم پرداخت به موقع حقوق و کاهش ساعات اضافه کار  تجمع کردند .

به گزارش14تیردیارمیرزا ، همسران این کارگران خواستار این موضوع بودند که وارد جلسه شورای شهر شوند و اعتراض خود را به گوش اعضای شورای شهر و همچنین رضا پورشعبان ، شهردار انزلی برسانند که کارمندان شورا اجازه ورود این بانوان را نداده و آنها در مقابل ساختمان شورای شهر دست به تجمع زدند.

 این بانوان عدم پرداخت به موقع حقوق همسرانشان و همچنین کاهش اضافه کار آنها از ۱۲۰ ساعت به ۸۰ ساعت را از دلایل اعتراضشان دانستند و از این نگران بودند که اضافه کاری به ۲۰ ساعت نیز کاهش پیدا کند.

اعتصاب کارگران روز مزد مجتمع نیشکر هفت دراعتراض به عدم پرداخت5ماه حقوق،3ماه حق بیمه وبرای تامین امنیت شغلی

نزدیک به صد نفر از کارگران روز مزدی مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم دریافت 5 ماه حقوق، صبح امروز یکشنبه(14 تیر ماه 94) دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه مقابل دفتر مدیریت مجتمع تجمع کرده‌اند.

به گزارش14تیرایلنا،کارگرانی که در اجتماع اعتراضی امروز حضور داشتند کارگرانی هستند که بصورت شفاهی از یک تا 5 سال پیش دربخش صنعتی کارخانه به صورت روزمزدی کار کرده‌اند و اکنون خواستار تامین امنیت شغلی و دریافت معوقات مزدی (دو ماه آخر سال 93 و سه ماهه نخست سال جاری) هستند.

درباره مشکلات بیمه ای کارگران روز مزد نیز گفته می شود که کارگران روز مزدی علاوه بر آنکه 5 ماه حقوق نگرفته اند بیمه آنان نیز از ابتدای سال 94 تاکنون فقط به میزان 15 روز به تامین اجتماعی پرداخت شده است .

تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفته تپه در اعتراض به  وضعیت مبهم بازنشستگی‌شان

روز گذشته حدود 70 نفر از کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه در اعتراض به  وضعیت مبهم بازنشستگی‌شان،دست به تجمع زدند.

به گزارش14تیرایلنا،روز گذشته حدود هفتاد نفر از کارگران  بازنشسته‌ای که در گذشته به عنوان کارگر نی بر برای نیشکر هفت ‌تپه کار می کردند در اعتراض به  وضعیت مبهم بازنشستگی‌شان تجمع کردند.

برپایه این گزارش،کارگران  نی بر شاغل نیز هنوز یک ماه حقوق آخرین بهربرداری از مزارع نی شکر را در فروردین ماه دریافت نکرده اند.

قرار بود که مشکل بازنشستگی پیش از موعد این کارگران که شمار آنها در نهایت  404 نفر است سال گذشته به دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برطرف شود که از قرار معلوم هنوز ادامه دارد.

افزایش قیمت فرآورده های لبنی،کاهش میزان مصرف سرانه،تعطیلی کارخانه‎های لبنی وبیکاری کارگران

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فراورده‎های لبنی همدان با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات نیز نمی‌‏تواند مشکلات واحدهای تولیدی همدان را برطرف و حل کند، عنوان کرد: تا زمانی که توان خرید مردم بهبود پیدا نکند مشکلات کارخانجات لبنی نیز حل نمی‏‌شود.

وی با تصریح بر اینکه مشکل اصلی کارخانجات لبنی استان همدان فروش نرفتن محصولات لبنی از مشکلات اساسی در همدان است، بیان کرد: متاسفانه افزایش قیمت لبنیات در روزهای اخیر نیز سبب شده تا این مشکل تشدید شود چراکه بدون توجه به جیب مردم این افزایش قیمت انجام می‎گیرد.

محمود رشادی افزود: میزان مصرف سالانه شیر در در کشورهای اروپایی مصرف 400 لیتر است ولی این رقم سال گذشته در ایران 90 لیتر بوده که امسال به 60 لیتر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شیر و لبنیات باید قسمت عمده‎ای از سبد کالای خانوار را شامل شود، تصریح کرد: میزان سرانه شیر و لبنیات در کشور و استان همدان بسیار اندک بوده و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مردم مشکلی در تامین آن نداشته باشند.

به گزارش14تیرتسنیم،مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فراورده‎های لبنی همدان از تعطیلی ۳۵ واحد تولیدکننده لبنیات در همدان خبر داد و گفت: ۱۳ درصد کارخانه‎های لبنی همدان فعال هستند.

