گزارشی از دادگاه رسیدگی به شکایت انگ زدن امنیتی به انتخابات سندیکای منتخب کارگران شرکت واحد و پیگیران پروژه سپیدار ۲و۳

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

من کارگر سندیکائی هستم و دو دوره در انتخابات سندیکا به نمایندگی کارگران انتخاب شده ام .افتخارم آن است که مستقل از نهاد های دولتی و کارفرمائی بوده و هستم
سال گذشته همزمان با اعلام برگزاری مجمع عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد ، هیئت برگزاری مجمع و جمعی از اعضای هیئت مدیره سندیکا توسط سایت و تلگرامی منتصب به سندیکای واحد که بیشتر از همکاران سابق مان هستند ،مورد افترا و تهمت قرار گرفتیم ، این تهمت و افترا بر این اساس بود که مجمع عمومی اعلام شده با همکاری نهادهای امنیتی و وزارت کار صورت خواهد گرفت و دامنه این افتراها به خارج از کشور نیز کشیده شد و در سایت های ایرانی شروع کردند به زدن برچسب اطلاعاتی به فعالین کارگری و حتی ۲۴۷ نفراز باصطلاح فعالان کارگری و حقوق بشری خارج نشین بیانیه ای را در محکومیت مجمع امضا کردند.
این جانب پس از تو ضیحات کافی و بر گزاری مجمع بار ها از این اقایان خواستم که از اتهامات واهی و دروغین خود دست بر دارند و به مجمع عمومی سندیکا بپیوندند و به رای کارگران گردن بگذارند، اما آنان در کمال خودمحوری و خود پسندی همچنان به اتها مات خود ادا مه دادند . از آنجا که برای یک کارگر سندیکائی چنین اتها ماتی که بر مبنای وابستگی به ارگان های دولتی باشد بسیار آزار دهنده است و با اساس فعالیت های سندیکائی در تضاد است ،این جانب از طرف خودم و به نیابت از آقایان عباس بخشش و سعید ترابیان طی شکایتی به دادگاه تخلفات ویژه رایانه خواستار پیگیری این تهمت و افتراها شدم و از بانیان این تهمت ها دلیل و مدرک خواستم.
من و دوستان کارگری هر ماه به دایره رسیدگی به شکایت رایانه رجوع می کردیم تا نتیجه این شکایت را جویا شویم که هر دفعه این دایره با آوردن دلایل مختلفی از ما می خواست تا دوباره به آنجا برویم.
بالاخره در تاریخ ۱۶ تیرماه دادگاه ما بر علیه آقای داوود رضوی ، یک نفر از افرادی که شکایت شده بود برگزار شد
قبل از ورود به دادگاه تعدادی از اعضای سابق سندیکا اقایان شهابی ، رضوی ،نژند کودکی ،کمساری و…را که برای این دادگاه آمده بودند به صورت جمعی با آنها مواجه شدم .دیدن این تعداد همکار سابق که مدتها میانمان نقار و سنگینی روابط حاکم بود همراه با گشاده نظری که حاکی از عذر خواهی و پشیمانی آنان بود برای من بسیار جالب بود . از همان ابتدا یک به یک تکرار این حرف ورد زبانشان که بر گذشته ها صلوات ما دوست هستیم و همکار ،امری بوده است و گذشته است …… همگان به اتفاق از من میخواستند که از شکایت خود صرف نظر کنم و قول های شرا فت که این مسائل دیگر تکرار نخواهد شد . حتی فردی را که از دفتر اقای نیکبخت به عنوان وکیل آورده بودند نیز به میانجیگری فرستادند و با قول شرا فت که اگر یکبار دیگر این اتهامات از جانب هرکسی عنوان شود وکالت تو را بر عهده خواهیم گرفت از من خواستند که از شکایت خود صر ف نظر کنم . از ان جا که من ودو ستانم هدف آزار و اذیت کسی را نداشتیم به خصوص همکاران باز نشسته شرکت واحد و تنها هدفمان جلو گیری از این اتهامات بود و پشیمانی اتهام زنندگان برای ما کافی بود بدون تعلل از شکایت خود صر ف نظر کرده و بجای آن از این همکاران خواستم که در آینده با همدلی و هماهنگی بیشتر اهداف سندیکا را برای پیشبرد حقوق کارگران با یکدیگر و هماهنگی با هم دنبال کنیم . من ارزو میکنم ، اکنون که این دوستان از کرده خود پشیمان اند همه فعالان سندیکائی در شر کت واحد به یکدیگر بپیوندند و در مجمع اینده سندیکا همه در کنار هم با شیم و شر کت واحد بار دیگر صاحب سندیکا ئی واحد شود . تا تمام دشمنان کارگران و تفرقه افکنان که در این مدت آتش بیار معرکه بوده اند از این ایجاد شکاف نا امید شده و یکپار چه از حقوق کارگران دفاع کنیم .
حسن میرزایی
نایب رئیس سندیکای منتخب کارگران شرکت واحد
تیر ماه نود و هشت

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.