mosaddegh 02

۹ – تیر، مرداد، شهریور

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

mosaddegh 02

تیر، مرداد، شهریور ماه های پر تلاش و پر افت و خیز در تاریخ مبارزات صد ساله ایران برای بدست آوردن آزادی و مبارزه برای دموکراسی و عدالت و سرکوب یا مبارزه علیه فقر و استبداد است. تاریخ گواه می باشد که راه و رسم آزادی سخت ناهموار است. برای پیشرفت چاره ای دیگر غیر از زمین زدن جمهوری اسلامی این حاکمیت جبار مذهبی نیست. ما هم برای رسیدن به یک جامعه حقوقمدار باید راهی را که کشور های پیشرفته از نظر رشد اجتماعی و سیاسی از قرن ۱۵ شروع کردند و گام به گام جلو رفتند، زمین خوردند تلفات انسانی و مادی دادند، بلند شدند، باز شروع کردند، دنبال کنیم  و…  اگرچه در ایران در این راستا گام های زیادی برداشته شده است اما هنوز به هدف دست نیافته ایم!

جا دارد چون گذشتگان خود از پای ننشینیم، مستقل و آزاد اقدام کنیم. مصدق ها به این امر آگاه بودند. آری در شرائط کنونی کار ما پیچیده تر از گذشته و مسولیت ما بس دشوار تر از مسولیت گذشتگان ماست. وقت و انرژی بگذاریم و به آینده وبه موفقیت ملت ایران باور داشته باشیم. بدانیم، هر اندیشه، هر گام، هر حرکت، هر سخن، هر اقدام هنری، هر رفتار، هر تظاهرات، هر چند کوچک در این راه اثر گذار است. 

فرهنگ قاسمی

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

  1. سرکوب فقر جناب آخر این دیگر چه ترکیب واژه ای ست؟! قرن ۱۵هم یا ۱۵ هم، هم همینطور. این واژه های نامآنوس برای کارهایی از این دست خوب نیست. بهتر است ساده بنویسیم. مگر فقر مثلا سر دارد که ما آنرا بگوبیم! در مورد پانزدهم، دست کم ۱۵ و هم را بدون فاصله بنویسید. حیف است! در ظمن شماها هم ۱۴ نفر درست کنید و اعلامیه بدهید. در کشوری که هستید از آنها بخواهید تا از زنان و مردان ایران زمین پشتیبانی کنند و علامیه بدهند. اینها به ما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.