اخباروگزارشات کارگری14آذر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری14آذر1393

– بهنام ابراهیم زاده  دست به اعتصاب غذا زد

– درود به کارگران کارخانه پویا زرکان آق دره

– اعتصاب2ساعته کارگران روز کار خط مونتاژ یک ایران خودرو

– چندگزارش کارگری ازفعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان

-۲۰۰ کارگر شهرداری اردبیل راخطربیکاری تهدیدمی کند!

– بلاتکلیفی 300 کارگر کارخانه روغن نباتی قو  تهران

– شیوه دیگرکارفرمایان برای تحمیل بی حقوقی مطلق به کارگران:

اخذ چک و سفته‌ اجباری ازکارگران – گنجاندن تسویه های سفید امضا درقرادادموقت

– بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

– نان  بنفع دولت  وبضرر کارگران وزحمتکشان گران شد !

– بیکاری 3هزارکارگردرپی تعطیلی کارخانه اوپل در بوخوم آلمان

اطلاعیه شماره ۳۴ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده :بهنام ابراهیم زاده  دست به اعتصاب غذا زد

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

همچنانکه در اطلاعیه‌های شماره ۳۲ و ۳۳ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده به اطلاع رسانده بودیم بهنام را برای دادگاهی مجدد می‌خواستند به دادگاه انقلاب ببرند که دفعه  اول به علت ضرب و شتم شدید و خونریزی از ناحیه دست و صورت بهنام را به دادگاه نبردند ولی‌ ۲ روز بعد با بهبود آثار ضرب و جرح مجددا بهنام در دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی احمد زاده به اتهام ارتباط با احمد شهید ، ارتباط با بعضی‌ احزاب و سازمان‌های خارج کشور و همینطور اخلال در نظم زندان محاکمه‌ شد و بعد از بازگشت به زندان گوهر دشت در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۳ به بند یک این زندان که محل نگهداری زندانیان خطرناک و زندانیانی است که منتظر حکم ضدّ انسانی‌ اعدام هستند تبعید شد.

قابل ذکر  اینکه بهنام از ۲ ماموری که بهنام را مورد ضرب و شتم قرار دادند به اسامی مصطفی غیاث وند و علی‌ نوروزی شکایت می‌کند و به همین خاطر مردانی رئیس زندان بهنام را احضار و از بهنام می‌خواهد که شکایت خود را پس بگیرد و به بهنام قول میدهد که او را بدون پا بند و دستبند به دادگاه اعزام میکنند اما باز هم برای دفعه دوم که می‌خواستند بهنام را به دادگاه ببرند با پا بند و دستبند و بی‌ احترامی شدید این کار را انجام دادند. 

بهنام در اعتراض به وضعیت موجود و همینطور اتهام‌های بی‌ پایه و اساسی‌ که به خاطر آن مجددا دادگاهی شد از روز ۱۲ آذر هنگام بازگشت به زندان و تبعید به بند یک دست به اعتصاب غذا زد و هم اکنون در اعتصاب غذا به سر میبرد.  

کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده ضمن محکوم کردن دادگاهی و تبعید مجدد بهنام خواستار توقف اذیت و آزار و آزادی تمامی‌ کارگران زندانی و زندانیان سیاسی است. 

چهاردهم آذر ماه ۱۳۹۳

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده آقای محمود صالحی ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.behnam.ebrahimzadeh@gmail.com

komitehbehnam1.blogfa.com

درود به کارگران کارخانه پویا زرکان آق دره

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است

می دانیم در مقابل همه امکاناتی که سرمایه داران در اختیار دارند تنها نقطه اتکای کارگران، نیروی جمعی و اتحاد طبقاتی آنهاست. اما متاسفانه در بسیاری مواردبه دلیل کمبود آگاهی،عدم وجود تشکلهای مستقل کارگری و همچنین به دلیل توطئه های کارفرمایان که همواره مایلند کارگران را به افتراق و پراکندگی بکشانند و بر سر مسائل بی اهمیت بین آنها جدایی بیا ندازند کارگران به جای تاکید بر منافع مشترک بخشهای مختلف کارگری، با انگشت گذاشتن برتفاوتهای اندکی که بین آنها وجود دارد نمی توانند از نیروی جمعی خود به درستی استفاده کنند وبه نتیجه مطلوب برسند در چنین شرایطی حضور نیروهای آگاه می تواند کمک بزرگی به ایجاد انسجام و جلوگیری از پرا کندگی باشد.