محمود رشادی با بیان اینکه کارخانه‎های تولید فراورده‎های لبنی همدان وضعیت مطلوبی ندارند، اظهار داشت: 54 پروانه بهره‌برداری برای کارخانجات لبنی استان همدان صادر شده که از این تعداد 17 واحد بین 3 تا 60 درصد ظرفیت فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدها برای خودداری از اعلام ورشکستگی واحد خود تعطیل نکرده‎اند، افزود: این واحدها کمترین میزان تولید را دارند چراکه در صورت اعلام ورشکستگی طلبکاران برای دریافت مطالبات خود کارخانجات را رها نمی‎کنند.

رشادی با اعلام اینکه در حال حاضر 35 واحد از کارخانجات فراورده‎های لبنی همدان تعطیل بوده و 2 واحد نیز از گردونه خارج شده‎اند، بیان کرد: این وضعیت بسیار نامطلوب بوده و بیکاری کارگران این واحدها را در پی دارد که به اشتغال استان همدان نیز ضربه می‌‏زند.

وی درباره تامین نیاز شیرخام واحدهای تولید فراورده‎های لبنی استان نیز گفت: اگر 54 واحد با 100 درصد فعالیت کنند به هزار و 600 تن شیرخام در روز نیاز دارند که در استان همدان روزانه حدود 450 تن شیر خام تولید می‌‏شود که با توجه به تعطیلی واحدها شیرخام تولیدی همدان نیاز کارخانجات را تامین می‎کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فراورده‎های لبنی همدان بیان کرد: در حال حاضر 13 درصد ظرفیت کارخانه‌های تولید لبنی استان همدان فعال بوده و 87 درصد به دلایل مختلف تعطیل شده‎اند.

ممنوع‌الورود شدن کارگر قدیمی پتروشیمی رازی به محل کارش

به دستور کارفرمای پتروشیمی رازی،نگهبانی این مجتمع از روز گذشته تاکنون مانع ورود یکی از کارگران باسابقه این مجتمع پتروشیمی شده‌است.

به گزارش14تیرایلنا، آقای «غلامحسین حیدری» کارگر واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی رازی از ورود به محل کار خود منع شده است.

به گفته کارگران دلیل ممانعت از حضور این کارگر مباحثه اخیر وی با یکی از عوامل کارفرما بوده است.

براساس این اطلاعات آقای حیدری در روز چهارشنبه گذشته (11 تیر ماه) تلاش می کند تا نظر مثبت کارفرما را برای تغییر شرایط کاری کارگر دیگری به دلیل انجام کار سخت و زیان آور از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب شده بود را جلب کند.

این گفتگو در همان روز چهارشنبه بدون دستیابی به ‌نتیجه مورد نظر خاتمه می‌باید اما از قرار معلوم پایان این مباحثه تنها به عدم موافقت کارفرما با تغییر شرایط شغلی کارگری که براثر عوارض شغلی دچار نقص  بدنی شده محدود نمی‌شود و در در نهایت باعث ممنوع‌الورود شدن آقای حیدری به محل کارش می شود.

کارگران با یادآوری محکومیت تعلیقی آقای حیدری در راتباط با انجام فعالیت‌های صنفی مدعی‌هستند که دلیل جلوگیری از حضور این کارگر باسابقه پتروشیمی رازی نمی تواند با این مسئله بی‌ارتباط بوده باشد.

کارگر ناشنوای کارخانه داروپخش پس از چهار سال اخراج شد

آرش از طریق بهزیستی برای کار به کارخانه داروپخش معرفی شده بود و برای همین پس از شنیدن خبر اخراجش به مسئولان کارخانه گفتم که برابر قانون دست‌کم تا دو درصد فرصت‌های شغلی کارگاه‌های دولتی باید در اختیار افراد معلول گذاشته شود اما آنها در مقابل مدعی شدند که داروپخش به بخش خصوصی واگذار شده‌ و دیگر نمی توان این مصوبه را در آن اجرا کرد.

از ابتدای ماه جاری یکی از کارگران معلول شاغل در کارخانه داروپخش پس از چهار سال کار به دلیل اتمام مدت قرارداد کار اخراج شده‌است.

به گزارش14تیر ایلنا،«آرش عالی فطرت» کارگر 34 ساله‌ای که بصورت مادرزادی دچار مشکل ناشنوایی است از سال 90 تا پایان سال خرداد ماه سال جاری در بخشی از خطوط تولید کارخانه داروپخش کار می‌کرد اما به دلیل اتمام اعتبار قرارداد کار از ابتدای تیرماه (14 روز پیش) اخراج شده است.

