فروه فاموری: به بهانه روز زن

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

IMG11454616

نوشته ای از یک بانوی مبتلا به سرطان پستان. تقدیم به همه ی بانوان این لیست

امروز هشتم مارس است و من تا دو-سه ماه دیگر یکی از پستان‌هایم را از دست‌ خواهم‌داد.
اندامی که دقیقن معلوم نیست از کِی به عنوان اندامی صرفن زنانه شناخته شد. که تبدیل شد به ملاک زیبایی و معیار «زنانگی» تا زنانِ هراسیده از تصور جای خالی‌اش، مدام بپرسند که «زندگی عاطفی‌ات چه می‌شود؟»
امروز روز زن است و من موقتن زنی کچل‌ام. و نمی‌دانم کچلی از کِی عیب شد برای زنان. که هر روز باید قبل از بیرون رفتن از خانه، به این فکر کنم که آیا تحمل نگاه‌ها و سوال‌های آزاردهنده‌ی زنان دیگر را دارم یا نه.
امروز، روز آرزوهای بزرگ برای زنان است. روز خواستن آینده‌ای برابر که نمی‌دانم چه‌طور قرار است محقق شود وقتی که ما هنوز نگران آن هستیم که مبادا مردان فراموش کنند ما خانم‌ها باید اول از در وارد شویم. صندلی جلوی تاکسی را حق خودمان می‌دانیم چون زن هستیم. لطافت زنانه‌مان را با ابراز ضعف جسمی و روحی، و آرزوی تحت حمایت یک مرد قرار داشتن تقویت می‌کنیم و آزادی تنانه‌ی هم‌جنس خود را برنمی‌تابیم.
کاش امروز و هر روز، وقتِ نگاه ما زنان به خودمان باشد و پاره کردن بندهای تفکر مردسالارانه‌ای که دور خودمان پیچیده‌ایم. تا بعد برسیم به آرزوی برابری، به حرکت به سمت دنیای آزاد از قضاوت‌های جنسیت‌زده که در آن چهره‌ی واقعی «انسان» پیداست.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.