« خط‌قرمز»‌ها کدامند و کجایند؟! هوشنگ طالع

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

farhangnews_132133-376128-1435394316

صدا و سیمای دولتی و نیز روزنامه‌‌‌‌‌ها و نشریات « سیراب » از خوان دولت ، گام آقای دکتر علی‌اکبر صالحی (‌ پهلوان علی‌اکبر ) در زمینه‌ی‌مبادله‌ی اورانیوم غنی‌شده با اورانیوم طبیعی را از پیروزی‌های بزرگ برشمردند و مدعی شدند که با این گام ایران به باشگاه فروشندگان اورانیوم غنی‌شده راه یافته است . این امر در کنار پیروزی بزرگ‌تر دولت یازدهم در زمینه‌ی « بتون‌ریزی » قلب کنشگر ( رآکتور »‌ آب سنگین اراک ،‌ از « خط‌قرمز‌شکنی‌‌»‌های دولت یازدهم به مباشرت و سرکاری   « قاضی‌عسکر هسته‌ای » است .

در فرمان 9 ماده‌ای یا «‌ خط قرمز » آمده است : …  « ‌ثالثا [‌سوم ] اقدامات مربوط به آن‌چه در دو بند بعدی آمده است ، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس پایان پرونده موضوعات حال و گذشته « PMD ) را اعلام نماید . رابعا [ چهارم ] اقدام در مورد نوسازی کارخانه اراک با حفظ هویت سنگین آن ، ‌تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن در باره طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد . خامسا [‌پنجم ] معامله اورانیوم غنی شده‌ی موجود در برابر کیک‌زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن در این باره هم‌راه با تضمین کافی منعقد شده باشد . معامله و تبادل مزبور باید به تدریج و دفعات متعدد باشد » ‌.

یکی از دیده‌بانان «‌برجام » ( برنامه‌ی جامع اقدام مشترک برای به بند کشیدن و اسارت ملت و مردم ایران ) می‌گفت : به نظر می‌رسد «  خط‌قرمز » مانند تخته‌پاره‌ای است به دست امواج که دولت به مصلحت روز ، برای « موج‌سواری » بر آن سوار می‌شود . حد و مرز معینی ندارد و « موج‌سوار » حد و مرز آن را تعیین می‌کند .

پنج‌شنبه 5 آذرماه 1394 ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.