در این رابطه مادر آقای عالی فطرت می گوید: در این چند سال قرارداد کار آرش در اول هر تابستان تمدید می‌شد و از این بابت خانواده آرش می توانستند امورات خود را تامین کنند اما حدود دو هفته پیش وقتی پسرم قصد داشت تا مانند همیشه وارد محل کارش بشود از ورود او جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: همان موقع آرش با تلفن همراهش با من تماس گرفت و من توانستم با پرسنل نگهبانی صحبت کنم که بی‌نتیجه بود اما بعدا فهمیدم که به دلیل اتمام مدت قرارداد او را اخراج کرده‌اند.

خانم عالی‌فطرت افزود: تا قبل از این پیش آمد آرش بصورت پیمانکاری در داروپخش کار می کرد و کارش آنقدر خوب بود که گفته بودند از اول تابستان امسال قرارداد جدید کارش را با خود کارخانه خواهد بست با این حال الآن اینطور به من گفته‌اند که هیات مدیره کارخانه با ادامه حضور کارگران معلولی مانند پسرم در کارخانه مشکل دارد.

مادر این کارگر اخراجی کارخانه داروپخش ادامه می دهد: آرش از طریق بهزیستی برای کار به کارخانه داروپخش معرفی شده بود و برای همین پس از شنیدن خبر اخراجش به مسئولان کارخانه گفتم که برابر قانون دست‌کم تا دو درصد فرصت‌های شغلی کارگاه‌های دولتی باید در اختیار افراد معلول گذاشته شود اما آنها در مقابل مدعی شدند که داروپخش به بخش خصوصی واگذار شده‌ و دیگر نمی توان این مصوبه را در آن اجرا کرد.

وی افزود: درهمین رابطه شنیده‌ام که غیر از پسرم قرارداد کار چند کارگر دیگر داروپخش تمدید نشده‌است که دست کم یکی از این کارگران نیز مانند آرش دچار معلولیت ناشنوایی بوده است.

همکاران آقای عالی فطرت در کارخانه داروپخش دست کم با تایید خبر اخراج وی اعلام کردند که هرچند این کارگر پیشین کارخانه داروپخش شرایط متفاوتی داشت اما در موقع کار مانند سایر کارگران خط تولید کار می کرد و آنطور که بعد از اخراج وی شنیده‌اند دلیل تمدید نشدن قرارداد کار وی با این معلولیت بی‌ارتباط نبوده است.

درخواست فدراسیون جهانی “آموزش بین الملل”

برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

به جناب آیت الله سید علی خامنه ای

رهبر جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: info_leader@leader.ir

به جناب حسن روحانی

رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: media@rouhani.ir

بروکسل؛ ۴ جولای ۲۰۱۵

آقایان،

درخواست برای آزادی فوری دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، آقای اسماعیل عبدی

من این نامه را به شما از طرف آموزش بین الملل (EI)، فدراسیون جهانی اتحادیه های آموزش و پرورش و انجمن های معلمان، به نمایندگی از بیش از ۳۲ میلیون معلمین و آموزشیاران حرفه ای آموزش و پرورش در ۱۷۰ کشور، می نویسم. ما می خواهیم شما به سرعت آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران (آی تی تی ا)، را آزاد کنید.

  کانون صنفی معلمان ایران عضو آموزش بین الملل است. ما هفتمین کنگره جهانی خود را در اتاوا، کانادا، از ۲۱ تا ۲۶ جولای برگزار می کنیم. “اتحاد برای آموزش و پرورش با کیفیت – آموزش بهتر برای یک دنیای بهتر” تم این کنگره خواهد بود.  بیش از ۱۵۰۰ نمایندگان سازمان های عضو آموزش بین الملل آرزوهای حرفه ای خود برای رسیدن به آموزش با کیفیت برای همه افراد جوان در سراسر جهان را مورد بحث قرا خواهند داد. آقای اسماعیل عبدی به عنوان نماینده در کنگره ثبت نام شده است.

  بر اساس گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم، آقای عبدی بدنبال اینکه از سفر او به ارمنستان جهت اخذ ویزای سفر به کانادا ممانعت به عمل آمد، در تاریخ ۲۷ ژوئن زندانی شده است. ما همچنین مطلع شده ایم که گذرنامه آقای عبدی در مرز ضبط شده بود و او را به بازگشت به تهران برای دیدار با دادستانی ارجاع داده بودند. پس از مراجعه به دفتر دادستان او دستگیر شد.