بارها شاهد بوده ایم که معدن یا کارخانه ای درگیر مسائلی از قبیل اخراج کارگران، حقوق معوقه،مسئله بهداشت و ایمنی ،بیمه تامین اجتماعی ،مشاغل سخت وزیان آور بوده و… و در نزدیکی آنها کارخانه یا معدن دیگری نیز درگیر چنین مشکلاتی بوده است اما کارگران هردو واحد تولیدی مسائل خودرا از یکدیگر جدا دانسته و به جای ایجاد حرکتهای هماهنگ و مشترک که مسلما انعکاس بیشتری داشته و از توانایی و قابلیتهای بیشتری برخوردار بوده و مسلما تاثیر بیشتری هم خواهد داشت ،هریک جداگانه مسائل مربوط به کارخانه خودرا پی گیری کرده اند، با این تصور که هرکس باید مشکلات خود را حل کند.بدتر از آن اینکه گاه دیده می شود بخشهای مختلف یک کارگاه ،کارخانه یا معدن مسائل خودرا از یکدیگر جدا می دانندو در نتیجه به جای اینکه یکپارچه ومتحد خواسته های خودرا مطرح کنند ،تنها مسائل مربوط به بخش خودرا پی گیری می کنند که نتیجه هم از پیش مشخص است. کارفرما جدا جدا با آنها برخورد می کند و راحتتر می تواند به قول معروف از پس انها براید.تجربه نشان داده هرگاه حرکت های اعتراضی یکپارچه و متحدی شکل گرفته و کارگران آگاهانه با صرف نظر کردن از بخشی از خواسته های کوچکتر و خاص تر، برخواسته های اساسی تر اما همگانی تر تاکید کرده اند توانسته اند نتیجه بسیار بهتری بگیرند.

خبر حمایت کارگران کارخانه پویا زرکان آق دره از 14 کارگر خدماتی که جهت کار درستوران کارخانه به کار گرفته شده اند اما اکنون علیرغم کار در سالن استحصال طلا همچنان همان حقوق کارگر خدماتی را دریافت می کنند خبری بسیار دلگرم کننده بود که حکایت از آگاهی و همدلی کارگران این معدن دارد.

کارگران سالن استحصال این معدن از کارفرما درخواست کردند که حقوق و مزایای 14 کارگر خدماتی را نیز مانند بقیه کارگران پرداخت کنند اما کارفرما نه تنها جواب مشخصی به این درخواست نداد بلکه در تقابل با این خواسته اقدام به اخراج یکی از کارگران خدماتی نمود که پی گیری و اعتراض جدی همه کارگران موجب شد تا حکم اخراج کارگر مذکور لغو گردد.

کارگران معدن پویا زرکان آق دره می گویند:” استفاده مستمر و گسترده از مواد سمی و خطرناکی همچون سیانور، جیوه و اوره در فرآیند استحصال طلا برای تمامی کارگران حاضر در سالن‌های ویژه استحصال طلا عوارض جدی جسمی و روانی به دنبال دارد اما با این حال کارگران خدماتی به نسبت کارگران غیر خدماتی مزایای شغلی کمتری دریافت می‌کنند”

آنها همچنین در دفاع از همکاران خدماتی خود می گویند: “قرارداد کاری کارگران سالن استحصال از پیمانکاری یک ماهه به قراردادهای یکساله بصورت مستقیم با طرفیت کارخانه تغییر کرد اما در وضعیت کارگران خدماتی تغییری ایجاد نشد.خواسته ما برخورداری همه کارگران خدماتی و غیر خدماتی از مزایای سختی کار است و از کارفرما می‌خواهیم که اگر به حضور کارگران خدماتی در سالن استحصال نیاز دارد با آن‌ها نیز بصورت مستقیم قرارداد کار امضا کند.”

