اخباروگزارشات کارگری12شهریور1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری12شهریور1393

– رضا شهابی راننده سندیکایی زندانی بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت

– شاد باش های کارگری به کانون نویسندگان ایران

– تمامی کارگران بازداشتی معدن بافق آزاد شدند

– مقام‌های دولتی و امنیتی به کارگران معدن سنگ آهن بافق دروغ می گویند – معامله ۲۸/۵ درصدی سنگ آهن بافق لغو شدنی نیست

– تجمع کارگران ماشین لنت بهمراه خانواده هایشان مقابل فرمانداری سمنان در اعتراض به اخراج و ۱۵ ماه تعویق حقوق

– کارگران سیمان لوشان در ازای واگذاری معدن، شغل می‌خواهند

– پایمال کردن آشکارحقوق کارگران درهمدان!

– برده داری به شکل نوین!

– اعتصاب کارگران بزرگترین معدن اورانیوم در جهان 

رضا شهابی راننده سندیکایی زندانی بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت

آقای رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که حدود دو سال پیش از ناحیه مهره­های گردن مورد جراحی قرار گرفته بود یکبار دیگر در روز سه شنبه یازدهم شهریور ماه از قسمت مهره­های کمر مورد عمل جراحی سنگین دیگری قرار گرفت.

یاد آور میشود ایشان به هنگام دستگیری و انتقال به زندان اوین به علت ضربات ماموران دستگیر کننده از ناحیه مهره­های کمر و گردن شدیدا مصدوم شده و در تمام مدت زندان متحمل دردهای کشنده ناشی از این ضربات بوده و علاوه بر آن به علت شرایط اسفناک غیر بهداشتی و نامناسب زندان به بیماری­های دستگاه گوارشی نیز مبتلا شده است.

شرایط سخت و ناگوار اقتصادی و معیشت خانوادگی باعث فشارهای عصبی و تشدید  دردهای طاقت فرسای ایشان می­باشد.

عموم همکاران این راننده زحمت­کش از زحمات دلسوزانه تیم پزشکی و کارکنان شریف بیمارستان سپاسگزار بوده و از مسئولان قضایی و وزارت کار می­خواهند ضمن آزادی ایشان شرایط ادامه درمان و استراحت در منزل تا بهبودی کامل و بازگشت بکار و پرداخت حقوق و مزایای سال­های زندان ایشان را فراهم نمایند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

شهریور ۹۳

شاد باش های کارگری به کانون نویسندگان ایران

 سندیکای کارگران شرکت واحد آغاز بکار دور تازه تلاش و کوشندگی کانون نویسندگان ایران را جانانه شاد باش می گوید و پیروزی آن نهاد مردمی را آرزو دارد.

کانون نویسندگان ایران به مثابه سندیکای نویسندگان مردمی و آزاده این سرزمین از بدو پیدایش تاکنون با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب بسیار، نزدیک به پنج دهه پشتیبانی استوار از آزادی و داد را در کارنامه داشته و در این راه رنج­های انبوه از زندان، شکنجه و جان باختن را از سر گذرانده و بر آرمان های مردمیش ایستادگی و پای فشرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد که همانند کانون نویسندگان ایران خود زخم خورده دوران است  همبستگی های همدلانه و همیشگی این نهاد گرامی را سرفرازانه بیاد داشته و آنرا سپاسگذار است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

شهریور ۹۳

تمامی کارگران بازداشتی معدن بافق آزاد شدند

۶ کارگر بازداشتی معدن سنگ آهن بافق دقایقی پیش از زندان «خلد برین» یزد آزاد شده‌ و راهی شهرستان بافق شده‌اند.

به گزارش12شهریورایلنا،«محمدحسن تشکری»، «علی‌محمد تشکری»، «کاظم کارگران»، «رضا دهستانی»، «رضا خواجه‌زاده» و «ایرانی»، ۶ کارگر بازداشتی معدن سنگ آهن بافق دقایقی پیش آزاد شده‌اند.

همسر یکی از بازداشت شدگان در این باره گفت:بر خلاف قرار قبلی، محمدحسن تشکری، رئیس شورای شهر بافق با قرار کفالت ۷۰ میلیون تومانی و سایر کارگران با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند.

گفتنی است پلیس در هفته‌های گذشته «امیر حسین کارگران»، «علی صبری»، «محمدحسن تشکری»، «علی‌محمد تشکری»، «کاظم کارگران»، «رضا دهستانی»، «رضا خواجه‌زاده»، «ایرانی» و «جلیل کمالی» از کارگران معدن سنگ آهن بافق را در پی شکایت کارفرما بازداشت کرده بود.

