جایگاه فرمان ۹ ماده‌ای کجاست؟!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

bar.jam

برخلاف بند یک فرمان 9 ماده‌ای ، دکتر علی‌اکبر صالحی ( پهلوان سیدعلی‌اکبر ) اعلام کرد : اجرای برجام [برنامه جامع اقدام مشترک برای به بندکشیدن و اسارت ملت و مردم ایران ] از سوی ایران با کاهش سانتریفوژها آغاز شد . البته این درحالی است که در چندین نوبت و از سوی مقام‌های مسئول ، این کار تکذیب شده بود .

از یاد نبریم که چندی پیش آقای دکتر فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی هسته‌ای اعلام کردند که سانتریفوژهای نطنز وسیله‌ی کارگران [‌ساده ] اوراق می‌شوند و در یک « سوله» انبار می‌گردند .

هم‌زمان با شتاب‌گیری اسقاط سامانه‌های گریز از مرکز (‌سانتریفوژها ) 20 نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور خواستار توقف جمع‌آوری سانتریفوژهای نطنز و فردو شدند . به گزارش خبرگزاری فارس در تذکر این نمایندگان آمده است : « ‌متاسفانه در دو روز گذشته چند پیمانکار برای جمع‌آوری سانتریفوژهای فردو وارد این سایت شده اند و شروع به جمع‌آوری زیرساخت‌های این سایت نموده‌اند و گفته اند دو هفته این‌جا می‌مانیم تا کار را تمام کنیم » .

در ادمه‌ی این نامه آمده است : « جناب آقای رییس‌جمهور ؛ این اقدام توام با تعجیل زمانی اتفاق می‌افتد که بند یک از شروط نه‌گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اخذ تضمین کافی از رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا با نوشتن نامه رسمی از جانب آن‌ها مبنی بر لغو تحریم‌ها و زیر ساخت های تحریم‌ها ، ‌محقق نشده است » .

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران از زمان آغاز روند تعهدات  ، بیش از 4000 سانتریفوژ را   برچیده است .

هم‌چنین موسسه‌ی علوم و امنیت بین‌المللی ( مجری پروژ‌های امنیتی دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا ) در گزارشی تصریح کرده است که سرعت برچیدن [ بخوان :‌ اسقاط ] ‌ماشین‌ها [‌سانتریفوژ‌ها ] در ایران بیش از حد انتظار است . ‌

یک‌شنبه یکم آذرماه 1394 ( برابر با هفدهمین سالگرد شهادت داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری ) ـ

هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.