اینکه کارگران سالن استحصال ضمن پی گیری خواسته های خود به طور جدی از همکاران خدماتی خود حمایت می کنند نشان از این دارد که انها به درستی به تنها حربه ای که کارگران می توانند به آن مسلح شوند یعنی اتحاد و همدلی دست یافته اند مطمئنا اگر مشکلات این 14 نفر کارگر خدماتی، مسئله ای مربوط به خودشان تلقی می شد دو حالت اتفاق می افتاد یااین کارگران به دلیل نداشتن امنیت شغلی از خیر اعتراض می گذشتند ویا اگر دست به اعتراض می زدند کارفرما به راحتی می توانست انها را اخراج کند.

معدن طلای آق دره در 30 کیلومتری شهرستان تکاب درجنوب آذربایجان غربی واقع شده و بعد ازمعدن موته اصفهان دومین معدن طلای کشور و یکی از معادن بزرگ طلای خاورمیانه محسوب می شود.

کارخانه استحصال و فرآوری طلای پویا زرکان از سال 1383 در جوار معدن طلای آق دره شروع به کار کرده  و هم اکنون 300 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری

12/09/93

اعتصاب2ساعته کارگران روز کار خط مونتاژ یک ایران خودرو

گزارش کارگر فلزکار از ایران خودرو

با زمزمه افزایش حقوق 17 درصدی مزد کارگران برای سال آینده ، برای اولین بار یکی از کارگران اداری کارخانه ایران خودرو با انتشار حقوق دریافتی ماهیانه 42 میلیونی مدیر منابع انسانی مهندس شعشعانی ، باعث افشای حقیقت مزد مدیران رده بالا در شرکت ایران خودرو شد. سالهاست که مدیران ایران خودرو حقوق های چند ده میلیونی را تکذیب کرده اند. با این افشاگری  اعتراضات در کارخانه ایران خودرو بالا گرفت و در روز چهارشنبه  12/ 9 /1393 کارگران روز کار خط مونتاژ یک ایران خودرو با اعتراض به این حقوق مدت 2 ساعت اعتصاب کرده و خط  مونتاژ را تعطیل کردند.کارگران می گویند که مگر شعشعانی چه تخم طلایی برای شرکت می گذارد که استحقاق چنین حقوقی را هم دارد؟

 شرکت ایران خودرو ابستن حوداث دیگری است .

همچنین کارگران قدیمی ایران خودرو که موعد بازنشستگی شان فرا می رسد نگران اصلاح قانون کار و افزایش سن بازنشستگی به 35 سال هستند.اگر این کارگران قدیمی هم به بازنشستگی برسند دیگر در کارخانه ایران خودرو هیچ کارگر رسمی وجود نخواهد داشت.

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

13/9/1393

چند گزارش کارگری ازفعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان

گزارش اول: از کارگران بازنشسته ایران کنف

– حدود ۶٠ نفر از کارگران بازنشسته ایران کنف که حدود دو سال از بازنشستگی آنها می گذرد هنوز نتوانسته اند حق السعی و مفاصی حساب خود را دریافت کنند. – هر یک از این کارگران بین بیست تا سی میلیون تومان از کارفرما طلبکارهستند. کارگران حاضر شدند نفری هفت میلیون تومان بگیرند ولی کارفرمای ضد کارگر عطااله صدر رفیع تمکین نمی کند و وعده ی سرخرمن می دهد.

– کارگران تلاش می کنند ۵ هکتار از زمین کارخانه را فروخته و از این طریق تسویه حساب نمایند.

– در مناقصه اول که چندی پیش برگزار شد قیمت مناسبی داده نشد مناقصه به مرحله ی دوم کشانده شد.

– لازم به ذکرست که حاجی نوید بزرگترین مالک مرغداریهای گیلان در گذشته ۴ هکتار زمین کارخانه را به مبلغ ١٠٠/١ میلیون خرید و اطرافش را دیوار چینی کرده ست.

– گفتنی ست تأمین اجتماعی و بانک صنعت و معدن هر یک حدود ٢ میلیارد تومان از کارفرما طلبکار هستند.

– کارگران معترض می گویند آیا با حقوق ۶٩٠ هزار تومانی بازنشستگی می توان زندگی کرد؟ آنهم با سابقه ی کار بالا سی سال!

عطااله صدر رفیع استاد دانشگاه آزاد و از دوستان نوبخت معاون ریاست جمهوری می باشد. جالب ست وکیل کارگران که از شاگردان سابق صدر رفیع بوده دست به سازش با متشاکی زده و حق استاد شاگردی را با خیانت به منافع کارگران به جا آورده ست.