علاوه بر آقای کمالی که هفته گذشته آزاد شده بود، آقایان صبری و امیرحسین کارگران نیز دیروز (سه شنبه ۱۱ شهریور) آزاد شدند.

مقام‌های دولتی و امنیتی به کارگران معدن سنگ آهن بافق دروغ می گویند – معامله ۲۸/۵ درصدی سنگ آهن بافق لغو شدنی نیست

علی رغم وعده مقام‌های دولتی و امنیتی به کارگران معدن بافق مبنی بر لغو خصوصی سازی این معدن، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است «واگذاری معدن سنگ آهن بافق قطعی است و امکان لغو آن وجود ندارد».

به گزارش12شهریور ایلنا ، «علی‌اشرف‌عبدالـله پوری‌حسینی» گفته ۷۱/۵ درصد از سهام این معدن سال گذشته بابت رد دیون از طریق عرضه در بورس به فروش رسید، اما هیچ گونه ایراد، مشکل یا اعتراضی در این باره به وجود نیامد.

او در ادامه بیان کرده است «۲۸/۵ درصد از سهام این معدن باقی مانده بود که سازمان خصوصی سازی طی پیگیری‌های انجام شده این میزان را از طریق مزایده و توسط فرابورس در اردیبهشت ماه سال جاری به فروش قطعی رساند».

وی در عین حال تاکید کرده این واگذاری به صورت قطعی انجام شده است و به هیچ عنوان قابل لغو نیست، چون فرآیند قیمت ‌گذاری و عرضه آن کاملا قانونی بوده است.

گفتنی است مقامات دولتی و امنیتی در مذاکرات صبح امروز با کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق گفته‌ بودند خصوصی سازی معدن لغو شده است و ۱۵ درصد از سهام این معدن نیز تا ۴ ماه آینده به شهرستان بافق واگذار می‌شود. وعده‌هایی که با تایید نماینده کارگران همراه بود.

تجمع کارگران ماشین لنت بهمراه خانواده هایشان مقابل فرمانداری سمنان در اعتراض به اخراج و ۱۵ ماه تعویق حقوق

صبح امروز ۱۵ نفر از کارگران کارخانه «ماشین لنت سمنان» به همراه خانواده‌های‌شان در اعتراض به اخراج و مطالبات حقوقی معوقه در مقابل فرمانداری شهرستان سمنان تجمع کردند.

به گزارش12شهریورایلنا،نماینده کارگران اخراجی شرکت ماشین لنت سمنان در این زمینه گفت: کارفرما اول شهریور ۲۲ نفر از کارگران قرار دادی کارخانه را به دلیل آنکه در مقابل تعهد نامه اجباری پیش از امضای قرارداد مقاوت کرده بودند اخراج کرد.

او گفت: کارفرما در این نامه حق اعتراض از کارگران را در مقابل مطالباتشان محدود کرده بود و از کارگران می خواست این تعهد نامه را امضاء کنند و به آن پایبند باشند.

به گفته وی، تعدادی از کارگران قراردادی که امنیت شغلی ندارند با ترس از اخراج ناچار شده‌اند تعهد نامه ساختگی کارفرما را امضاء کنند اما ۱۲ نفر از کارگران راضی به این کار نشدند و از کار اخراج شدند.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: در جریان تجمع امروز که از سوی کارگران اخراجی کارخانه ماشین لنت صورت گرفت، چند نفر از کارگران رسمی کارخانه به همراه خانواد‌هایشان، معترضین را همراهی کردند و خواستار دیدار با فرماندار شدند.

او با بیان اینکه از سال گذشته تا هم اکنون حدود ۶۰ نفر از کارگران قرار دادی کارخانه بدون دلیل، اخراج شده‌اند افزود: این کارگران با سابقه، همانند کارگران شاغل در کارخانه، هنوز موفق به دریافت مطالبات معوقه خود نشده‌اند.

نماینده کارگران در خصوص  میزان مطالبات کارگران ماشین لنت گفت: مجموع مطالبات کارگران ۱۵ ماه است که باید به ازای  حقوق، سنوات و پاداش و عیدی سالهای ۹۰، ۹۱، ۹۲ و ۹۳  به کارگران پرداخت شود.

