تقدیر دولت فرانسه از عبدالکریم لاهیجی در آستانه سفر روحانی به پاریس‎

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

arton18789

ششم نوامبر ۲۰۱۵ روز مهمی برای روسای پیشین و کنونی فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر بود .در فاصله ده روز به سفر  حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی به پاریس، فرانسوا اولاند در کاخ الیزه نشان ملی «لژیون دونور» یا نشان ملی افتخار فرانسه را به عبدالکریم لاهیجی، رییس این فدراسیون و به صدیقی کیا و میشل بلوم روسای پیشین این نهاد اعطا کرد.

در این مراسم رییس جمهوری فرانسه با ستایش از شجاعت مدافعان حقوق بشری که جان خود را به خطر می‌اندازند، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر را نماینده آن‌ها دانست و گفت فرانسه باید در محافظت از مدافعان حقوق بشر در سطحی دیپلماتیک دخالت کند. از سوی دیگر در آستانه سفر ۱۶ نوامبر حسن روحانی به پایتخت فرانسه و دیدارش با فرانسوا اولاند در الیزه، تعدادی از روزنامه‌نگاران در ایران بازداشت شده‌اند و موج اعدام‌ها و سرکوب جامعه مدنی در ایران ادامه دارد.

پرسش‌‌هایی که رادیو زمانه با آقایان عبدالکریم لاهیجی رییس فدراسیون جامعه‌های حقوق بشر و مرتضی کاظمیان روزنامه‌نگار در میان می‌گذارد از این قرارند:

  • اهمیت سملبلیک تقدیر از فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و شخصیت‌های اصلی آن در چیست؟
  • شما در دیدارهایتان با مقامات سیاسی از کشورهای مختلف در رابطه به ایران به آنها چه توصیه‌هایی می‌کنید، مخصوصا در دوره موسوم به پسابرجام؟
  • در ایران تعدادی روزنامه‌نگار را دستگیر کرده‌اند. برآورد شما از وضعیت در ایران چیست؟ آیا دوره پسافرجام  مرحله ورود به درگیری‌های جناحی در انتخابات با سرکوب بیشتر آزادی‌های سیاسی و مدنی همراه خواهد بود؟

از اینجا بشنوید

ایرج ادیب‌زاده

رادیو زمانه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.