– کارگران دو نماینده دارند که بر غم پیشنهاد کارگران برای تجمع در مقابل “استانداری” یا “تأمین اجتماعی” معتقد به ادامه ی شکایت از طریق راههای حقوقی و قانونی می باشند.

– کارگران اعلام کردند در صورت فروخته نشدن زمین کارخانه آنها بطور قانونی اقدام به انحلال کارخانه می کنند. کارخانه در حال حاضر تعطیل می باشد.

– در ضمن ١٢ کارگری که بیش از دو سال پیش اخراج شده و ده ماه بیمه بیکار دریافت کرده بودند همچنان جویای کار می باشند.

گزارش دوم: اخراج کارگران ایران تالک

گزارش دوم- حدود یکماه پیش ۵٣ نفر از ٩٠ کارگر قرارداد موقت کارخانه ایران تالک در شهر صنعتی رشت اخراج شدند. کارفرما علت اخراج را نداشتن مواد اولیه اعلام کرد. لازم به ذکرست که این کارخانه تولید کننده قوطی های کنسرو می باشد.

گزارش سوم: کارگران خدمات شهری شهر باران

– به رغم تجمع کارگران در مقابل ساختمان شهرداری رشت که چند ماه پیش اتفاق افتاد. وضعیت کارگران هنوز تغییری نکرده ، و از دستمزد اندک کارگران به بهانه های مختلف به عنوان جریمه از صد هزار تومان تا دویست هزار تومان کسر می شود.

– عامل این کسر حقوق و جریمه فردی ضد کارگر بنام شریفی ست که رئیس سازمان پسماند رشت می باشد. در ضمن در منطقه یک شهرداری که شامل خیابانهای سعدی و گلسار و پشت فرودگاه و … می باشد فردی بنام بهروزی که سرکارگر کارگران می باشد همواره اقدام به آزار و اذیت کارگران کرده و گزارشهای جعلی علیه کارکرد کارگران می دهد او مورد تنفر کارگران می باشد اخیراً بر علیه وی کارگران به شهرداری مرکز طوماری جمع کرده و شکایت کرده اند. لازم به ذکرست کارگران شهر باران همگی قرارداد موقت بوده و هنوز بعد از دی ماه ٩٢ قرارداد جدیدی با آنها بسته نشده دستمزدهایشان کف دستمزد اعلامی توسط وزارت کار (تو بخوان وزارت سرمایه) می باشد. در این میان نوری رئیس سد معبر و نوچه هایش همچنان در خیابانهای رشت جهت ایجاد مزاحمت دستفروشان جولان میدهند.

گزارش چهارم: شرکت پروژه ای متاراه اخراج و سرگردانی کارگران

– این شرکت خصوصی بوده در حدود ٨ ماه پیش ، بیش از ١٢٠ کارگر خود را اخراج کرد. شرکت متعلق به دو برادران مشهدی به نامهای مجید و حمید سرمه می باشد.

– از باقیمانده کارگران در حال حاضر حدود ٢٠ کارگر که مهندس و تکنسین می باشند همچنان بلاتکلیف می باشند.

– شرکت پیمانکار اداره راه در ساخت مسیر راه آهن ازشاه عباسی تا جیرده بوده به کارگران اعلام کرده می توانید شکایت کنید اما اگر شکایت نکنید در صورت راه اندازی پروژه می توانید بر سرکارتان باز گردید کارگران هم در این میان سرگردان مانده اند.

– جالب اینکه ، کارگران و حتی مهندسان و تکنسینهای شرکت فاقد قرارداد می باشند. و همگی روزمزد هستند و در پایان هر سال خبری از مفاصی حساب و خرید سنوات نبود.

– البته گفتنی ست که در پایان سال ٩٢ با کارگران بصورت صوری قراردادی نوشته شده که هیچ اعتبار حقوقی ندارد.

– در مورد اخراج کارگران در انتهای سال ٩٢ به آنها گفته شد که بروید بعد از عید بیایید کارگران دو بار بعد از ١٣ فروردین و ٢٧ فروردین به شرکت مراجعه کردند که به آنها گفته شد فعلاً به مرخصی بدون حقوق بروید.