این کارگر کارخانه ماشین لنت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارفرما با دریافت تعهدنامه می‌خواهد حق پی گیری مطالبات صنفی را از کارگران سلب کند اظهار داشت: یکی دیگر از کارگران رسمی کارخانه که سال گذشته پیگیر دریافت حقوق معوقه خود بود با مخالفت کارفرما روبرو شد و حقوق وی از سال گذشته واریز نشده است.

کارگران سیمان لوشان در ازای واگذاری معدن، شغل می‌خواهند

نماینده کارگران پیمانی کارخانه سیمان لوشان از بلاتکلیفی ۵۵ نفر از کارگران در نتیجه تعطیلی این واحد تولیدی خبر داد و گفت: قرار است معادن سنگ آهک سیمان لوشان به شرکت سیمان خزر واگذار شود و کارگران نگرانند که این واگذاری بدون انتقال کارگران انجام شود.

به گزارش12شهریورایلنا،این کارگر با اشاره به اینکه کارخانه سیمان لوشان با ظرفیت تولید ۳۰۰ تنی در گذشته یکی از مطرح‌ترین واحد‌های تولید کننده سیمان در شمال کشور بوده است، گفت: در صورت واگذاری معادن سنگ سیمان لوشان به سیمان خزر باید امنیت شغلی کارگرانی که ۱۳ ماه حقوق نگرفته‌اند، تضمین شود.

او گفت: سال گذشته از مجموع ۱۸۰ کارگر این واحد ۱۵۰ نفرکه تحت قرارداد یک شرکت پیمانکاری بنام «خوشایند خزر» بودند در دو مرحله (در تاریخ ۳۱ تیر ماه، ۷۶ کارگر و ۳۱ شهریور ماه، ۷۴ کارگر) اخراج شده‌اند.

او با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۱۸ ساله کارگران اخراجی، افزود: از مجموع کارگران بیکار شده کارخانه سیمان لوشان هم اکنون ۵۵ کارگر پیمانی و ۱۷ کارگر رسمی باقی مانده‌اند که همچنان بلاتکلیف بوده و منتظر بازگشایی مجدد کارخانه و بازگشت بکار خود هستند.

این کارگر کارخانه سیمان لوشان تاکید کرد: آنچه کارگران می‌خواهند حفظ شغل‌شان پس از انتقال معدن است، اگر قرار است با واگذاری معادن سیمان لوشان به سیمان خزر این کارخانه به طور کامل تعطیل شود کارگران در مقابل این واگذاری مقاومت می‌کنند.

او با بیان اینکه کارگران منتظر جواب قطعی از شرکت هلدینگ سیمان خزر هستند، گفت: در صورت موافقت هولدینگ سیمان خزر امنیت شغلی کارگران سیمان لوشان بر می‌گردد واین موضوع باعث رضایت خانواد‌هایشان که در ۱۳ ماه گذشته وضعیت دردناکی را متحمل شده‌اند می‌شود.

پایمال کردن آشکارحقوق کارگران درهمدان!

ایلنا طی گزارشی بتاریخ12شهریوراز پرداخت نکردن به موقع حقوق کارگران، اخراج‌های دسته جمعی کارگران، قرارداد‌های سفید امضاء و حوادث ناشی از کار درهمدان خبرداد.

برپایه این گزارش،برخی واحد‌های تولیدی در استان همدان حقوق کارگران خود را بین ۲ تا ۷ ماه پرداخت نکرده‌اند.کارگران اتوبان همدان- ساوه از جمله کارگرانی حقوق نگرفته هستند. ۳۰ کارگر این شرکت، ۵ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.در حالیکه عوارض این اتوبان همیشه از رانندگان اخذ می‌شود.

این گزارش حاکی از افزایش حوادث ناشی از کار  در شهرستان همدان است.تنها در طول مدت یک ماه ۴ کارگر در واحد‌های تولیدی شهرستان همدان براثر این حوادث فوت کرده‌اند.

بنابهمین گزارش،بیش از ۹۵ درصد کارگران استان قرار دادی هستند.

برده داری به شکل نوین!

جلوی من یک کاغذ سفیدی گذاشتن و گفتن امضا کن تا بعد هر چه دلشان خواست در قرارداد بنویسند!!!

کافیست چند دقیقه پای صحبت و درد دل های کارگران کارخانجات، کارگاه ها و حتی مغازه های کوچک بنشینید تا متوجه شوید چقدر در حق این کارگران زحمت کش و فداکار کشورمان که چرخ اقتصاد کشور به دست توانمند این عزیزان می چرخد، ظلم می شود!

