دیدار دادستان تهران با احمد رضا جلالی؛ «در تدارک اجرای حکم اعدام»

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش اختصاصی رنگین‌کمان

عباس جعفری دولت‌آبادی، ‌دادستان تهران، در دیداری که دیروز با احمدرضا جلالی داشته، اتهامات تازه‌ای را به او منتسب کرده و خبرگزاری‌ها از اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام این پزشک ایرانی خبر داده‌اند.

احمدرضا جلالی، پزشک و کارشناس مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه، به اتهام «جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل» از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و دیوان عالی ایران نیز آن را تایید کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران می‌گوید، اخیرا با احمدرضا جلالی ملاقات داشته و متهم که به دلیل “جاسوسی” به اعدام محکوم شده به “هشت نوبت ملاقات با مأموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار نموده و در همین رابطه وجوهی را اخذ کرده است”.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، عباس جعفری دولت‌آبادی روز دوشنبه ۴ دی‌ (۲۵ دسامبر) گفت: «اهم اطلاعات ارائه شده از سوی نامبرده شامل اطلاعات کامل و مستند در خصوص ۳۰ نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای است.»

دادستان تهران می‌گوید، احمدرضا جلالی «علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه‌های وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، اسامی و اطلاعات تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع را به افسران موساد تحویل داده است.»

تکذیب اظهارات دادستان تهران از سوی همسر احمدرضا جلالی
در واکنش به این اظهارات دادستان تهران، ویدا مهران‌نیا همسر احمدرضا جلالی، اتهام‌های مطرح شده علیه همسرش را تکذیب کرده است.

خانم مهران‌نیا در گفت و گو با رادیو فردا گفته است که همسرش در دیداری که دادستان تهران در زندان اوین با او داشته، اتهام‌های مطرح شده در فیلم تهیه شده از سوی وزارت اطلاعات ایران را در زمینه ۵۰ ملاقات با عوامل موساد رد کرده و گفته است که تنها هشت بار با او مکاتبه شده که پاسخ او به این مکاتبات منفی بوده است.

۲۷ آذر سال جاری در تلویزیون ایران اعترافات از پیش ضبط شده احمد رضا جلالی با عنوان «تیشه به ریشه» پخش شد. این برنامه را بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تهیه کرده بود. در این برنامه، احمد رضا جلالی «اعتراف» می‌کند که فردی به نام توماس با او ارتباط می‌گیرد و در سفرهایی که او به عنوان پژوهشگر به تهران می‌کند، مرحله به مرحله اطلاعاتی از طریق او به دست می آورد که سرانجام زمینه‌های ترور مسعود علی محمدی و مجید شهریاری، دو دانشمند هسته‌ای را فراهم می‌‌‌کند.

ویدا مهران‌نیا، همسر احمد رضا جلالی یک روز بعد از پخش این اعترافات تلویزیونی اعلام کرد که اعترافات تحت فشار ضبط شده است و صحت ندارد.

گزارش اختصاصی رنگین‌کمان از اعترافات اجباری در ایران

ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی بر بی‌گناهی همسرش تاکید کرده و گفته است اگر همسرش زمانی که در ایران بوده پست مهمی می‌داشته یا به اطلاعات محرمانه‌ای دسترسی می‌داشته، قطعا هیچ‌گاه اجازه خروج از کشور را پیدا نمی‌کرده است.

احمدرضا جلالی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ هنگامی که به دعوت دانشگاه تهران به ایران رفت، بازداشت و سپس به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” به اعدام محکوم شد.

این حکم با اعتراض‌های گسترده سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی روبرو شده است.

حکم اعدام او در ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۶ به وکیلش اعلام شد و شعبه یک دیوان عالی کشور نیز آن را تأیید کرده است.

دیدار دادستان تهران با احمد رضا جلالی؛ «در تدارک اجرای حکم اعدام»

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.