– کافی ست بدانید این شرکت در مناطق تربت جام ، تربت حیدریه و ساوه تا سال گذشته فعال بوده که به ترتیب پروژه های این مناطق تعطیل و کارگران اخراج شدند و آخرین پروژه ای که از کار ایستاد همین پروژه گیلان بود.

– بنا به ادعای کارفرمایان – برادران سرمه – شرکت در مجموع ٩ میلیارد تومان از اداره ی راه طلبکارست که ٣ میلیارد آن در منطقه گیلان می باشد. وی مطالبات خود را ناشی از عدم اجرای کریدور شمال و جنوب در منطقه شرق ایران می داند.

– سوال ما “فعالان کارگری ضد سرمایه داری” چه کسی پاسخگوی این رکود اقتصادی و رشد بیکاری و فقرست طبق کدام حسابداری ملی GDP وGNP و افزایش فیزیکی و ارزشی تولید و ضریب فزاینده مخارج سرمایه گذاری و میل نهایی به مصرف و میل نهایی پس انداز و مدل رگرسیون اقتصادی؟

– دولت و حاکمیت سرمایه سالار اسلامی فریبکارانه از رشد اقتصادی نقطه به نقطه ی حدود (۶/٣-۴ ) درصد نام می برد در حالیکه کاسه ی گدایی در مذاکرات هسته ای بدست گرفته و همچنان حدود ١٠٠ میلیارد دلار دارایی مردمان زحمتکش و مزدبگیر در بانکهای کشورهای سرمایه داری آمریکایی و اروپایی وآسیایی بلوکه شده و صدها میلیارد دلار توسط دولت احمدی نژاد حیف و میل شده؟ راستی چه کسی و چه نهادی بطور حقیقی و حقوقی پاسخگو می باشد؟

منبع:سایت افق روشن

۲۰۰ کارگر شهرداری اردبیل راخطربیکاری تهدیدمی کند!

 شهردار اردبیل گفت: حداقل ۲۰۰ نفر کارگر این نهاد اجرایی مازاد بوده و به کار گیری آنها برای شهرداری هزینه بر است.

به گزارش 14آذرمهر، صدیف بدری صبح جمعه در نشست مشترک با مدیران سازمان پارک ها و فضای سبز اردبیل تصریح کرد: شهرداری اردبیل ۶۰۰ نفر کارگر فصلی دارد که حداقل ۲۰۰ نفر آن مازاد است.

بلاتکلیفی 300 کارگر کارخانه روغن نباتی قو  تهران

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، تاکید کرد: کارخانه روغن نباتی قو باید هرچه سریعتر پلمب شود.

به گزارش14آذررضا قدیمی مهر، با اشاره به اینکه برخی در خصوص خروج کارخانه روغن نباتی قو به دنبال فرصت سوزی هستند، گفت: ۲۰ سال فرصت خوبی برای خروج این کارخانه از تهران بوده است. اما متاسفانه اخیرا مسئولانی که به تازگی وارد این حوزه شده می خواهند همه چیز را از صفر شروع کنند در حالی که این پرونده چندین سال است که دنبال می شود.

وی ادامه داد: برخی در خصوص خروج این کارخانه به دنبال فرصت سوزی هستند. در حالی که مدیریت شهری به شدت با هر گونه زمان دهی مخالف است. این کارخانه با دستگاه های قدیمی و آلاینده نه کالایی استراتژیک تولید می کند و نه استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کند. فاضلاب این کارخانه به شدت برای اهالی منطقه مضر است. به اعتقاد مدیریت شهری این کارخانه باید همین امروز پلمب شود.

بنابهمین گزارش،۳۰۰ کارگر این کارخانه مشمول بازنشستگی پیش از موعد نشده اند و عده ای که می توانستند از این امتیاز استفاده کنند، احکام شان صادر شده است.

شیوه دیگرکارفرمایان برای تحمیل بی حقوقی مطلق به کارگران:

اخذ چک و سفته‌ اجباری ازکارگران – گنجاندن تسویه های سفید امضا درقرادادموقت

تسنیم طی گزارشی بتاریخ14آذر، از افزایش قراردادهای فصلی،‌سفید امضا و موقت،گنجاندن تسویه های سفید امضا درقرادادموقت و اخذ چک و سفته‌ اجباری ازکارگران برای جلوگیری ازاعتراض کارگران،خبرداد.

