صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در سالگرد فاجعه ی کوی دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند (گزارش کامل)، دانشجونیوز

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در پی اطلاع رسانی جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران که طی چند روز گذشته به صورت اعلامیه و مخفیانه در دانشکده های پردیس مرکزی پخش شده بود و در پی بیانیه روز شنبه جمعی از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه با وجود تهدیدها و فضای رعب آور دانشگاه و همچنین خلوتی دانشگاه به علت زمان برگزاری امتحانات ، صدها تن از دانشجویان سبز دست به راهپیمایی در سطح دانشگاه زدند.

به گزارش دانشجونیوز، ساعت ۲ بعد از ظهر امروز ابتدا تجمعی ۱۰۰ نفره در روبروی درب دانشکده فنی دانشگاه شکل گرفت و کم کم بر تعداد آنها افزوده شد و جمعیت ناظر که چند برابر هسته اصلی تجمع بود و به علت فیلم برداری و حضور لباس شخصی ها وارد هسته اصلی تجمع نمی گردید این جمع را همراهی می نمود. این دانشجویان با استفاده از نماد سبز شروع به فریاد “الله اکبر” نمودند و علیه دولت وقت دست به شعار زدند. اعضای بسیج دانشجویی نیز در اقدامی سازماندهی شده با مستقر کردن تعدادی از بسیجیان دانشگاههای مختلف در مسجد دانشگاه به بهانه برگزاری مراسم مذهبی و با هماهنگی فردی از دفتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه به نام نصیری اقدام به تجمعی مشابه در مزار شهدای دانشگاه نمود و شروع به دادن شعار به حمایت از دولت احمدی نژاد و شخص رهبری نمودند.

دانشجویان سبز با شعار خواستار پیوستن دیگر دانشجویان ناظر به جمع خود شده و بعد از نیم ساعت جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از سبزها به سمت سر در دانشگاه حرکت نمودند. در این بین حراست دانشگاه در اقدامی قابل تقدیر مانع از درگیری تعدادی از بسیجیان با دانشجویان سبز گردید. بسیجیان دانشگاههای تهران و شریف و امیرکبیر و دانشگاه آزاد با هماهنگی نصیری (از دفتر نمایندگی ولی فقیه ) با شتاب نیروهای خود را که اکثرا از دانشجویان دیگر دانشگاهها بودند به سر در دانشگاه منتقل و با پرچم ایران و عکس هایی از شخص رهبری راه دانشجویان سبز را مسدود کرده و اقدام به تهدید و درگیری با دانشجویان سبز نمودند . در پی این اقدام اندک اندک بر تعداد دانشجویان سبز افزوده و بسیجیان توسط این دانشجویان محاصره شده و فریاد مرگ بر دیکتاتور در سر در دانشگاه طنین انداز گردید.

بستن سر در و تهدید به درگیری فیزیکی مانع از حضور سبزها در سر در دانشگاه شد و سبزها با شعار مرگ بر دیکتاتور و پرهیز از درگیری با بازگشت به درب دانشکده فنی به تجمع خود پایان دادند.

حاشیه های مراسم امروز:

*تعداد لباس شخصی ها در اطراف دانشگاه و حتی داخل دانشگاه بسیار زیاد بود به گونه ای که تعدادی از آنان به داخل جمعیت دانشجویان آمده و اقدام به فیلمبرداری می کردند.

*تعدادی از لباس شخصی ها با شناسایی دانشجویان بعد از راهپیمایی به ماموران نگهبانی دستور می دادند تا کارت دانشجویی این دانشجویان را از آنها گرفته و به آنها تحویل دهند. در موردی در ساعت ۵ بعد از ظهر ۲ لباس شخصی وارد بوفه دانشکده حقوق دانشگاه شده و با نشان دادن دو تن از دانشجویان دختر به یکی از نگهبانان ، از نگهبان مذکور خواستند تا کارت دانشجویی آنها را گرفته و تحویلشان دهد که این امر منجر به درگیری فیزیکی میان دانشجویان دانشکده و لباس شخصی ها گردید و دو دختر دانشجو توسط دانشجویان دیگر با لباس مبدل از دانشکده فراری داده شدند.

*تعداد ۵۰ تن از بسیجیان اعم از دختر و پسر که گویا طبق دستور نصیری عمل می نمودند ساعت ها پس از اتمام دو تجمع در سر در دانشگاه با پلاکارد و پرچم روی جدول ها نشسته و منتظر بودند که در صورت بازگشت سبزها مانع از حضور و تجمع آنها در سر در دانشگاه شوند. قابل ذکر است که بسیاری از این افراد ظاهری دانشجویی نداشتند . این گروه اقدام به نصب پرچم ایران به عنوان نماد احمدی نژاد و شعارهایی در طرفداری از رهبری و نظام به میله های درب سر در دانشگاه نموده بودند

*شناسایی معترضین به شکلی شدید صورت می گرفت و بسیاری از بسیجیان در این امر فعال بودند

*شنیده ها حاکیست برای چند ساعت اطراف دانشگاه و مخصوصا سر در نیروی انتظامی مستقر و برای اینکه درگیری های داخل دانشگاه توسط مردم رویت نشود چند اتوبوس در سر در اصلی دانشگاه پارک گردید که البته طبق این گزارش در ساعت ۵ هیچ نیرو و اتوبوسی به غیر از چند ماشین لباس شخصی در اطراف دانشگاه رویت نشده است.

*برخی شواهد حاکیست برخی از نیروهای امنیتی با پوشش نگهبان در سرکوب و شناسایی دانشجویان در تجمع امروز و روز شنبه نقش داشته اند.

*تعداد بسیجیان جمع آوری شده در این تجمع امروز به زور از ۲۰۰ تن تجاوز می نمود و این در حالی است که تجمع دانشجویان سبز با وجود امتحانات و کمی تبلیغات چند برابر آنها بود.

*امروز نگهبانان دانشگاه مانع از حضور کسانی می شدند که کارت دانشجویی دانشگاه تهران را به همراه نداشتند و البته این مورد برای بسیجیان صدق نمی نمود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.