زمان قدیم ثروتمندان و صاحبان قدرت به ازای مبلغی انسان بی گناه و فقیری را می خریدند و به عنوان برده از او تا آخر عمرش بیگاری و کار می کشیدند، فقط به عنوان اینکه آن انسان فقیر و فقیر زاده بوده و این علت باعث می شد که مهر بردگی را به پیشانی او بچسبانند.

در آن زمان برده داری با وجود اینکه کاری غیر انسانی و اخلاقی بود، ولی به صورت آشکارا انجام می شد، ولی متاسفانه امروزه در غالب استخدام و اشتغال زایی عده ای از کارفرمایان سودجو با پایمال کردن حقوق اولیه یک کارگر و دستمزد بسیار پایین، برده داری را به شکل نوین ادامه می دهند! و مسئولان مربوطه هیچ نظارتی بر اعمال زشت و ظالمانه آنان ندارند!

عزیز کارگری می گفت: برای کار به یک مغازه برای فروشندگی مراجعه کردم و در کمال تعجب دیدم قر ار دادی به نفع خودش تنظیم کرده تا امضا کنم!

در این قراداد هیچ حقی برای من وجود نداشت حتی حقوق اولیه یک کارگر مثل:بیمه، مرخصی، تعطیل رسمی، حق شکایت و …

جالب اینجاست که پایه حقوق یک کارگر ساده حدود هفتصد هزار تومان است که ایشان گفتند: با ده ساعت کار در ماه سیصد هزار تومان حقوق می گیری!!!

وی افزود: در ضمن برای اینکه ما شکایت نکنیم چک وسفته به مبلغ بالا از ما در خواست کرد!!!

عزیز دیگری می گفت: جلوی من یک کاغذ سفیدی گذاشتن و گفتن امضا کن تا بعد هر چه دلشان خواست در قرارداد بنویسند!!!

خب این مشکلات و معضلات استخدام بماند! مشکلات پرداخت حقوق توسط پیمانکاران ادارات و سازمان ها مشکل ساز شده است!!!

عزیز رفتگری می گفت: شرکت ما که پیمانکار شهرداری می باشد یک ماه حقوق ما را دیر پرداخت می کند! و اگر ما شکایت کنیم اخراج می شویم!

عزیز دیگری می گفت: پانزده روز دیر پرداخت می کنند ودیگری گفت: چند ماه است حقوق ما پرداخت نشده است و اگر اعتراض کنیم ما را تهدید به اخراج کرده و می گویند تا دلتان بخواهد بیکار است!!!

من واقعا گیج و عصبانی هستم…..

وزارت کار و اتحادیه های مربوطه به نظر شما چه کسی مسئول نظارت و رسیدگی به این اعمال ظالمانه( کار فرمایان نمای) برده دار می باشد!!! لطفا پاسخ دهید؟

منبع:مشهدنیوز-12شهریور

اعتصاب کارگران بزرگترین معدن اورانیوم در جهان 

شرکت کانادائی کامکو تولیدکننده اورانیوم روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که به دلیل اعتصابات کارگری، دو معدن اورانیوم را در ایالت ساسکا چوان تعطیل می کند.

به گزارش 11شهریورمعدن24، کارگران شرکت معدنی واقع در ساسکا تون که بزرگترین معدن اورانیوم در جهانست و نیز کارگران کارخانه کی لیک از روز گذشته اعتصابات خود را آغاز کردند.

شرکت و اتحادیه کارگری طبق قانون کار کانادا در ماه ژوئیه با یکدیگر در این خصوص به توافق رسیدند.

شرکت کامکو اعلام کرد که احتمالاً این اعتصاب کارگری بر روی تعهدات تحویل اورانیوم شرکت در سال جاری تأثیری نخواهد گذاشت.

در حال حاضر 535 کارگر عضو اتحادیه در دو معدن فعالیت می کنند.

قیمتهای اورانیوم اخیراً رو به کاهش گذاشته و به پایین ترین سطح خود رسیده و 31 دلار در هر پوند داد و ستد می شود اگرچه قیمت نقدی برای این فلز وجود ندارد.

چندین سال، کانادا بزرگترین تولیدکننده اورانیوم در جهان بود و 22 درصد تولید جهانی این ماده را در اختیار داشت اما در حال حاضر قزاقستان جایگاه نخست را گرفته است.

هم اکنون بیشترین تولید اورانیوم کانادا مربوط به معدن مک آرتور ریور است.

دوازدهم شهریورماه1393

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.