زمین لرزه 6.1 ریشتری در استان کرمان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی 6.1 ریشتری در ساعت 6 صبح امروز بخش‌هایی از استان کرمان را لرزاند. به گزارش خبرگزاری‌ها، کانون زلزله منطقه “هجدک” از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.

منابع خبری داخلی از خرابی تعدادی ساختمان، به خصوص خانه‌های روستایی و زخمی شدن ۵۱ نفر خبر داده‌اند اما تا کنون تلفاتی گزارش نشده است.

به گزارش تسنیم سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان نیز از تخریب ۱۲۲ منزل مسکونی روستای کوهک کرمان خبر داده و گفته است: تاکنون هیچ خسارت جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

از سوی دیگر مصطفی آیت الهی موسوی، معاون عمرانی استانداری کرمان به خبرگزاری ایسنا گفته است: اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم.

گزارش ها بیانگر وقوع چند پس لرزه در منطقه است. دست کم ١٢ پس لرزه با شدت بین ٣.۴ تا ۵.١ منطقه را لرزانده است.

ایسنا گزارش داده که سی خانه تخریب و تعدادی دام زیر آوار تلف شده‌اند اما زلزله تلفات جانی نداشته است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از شهر کرمان گزارش می‌کنند که مردم از ترس پس‌لرزه‌ها از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند. همچنین گزارش شده که صف‌های طولانی جلوی جایگاه‌های بنزین تشکیل شده است.

سازمان هواشناسی ایران، دمای هوای شهر کرمان را در ساعت هفت صبح یک درجه بالای صفر گزارش کرده است. کسانی که از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند در اتومبیل‌هایشان نشسته‌اند.

زمین لرزه 6.1 ریشتری در استان کرمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.