بنا به همین گزارش،آمارهایی از افزایش قراردادهای فصلی،‌سفید امضا و موقت وجود دارد که نشان دهنده رواج این نوع قراردادها در کشور است.

 این گزارش ازگنجاندن تسویه های سفید امضا در قراردادهای موقت ازشیوه جدیدکارفرمایان برای جلوگیری ازاعتراض کارگران جهت بایمال شدن حقوقشان است.

 کارفرمایان با گنجاندن بندهای اجباری مبنی بر تسویه دریافت برخی مزایا مانند عیدی پایان سال، حق مسکن و نظایر آنها و حتی واگذاری کامل حق اخراج به کارفرمایان در برگه های سفید امضا به راحتی حق کارگران را پایمال می کنند.

 کارگرانی که دارای این نوع قراردادها هستند قبل از شروع به کار مجبور به پذیرش تسویه حساب می‌شوند و کارفرمایان بعضاً‌ با گرفتن چک و سفته هنگام انعقاد قرار داد سفید امضا قدرت اعتراض در مقابل ضایع شدن حداقل حقوق قانونی را از کارگران می‌گیرند.

بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان خبر داد . 

به گزارش 14آذرفارس، سید علی نوربخش در سفر به استان گیلان ، اظهار داشت:‌ در سال 82 بودجه سازمان تامین اجتماعی 3600 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 400 میلیارد تومان بدهی دولت وقت در این سازمان بوده و در مجموع دولت در سال  82 حدود 2800 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: از سال 83 روندی آغاز شد که دولت را تبدیل به یک کارفرمای بزرگ برای سازمان تامین اجتماعی کرد و حق بیمه بخشی از اقشار جامعه را دولت برعهده گرفت که نهایتاً در سال 92 بودجه این سازمان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و سهم دولت نیز 15 هزار میلیارد تومان بوده است و در این سال سازمان 5100 میلیارد تومان کسری بودجه داشته است.

نوربخش افزود:در حال حاضر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به مبلغ90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

نان  بنفع دولت  وبضرر کارگران وزحمتکشان گران شد !

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز نهم آذرماه سال جاری از اصلاح قیمت نان با هدف جبران هزینه‌های تولید نان از جمله هزینه نیروی کار و افزایش قیمت سوخت خبر داد و بیان کرد: این رخداد برای بهبود کیفیت نان و جلوگیری از تخلفاتی مانند کاهش وزن نان انجام می‌شود.

برخلاف وعده سخنگوی دولت روحانی نان گران شد اما:

– دستمزد کارگران نانوایی ها کماکان ثابت ماند.

– بدلیل افزایش 45 درصدی قیمت آردنارضایتی واعتراض نانوایان رابهمراه داشت.

– نه تنها بالارفتن کیفیت نان رابهمراه نداشته در درمواردی هم کیفیت آن کاهش یافته است.

– بالارفتن نگرانی جهت افزایش قیمت دیگر کالاهای اساسی وموردنیازرابهمراه داشته است.

بیکاری 3هزارکارگردرپی تعطیلی کارخانه اوپل در بوخوم آلمان

کارخانه خودروسازی اوپل در بوخوم آلمان از روز جمعه به تدریج فعالیتهای خود را متوقف خواهد کرد. دوازدهم دسامبر سال جاری تاریخ تولید آخرین خودروی اوپل در شهر بوخوم خواهد بود. بدین ترتیب از ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی سه هزار نفر از نیروی کار این کارخانه رسما بیکار خواهد شد.

به گزارش5دسامبریورونیوز،کارخانه اوپل در بوخوم ۵۲ سال پیش تولیدات خود را آغاز کرد و نیروی کار آن در سال ۱۹۷۰ به رقم ۲۰ هزار نفر می رسید. اکنون هزینه های بالای شرکت جنرال موتورز صاحب اوپل در اجرای برنامه تجدیدساختار خود موجب شده این کارخانه محکوم به تعطیلی باشد.

تعطیلی کارخانه بوخوم برای شرکت اوپل بیش از ۵۵۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت و بر فعالیتهای اقتصادی منطقه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

چهادرهم آذرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.