فمینیست‌ها جایی در دین و تمدن ما ندارند و برابری زن و مرد غیرطبیعی است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ardaghan

اردوغان که در آنکارا سخن می‌گفت، بر اهمیت خانواده بسیار تأکید کرد و گفت: «شما نمی‌توانید با نابودی خانواده زنان را آزاد کنید». او با اشاره به آیات قرآن و حدیث، یادآوری کرد که از نظر اسلام «بهشت زیر پای مادران است». وی  در مورد زنان از نگرش سنتی دفاع کر و قبلاً گفته بود فمینیست‌ها جایی در دین و تمدن ما ندارند و برابری زن و مرد «غیرطبیعی» است. رئیس جمهوری ترکیه شدیداً با سقط جنین مخالف است و آن را «جنایت علیه بشریت» خوانده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن، تأکید کرد که وظیفۀ مادری باید الویت همۀ زنان باشد.

به گزارش سایت رادیو تلویزیون دولتی ترکیه، رجب طیب اردوغان در بیست و یکمین کنگرۀ “کارگران زن” گفت: «مادران، فرزندان و همسران شهدای ما، شایسته بزرگترین و صمیمی‌ترین ارج و احترامات هستند… احدی نمی‌تواند گوش خود را بر خواسته‌های زنان بسته و یا به آنها پشت کند… ما تا به امروز در عدالت جویی زنان همواره در کنارشان جای گرفته و با استثمارشان به علت تبعیض جنسی مخالفت کردیم».

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که «زنان نه حق سهمیه، بلکه رقابت عادلانه می‌طلبند».

اما خبرگزاری فرانسه بخشی از سخنان اردوغان را نقل می‌کند که در سایت رادیو تلویزیون دولتی ترکیه نیامده است. اردوغان افزوده است: «می‌دانم که کسانی از این حرف‌ها خوششان نمی‌آید اما از نظر من، زن قبل از هر چیز مادر است».

اردوغان که در آنکارا سخن می‌گفت، بر اهمیت خانواده بسیار تأکید کرد و گفت: «شما نمی‌توانید با نابودی خانواده زنان را آزاد کنید». او با اشاره به آیات قرآن و حدیث، یادآوری کرد که از نظر اسلام «بهشت زیر پای مادران است».

اردوغان بارها در مورد زنان از نگرش سنتی دفاع کرده است. او قبلاً گفته بود «فمینیست‌ها جایی در دین و تمدن ما ندارند».

اردوغان همچنین گفته است که برابری زن و مرد «غیرطبیعی» است.

رئیس جمهوری ترکیه شدیداً با سقط جنین مخالف است و آن را «جنایت علیه بشریت» خوانده است.
رادیو فرانسه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.