راه‌اندازی کمپین «پشیمانم» از سوی کسانی که به روحانی رای دادند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کمپین پشیمانی کسانی که به روحانی رای دادند!

 

گزارش اختصاصی رنگین‌کمان

به تازگی کارزاری در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «پشیمانم» به راه افتاده که در آن گروهی از کسانی که به حسن روحانی رای داده‌اند، ابراز پیشمانی کرده‌اند. برخی از چهره‌های سرشناس نیز به این کارزار پیوسته‌اند و ضمن ابراز پیشیمانی از رای خود به حسن روحانی، از مردم عذرخواهی کرده‌اند.

حسن روحانی پیش از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در ایران وعده‌هایی داد که نتوانسته‌ است آن‌ها را عملی کند. ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در آن زمان به دو دسته «تحریمی‌ها» و «رای دهندگانی که اصطلاحا انتخاب بین بد و بدتر می‌کنند» تقسیم شدند که دسته دوم با رای دادن به حسن روحانی، تلاش کردند تا از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، کاندیدای وقت جلوگیری کنند.

اکنون گروهی از ایرانیان سرشناس ضمن ابراز پیشیمانی از رای خود به حسن روحانی، از مردم عذرخواهی کرده‌اند.

برخی از توئیت‌ها و گفته‌های ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی:

رضا صادقی [آوازخوان]:
سلام آقای رئیس‌جمهور! رای دادیم، حمایت کردیم و توهین و تهمت شنیدیم. حرف من عوارضی و قیمت‌اش، نون و قیمت‌اش، زلزله‌زده و محرومیت‌اش، گرونی و مصیبت‌اش، حتی نون و ترس نداشتن‌اش نیست. درد این‌جاست که انگار از حال روزمون خبر ندارید. چشم یاری داشتیم. حیف. خودمون باید به داد خودمون برسیم.

علی کریمی [فوتبالیست]:
خدایا! هر چه سریعتر سال ١۴٠٠ رو برسون!

مهدی فخیم‌زاده [کارگردان سینما و تلویزیون]:
انتخابات ریاست جمهوری. مشهد. همراه با سینماگرانی مثل کیومرث پوراحمد، ابوالحسن داوودی، سعید سهیلی و … به مشهد رفته بودیم تا مراسم سخنرانی آقای روحانی حضور داشته باشیم و برای ایشان تبلیغ کنیم. راستش را بخواهید الان پیشمانم.

توئیتر علی کلایی:
دارم به نقطه‌ای می‌رسم که بگم یک عذرخواهی و غلط کردم به مردم ایران بابت تشویق‌شان به رای دادن به «حسن کلیدساز» بدهکارم.

کمپین «پشیمانم» در شبکه‌های اجتماعی پس از آن راه افتاد که علی کریمی، ستاره سرشناس فوتبال ایران، در یادداشتی در اینستاگرام از مردم عذرخواهی کرد که از روحانی حمایت کرده است.

این چهره ورزشی در اینستاگرام خود نوشت: «من باز عذرخواهى می‌کنم (بابت حمایتى که از پرزیدنت کردم در انتخابات که فکر می‌کردم می‌تونه کمک کنه) از تمام دوستان و هموطنان عزیز، حلال کنید. (قبل از انتخابات تهمت و فحش شنیدیم ،الان هم روش) کاش میشد به عقب برگردیم.»

موج نارضایتی‌ها از حسن روحانی در چند روز گذشته به دلیل لایحه بودجه دولت او بیشتر شده است. در این لایحه، بودجه نهادهایی همچون موسسه تحت نظارت مصباح یزدی چند برابر شده است. مهم‌ترین مساله‌ای که در بودجه امسال در آن انتقاد شده، چندبرابر شدن عوارض خروج از کشور است که عملا فشار را بر طبقه متوسط جامعه ایران وارد کرده است.

به باور بسیاری از کارشناسان افزایش عوارض خروج از کشور تا ۴۴۰ هزار تومان، رکوردشکنی در بررسی لوایح بودجه در سالیان اخیر است.

بر اساس لایحه دولت، عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس، در سفر دوم به خارج عوارض ۵۰ درصد بیشتر می‌شود و برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به صد درصد افزایش پیدا می‌کند.

نوید محمدزاده و امیر صالحی٬ دو بازیگر سینما، نیز از این طرح انتقاد کرده و امیرحسین صادقی٬ ملی‌پوش سابق تیم فوتبال استقلال نیز نوشته است: «با این عوارض خروج، اگه خانوادگی بخوای بری سفر، با قاچاقچی صحبت کنی ارزون‌تر می‌شه که».

خبرگزاری فارس در گزارش خود از «نارضایتی عمومی» نسبت به این طرح که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته خبر داد و اشاره کرد که شماری از کاربران این شبکه‌ها خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نوشته‌اند آنها به وی رای ندادند که «عوارض خروج از کشور چندین برابر» شود.

به نوشته فارس، این کاربران با کنایه به حسن روحانی از اینکه عوارض «حضور در کشور» افزایش نیافته٬ ابراز خوشنودی کرده‌ و آن را راهکار خوبی برای جلوگیری از «فرار مغزها» دانسته‌اند.

کمپین «پشیمانم» همچنان در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر داغ است و ایرانیان بسیاری ضمن ابراز پیشمانی از رای خود به حسن روحانی، از مردم عذرخواهی کرده‌اند. با این حال گروهی از کسانی که به حسن روحانی رای داده‌اند کمپینی با عنوان «پشیمان نیستم» راه انداخته‌اند و به دفاع از رای خود به حسن روحانی مطلب می‌نویسند.

راه‌اندازی کمپین «پشیمانم» از سوی کسانی که به روحانی رای دادند

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. این نابخردان مدام در این 40 سال رفته اند و بخیال خودشان “رای” داده و روزبروز باعث سلطه یدیکتاتوری و ظلم به ایرانیان شده اند و هرچه فریاد زده ایم که بابا نه از شما میخواهیم ریسک کنید و اعتصاب و راهپیمائی و جنگ فقط نروید و رای ندهید. از این هم میترسند و ترس خود را زیر بهانه هائی از قبیل بد بدتر پنهان میکنند.
    بقول افلاطون هر ملتی لایق همان حکومتیست که بر آنها حاکم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.