ما از این دیدگاه برخورداریم که بازداشت آقای عبدی و تلاش شما برای جلوگیری از او برای حضور در کنگره جهانی ما نشان دهنده نقض کنوانسیون های مختلف حقوق بشر بین المللی، از جمله میثاقهای حمایت از آزادی بیان و تشکل، و همچنین حق مسافرت، می باشد. ما همچنین از این دیدگاه برخورداریم که با جلوگیری از شرکت نماینده کنگره EI در جلسه هیأت حکام ما، شما مانع عملکرد دموکراتیک سازمان بین المللی ما نیز شده اید. ما از دبیر کل سازمان ملل متحد، مدیر کل سازمان بین المللی کار و مدیر کل یونسکو برای تماس با دولت شما در این مورد درخواست کرده ایم.

  در انتها، با در نظر گرفتن اینکه آموزش و پرورش جهانی در صدر دستور کار جامعه بین المللی قرار دارد، هیچ دولتی که مایل به افزایش فرصت های آموزشی برای شهروندان جوان آن باشد، نباید بخواهد از حضور نمایندگان تدریس حرفه ای کشور خود برای شرکت در کنگره چهارساله آموزش بین الملل جلوگیری کند.

  ما قویا از شما درخواست می کنیم که آزادی فوری آقای اسماعیل عبدی و تضمین حق او برای سفر به کانادا و حضور در هفتمین کنگره جهانی ما را فراهم کنید.

ارادتمند،

فرد ون لیون

دبیر کل

ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

گزارش آموزش جهانی در مورد اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران         

دبیر اتحادیه معلمان ایران زندانی شد (4 ژوئیه 2015 )

اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران که قصد داشت ویزای کانادا برای شرکت در هفتمین گنکره آموزش جهانی که امسال در اوتاوا تشکیل خواهد شد تهیه کند دستگیر شد.

بر طبق گزارشات اسماعیل عبدی دبیر کل صنفی کانون معلمان ایران در 27 ژوئن در مرز ارمنستان بعد از اینکه از ورودش  به این کشور برای تهیه ویزای کاناد ممانعت به عمل آمد  توسط مامورین مرزی بازداشت شد.  عبدی قصد داشت که در هفتمین کنگره جهانی آموزش جهانی ( EI) در اوتاوا که از 21 تا 26 ژوئن برگزار خواهد شد شرکت کند.

کانون صنفی معلمان عضو پیوسته آموزش جهانی است.

آموزش جهانی از سازمان جهانی کار و یونسکو خواست که در این خصوص اقدام کنند.

” دبیر کل آموزش جهانی، فرد ون لیون اعلام کرد که ممانعت اسماعیل عبدی از ترک کشور برای شرکت در هفتمین اجلاس آموزش جهانی نقض جدی استاندار های  حقوق بشری است. ” هیح دلیلی برای بازداشت او وجود ندارد. این امر غیر قابل قبول است. ما در حال تماس با مقامات ایرانی  برای آزادی فوری اوهستیم. ما همچنین از سازمان جهانی کار و یونسکو در خواست مداخله در این مورد را کردیم.”

بعد از اینکه پاسپورت عبدی توسط ماموران در مرز ارمنستان قبضه شد و نامه ممنوع الخروجی را دریافت کرد به او دستور داده شد که به تهران برگردد و خود را به دادستانی کل معرفی کند. اما عبدی در مراجعه به دادستانی کل کشور در حالی که بیش از 70 نفر از همکارانش او را همراهی کرده و در بیرون دادستانی برای همبستگی با وی منتظرش بودند بازداشت شد.

دستگیری عبدی آخرین تلاش مقامات دولتی برای خاموش کردن صدای دبیر کانون معلمان است. عبدی علاوه بر 10 سال حکم تعزیزی به دلیل فعالیت های صنفی ، از طرف اطلاعات کشور تحت فشار برای استعفا از مقام دبیری کانون صنفی معلمان در ایران بوده است.

دستگیری عبدی بعد از تجمعات اعتراضی که معلمان  اوایل امسال علیه حقوق پایین تر از خط فقر برگزارکردند می باشد.

منبع: وبسایت سازمان آموزش بین الملل ei

ترجمه: حقوق معلم و کارگر

تجمع پرستاران بیمارستان رازی اهواز در اعتراض به منفی شدن کارانه

حدود 50 نفر از پرستاران بیمارستان رازی اهواز روز یکشنبه در اعتراض به آنچه که منفی شدن کارانه خود عنوان می کردند در محوطه این بیمارستان تجمع کردند.

