مادر بهکیش، که ۵ فرزند و یک داماداش به‌وسیله‌ی جمهوری اسلامی کشته شدند درگذشت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

picture-116

مادر بهکیش، از مادران ِ خاوران، زنی که ۵ فرزند و یک دامادش را جمهوری اسلامی به قتل رساند صبح امروز یکشنبه سیزدهم دی‌ماه در منزل خود در تهران درگذشت.
مسئولان زندان هیچ‌گاه جسد فرزندان ِ مادر بهکیش را به خانواده‌اش تحویل ندادند. مادر بهکیش در جایی می‌گوید که مدام بین زندان اوین و بهشت‌زهرا در تردد بوده است تا نشانی ِ فرزندانش را بیابد اما خبری نمی‌شود تا این‌که یکی از ماموران که دلش سوخته است آدرس ِ گورستان خاوران را به او می‌دهد.

از فرزندان ِ مادر بهکیش محمد در اسفند ۱۳۶۰، سیامک اسدیان (داماد) در مهرماه ۱۳۶۰، زهرا در شهریور ۱۳۶۲، محسن در اردیبهشت ۱۳۶۴ و محمود و علی در شهریور ۱۳۶۷ اعدام شدند.

مادر بهمیش در گفت‌وگویی چنین می‌گوید:
همسرم، سه سال آخر عمرش دیوانه شده بود. او بچه‌ها به خصوص زهرا و محمود را خیلی دوست داشت. دم خونه قالیچه می‌انداخت و می‌نشست و می‌گفت: «مواظبم نیان ما رو ببرن سر چهار راه دار بزنن» می‌گفتم: مگه ما چه کار کردیم که ما رو بکشن؟ می‌گفت: «هیچی، مگه بچه‌های ما چه کار کرده بودند.»

منصوره بهکیش در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است:
«مادر مهربان و عاشقم امروز صبح در خانه خودش از میان ما رفت. من و خواهرم بالای سر او بودیم و پروانه وار دورش می‌گشتیم و هر چه تلاش کردیم که نفس کم نیاورد ولی نشد. مامان جان را با اورژانس برای احیا به بیمارستان بردیم، ولی متاسفانه بازنگشت و ما را تنها گذاشت.
برادرانم مستقیم و غیر مستقیم و دیگر اعضای خانواده به خصوص مینا جان و آزاده و شکوفه و محسن و برخی دوستان از دور و نزدیک عاشقانه به مادر رسیدند و هر کسی هر کاری از دستش برآمد انجام داد.
مادر عزیزمان را فردا صبح دوشنبه ۱۴ دی ماه در بهشت زهرا به خاک می سپاریم.
یادش زنده و گرامی است!»

یادش گرامی!

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.