دادگاه انقلاب ایران هفت فعال سیاسی را به زندان محکوم کرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش‌ها از ایران حاکی است که دادگاه انقلاب هفت فعال سیاسی را به حبس تعزیری محکوم کرده است.

به گزارش هرانا شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، را به شش سال حبس محکوم کرده است. در صورت قطعی شدن حکم خانم مظلوم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال از این حکم قابل اجرا است.

فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی است. خانم مظلوم تابستان سال ۱۳۹۸ بازداشت و پاییز آن سال تا برگزاری دادگاه با قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرنگیس مظلوم از جمله ۱۴ نفری بود که با انتشار یک بیانیه، از ۱۴ نویسنده‌ نامه‌ای که خواهان استعفای آیت‌الله خامنه‌ای شده بودند، حمایت کرد.

در این پرونده هانی یازرلو و فرزندش هود یازرلو نیز به یک سال زندان محکوم شده‌اند. وزارت اطلاعات ایران این دو متهم را تیرماه سال ۱۳۹۸ در تهران بازداشت کرده بود.

بنابر این حکم، محمدولی غلام نژاد، صدیقه مرادی، مهدی خواص صفت و زهرا اکبری نژاد هر کدام به ۹۵ روز زندان محکوم شدند. حسن عطارزاده، از دیگر متهمان پرونده نیز تبرئه شده است.

بنابر حکم شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب، حکم فرنگیس مظلوم به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط‌گیری با سازمان مجاهدین خلق و فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” صادر شده است. دیگر متهمان این پرونده نیز به خاطر “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محکوم شده‌اند.

هانی یازرلو فعال سیاسی نیز در دهه‌های گذشته بارها بازداشت شده بود. فرزند او نیز از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ در بازداشت بود.

صدیقه مرادی زندانی سیاسی دهه شصت نیز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ به اتهام محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام بازداشت شده بود. آقای خواص صفت نیز سال‌های ۶۰ تا ۶۷ را به اتهام‌های سیاسی در زندان گذرانده بود. محمدولی غلام‌نژاد در سال ۸۷ به همراه همسر خود صغری و فرزند خود امید غلام نژاد به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق بازداشت شد.

فشار بر خانواده سهیل عربی

اطلاعات سپاه پاسداران سهیل عربی فرزند خانم مظلوم را هم سال ۱۳۹۲ به خاطر انتشار مطالبی در فیسبوک، به اتهام توهین به مقدسات بازداشت کرد.

آقای عربی متولد ۱۳۶۴ است. او ابتدا به اعدام و سپس به هفت سال و نیم حبس تعزیری و مطالعه ۱۳ جلد کتاب مذهبی محکوم شد.

نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی نیز سال ۱۳۹۲ به همراه او بازداشت و به یک سال و نیم حبس محکوم شد. بعدها گزارش‌هایی منتشر شد که نسترن نعیمی به دلایل سیاسی از کار اخراج شده است. او مجددا در سال ۱۳۹۶ بازداشت شد.

نهادهای حقوق بشری بارها از اعمال فشار بر خانواده آقای عربی گزارش کرده‌اند.

سهیل عربی بعدها در زندان گفت: “سپاهی‌ها او را شکنجه کرده‌اند، علی رغم برخورداری از عفو و پایان محکومیت از آزادی او جلوگیری شده، او هرگز توهینی نکرده و بر مبنای اصل ۲۳ قانون اساسی دگرگونه اندیشیدن جرم نیست و این‌که باید طبق قانون، او و همسرش تبرئه و آزاد شوند”.

او بارها در زندان دست به اعتصاب زده بود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.