به گزارش14تیر ایرنا، یکی از نمایندگان این پرستاران اظهار کرد: پس از اجرای طرح تحول در نظام سلامت، تعداد بیماران افزایش یافته و به تبع آن کارانه هم باید بالا برود.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: با توجه به این طرح، فرمول جدید برای محاسبه کارانه پرستاران ارایه شد که بسیاری از بیمارستان ها آن را اجرا کردند.

این نماینده ادامه داد: از مهر پارسال، کارانه ها در بیشتر بیمارستان ها شش ماه به صورت علی الحساب واریز شد اما مابه التفاوت آن، چند هفته گذشته به همه بیمارستان ها به جز بیمارستان رازی پرداخت شد.

وی گفت: کارانه پرستاران بیمارستان رازی اهواز به صورت منفی در فیش های حقوقی آنها درج شده ، یعنی علاوه بر اینکه پول کارانه پرداخت نشد یک مقدار از حقوق آنها هم کسر شده است.

این نماینده پرستاران اظهار کرد: جلسه ای در راستای بررسی این مشکل با حضور جمعی از مسوولان بیمارستان تشکیل شده است.

مسوولان بیمارستان با ذکر اینکه این تجمع غیر قانونی است و در عین حال خانوادگی و داخلی است، از ارایه هرگونه توضیحی در این باره خودداری کردند.

بیمارستان رازی اهواز دارای حدود 170 پرستار، بهیار و کمک بهیار است.

این تجمع در اواخر وقت کاری و پس از اینکه نشستی با حضور نمایندگان معترضان و مسوولان بیمارستان برگزار شد خاتمه یافت.

تجمع ساکنان فاز ۲ شهر جدید هشتگرد مقابل ساختمان شورای شهر در اعتراض به۲۰ ساعت بی آبی

روز گذشته قطعی ۲۰ ساعته آب در منطقه فاز دو شهر جدید هشتگرد باعث شد ساکنان با حضور در مقابل ساختمان شورای شهر خواسته های خود را پیگیری کنند.

به گزارش 14تیرمهر، یکی از ساکنان این منطقه گفت: آب از ساعت ۲۳ روز جمعه تا ساعت ۱۹ روز شنبه قطع بود و این قطعی طولانی مدت آب مردم را وادار کرد تا برای حل مشکل خود رو به روی ساختمان شورای سلامی شهر جدید هشتگرد حضور یابند.

به گفته این شهروند؛ مسئولان شهری در این تجمع باز حرف های تکراری زدند و وعده و وعید دادند و ساکنان را با کوله باری از مشکلات راهی منازلشان کردند.

براساس این گزارش، قطعی آب در این منطقه مکرر تکرار می شود به همین منظور مسئولان ذیربط باید توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند.

ساکنان برخی مناطق شهر جدید هشتگرد با قطعی 3 روزه آب مواجه هستند

مناطقی در شهر جدید هشتگرد وجود دارد که ۳ تا ۴ روز آب ندارند در فصل گرما این مشکل برای مردم معضلی است.

 گفتنی است؛ آب رسانی به این منطقه توسط ۱ حلقه چاه انجام می شود که برای جمعیت ساکن در این منطقه جوابگو نیست.

به گفته ساکنان منطقه فاز دو شهر جدید هشتگرد مسئولان اداره آب و فاضلاب وعده داده بودند که یک حلقه چاه آب احداث کنند که هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

مرگ کارگر براثر ریزش قنات در نائین          

ریزش قنات در روستای چیر علیا در شهرستان نایین جان یک کارگر را گرفت.

به گزارش 14تیرواحدمرکزی خبر، رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی نائین امروز گفت: در این حادثه که عصر دیروز رخ داد کارگری در حال حفاری قنات در این روستا بود که به علت ریزش زیر آوارگرفتار شد .

عبدالله سلطانی افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه به همراه یک تیم عملیاتی، آمبولانس و تجهیزات کوهستان به محل اعزام شدند و اقدامات اولیه برای نجات مصدوم محبوس شده زیر آوار انجام شد اما وی جان خود را از دست داد.

روستای چیر علیا در 35کیلومتری غرب شهر نایین قرار دارد.

جان باختن یکی از کارگران شهرداری تبریز براثرتصادف درحین کار

یکی از کارگران شهرداری تبریز درحین ماموریت دچارحادثه تصادف شد وجان باخت.

به گزارش14تیرتسنیم،بنقل ازرئیس شورای شهر تبریز « مسلم قنبری » یکی از کارگران شهرداری که در حین ماموریت تصادف کرده و در بیمارستان بستری بوده است،فوت کرد.

چهاردهم تیرماه1394

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.